LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik nu betalen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Re: Moet ik nu betalen?

Ongelezen bericht door witte angora »

sacredfour schreef:Omdat deze bedrijven ook de wet tegen jouw gebruiken als jij iets verkeert doet.
Dit is een onzin argument. Natuurlijk gebruiken ze de wet als jij iets verkeerd doet. En wat hier verkeerd gedaan wordt, is dat er een nota niet betaald wordt, ondanks verschillende aanmaningen/herinneringen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Alfa, ik vind dit onbegrijpelijk. Simyo heeft een dienst geleverd, en daarvoor moet gewoon betaald worden. Dat is niet meer dan logisch. En toch vind jij het niet logisch.

Simyo is geen bedrijfje in de slaapkamer van drie hoog achter; het is een bedrijf met duidelijke voorwaarden. Ik snap niet waarom je hier zo ongelooflijk moeilijk over doet.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

witte angora.
Niet helemaal juist. De nota wordt betaald, maar te laat. Vergissinkje! Wordt de klant nu afgerekend met dure administratiekosten, dan is het begrijpelijk dat de klant dit niet hoeft te accepteren, vooral als deze niet wettig zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Alfa, ik vind dit onbegrijpelijk. Simyo heeft een dienst geleverd, en daarvoor moet gewoon betaald worden. Dat is niet meer dan logisch. En toch vind jij het niet logisch.
Natuurlijk, maar de vraag is of de incassokosten betaald moeten worden.
witte angora schreef:Simyo is geen bedrijfje in de slaapkamer van drie hoog achter; het is een bedrijf met duidelijke voorwaarden. Ik snap niet waarom je hier zo ongelooflijk moeilijk over doet.
De voorwaarden zijn duidelijk in strijd met de wet:
"Vanaf de datum waarop de Contractant in verzuim verkeert, is Simyo gerechtigd de wettelijke rente en de redelijke kosten ter verrijking van volsoening buiten rechte in rekneing te brengen. Daaronder wordt in ieder geval verstaan buitengerechtelijke kosten (waaronder door Simyo zelf te maken kosten voor het aanmanen van de Contractant en de overige administratieve kosten) die in redelijkheid zijn gemaakt en die qua hoogte redelijk zijn in verhouding tot de openstaande vordering."

telaatmetbetalen123

Ongelezen bericht door telaatmetbetalen123 »

Euh... beste allemaal,

bedankt voor jullie tips en adviezen. Ik weet niet of jullie het al gelezen hebben, maar zoals op pagina in van deze thread te lezen is hoef ik geen extra incassokosten te betalen. Aangezien de hoofdsom + 12,50 is betaald is hiermee te kous af.

Overigens ben ik normaal altijd op tijd met betalen, aangezien dit automatisch gaat. (ik kijk ook nog op mijn bankafschriften of incassos wel gelukt zijn, ik doe de aanname dat dit altijd lukt).
Helaas stond er ten tijde van de incasso onvoldoende saldo op de lopende rekening, waardoor de incasso mislukte. Ik ben nu eenmaal bijzonder laks met het lezen van mail, en al helemaal wanneer ik 3 weken vakantie heb. Simyo had er (als telecomprovider) ook voor kunnen kiezen mij een SMS te sturen. Dan had ik sneller kunnen reageren.... Maar goed... wat gebeurd is is gebeurd... het zal me niet weer overkomen.

Ik heb trouwens gelijk "automatisch saldo" aanvullen aangezet via telebankieren. Deze functie zorgt ervoor dat wanneer het saldo op de lopende rekening onder een bepaald bedrag is, er automatisch geld wordt overgemaakt van de spaarrekening naar de lopende rekening.

VCampen

Ongelezen bericht door VCampen »

@telaatmetbetalen123
Fijn dat het is opgelost.
Misschien zeg ik nu iets heel geks maar je bericht van 14 januari om 14:46 uur dat het al is opgelost zag ik er gisteren niet tussen staan anders had ik niet gereageerd.
Zie ook dat Radar vandaag pas de persoonsgegevens heeft verwijderd.
Had je misschien op concept bewaren geklikt?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb de indruk dat TS betaald heeft om er maar vanaf te zijn.

telaatmetbetalen123

Ongelezen bericht door telaatmetbetalen123 »

Ik had al betaald (zo staat ook in de openingspost). De hoofdsom incl. 12,50 aan kosten. Daarna kwam het incassoburo om de hoek met extra kosten. Daarover had ik mijn vraag gesteld.
Deze kosten heb ik niet betaald.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

VCampen schreef:
telaatmetbetalen123 schreef: Op 06-01-2015 om 13.06 uur ontving ik antwoord van Simyo dat incasso-traject werd stopgezet tot 07-01-2015.
Nu ontvang ik helaas sommaties van het incassoburo dat ik nog eens extra incassokosten moet betalen omdat ik een dag te laat was met betalen.

Moet ik dit betalen aan het incassoburo? Ben ik dit verplicht ? Graag jullie advies!
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.
Ik weet niet of je verplicht bent nog meer extra incassokosten te betalen.
Persoonlijk zou ik die kosten niet betalen.
Het bedrijf gaat er van uit dat jij continue achter je email zit en je berichten leest.
Ik vind dat niet redelijk.

Je zou aan Consuwijzer advies kunnen vragen.
In geval van vrijblijvende vragen is dat idd niet redelijk, maar:

Het laatste betalingsverzoek bod mij de mogelijkheid te betalen via een ideal-link tot 03-01-2015.

Toen ik op maandag 05-01-2015 (eerste werkdag na de vakantie) wou betalen en de ideal-link opende bleek dat de link niet meer geldig was en dat de factuur was overgedragen aan een incassoburo.

Ik heb het bedrijf dezelfde dag nog per e-mail gevraagd de ideal-link weer beschikbaar te maken zodat ik kon betalen.
Op 06-01-2015 om 13.06 uur ontving ik antwoord van Simyo dat incasso-traject werd stopgezet tot 07-01-2015. Deze zin stond duidelijk in de mail: ""LET OP!! De factuur wordt tot morgen 07-01-2015 in de wacht gezet. Als u de betaling vandaag niet doet, dan wordt de factuur alsnog uit handen gegeven aan het incassobureau. De betaling morgen doen is geen optie!"

Ik zou het redelijk vinden in dit geval, zeer regelmatig de mail te checken.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:
GJvdZ schreef:Waarom zijn er toch altijd mensen die wanbetalers verdedigen en de bedrijven die hun geld willen hebben de schuld proberen te geven?
+1

Dat begrijp ik dus ook niet.
Ik wel.
Er zijn wettelijke regels voor zoiets. Als een bedrijf z'n geld wil, zal het aan de wettelijke regels moeten voldoen.

VCampen

Ongelezen bericht door VCampen »

Jolijn schreef:
VCampen schreef:
telaatmetbetalen123 schreef: Op 06-01-2015 om 13.06 uur ontving ik antwoord van Simyo dat incasso-traject werd stopgezet tot 07-01-2015.
Nu ontvang ik helaas sommaties van het incassoburo dat ik nog eens extra incassokosten moet betalen omdat ik een dag te laat was met betalen.

Moet ik dit betalen aan het incassoburo? Ben ik dit verplicht ? Graag jullie advies!
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.
Ik weet niet of je verplicht bent nog meer extra incassokosten te betalen.
Persoonlijk zou ik die kosten niet betalen.
Het bedrijf gaat er van uit dat jij continue achter je email zit en je berichten leest.
Ik vind dat niet redelijk.

Je zou aan Consuwijzer advies kunnen vragen.
Ik zou het redelijk vinden in dit geval, zeer regelmatig de mail te checken.
De vraag is dan wat is regelmatig je email checken en wat is het verschil met zeer regelmatig je email checken.
De een zal vinden dat 1 keer per week de email checken regelmatig is en de ander zal zeggen dat 1 keer per dag regelmatig is en er zijn mensen die om het uur kijken of er mail is en die vinden dan om het uur regelmatig.

TS heeft de mail de volgende dag gelezen en actie ondernomen en dat vind ik heel snel.
Blijkbaar vond Simyo dat ook wel.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sacredfour schreef:witte angora.
Niet helemaal juist. De nota wordt betaald, maar te laat. Vergissinkje! Wordt de klant nu afgerekend met dure administratiekosten, dan is het begrijpelijk dat de klant dit niet hoeft te accepteren, vooral als deze niet wettig zijn.

Nou ik vind het vergissingkje als je een keer te laat bent met betalen,maar ts heeft tich waarschuwingen gehad,staat op...

@alfatron ,ts schreef in op.dat hij al betaald had,vraagd alleen,moest dit..moet ik dat betalen?

@ ts nou ja,je zegt het gelukkig zelf :wink: laks met emails.EN watik zei mij is het ook wel eens gebeurd simpel,en meerdere hier denk ik...( al zeggen ze neeeee hoor :lol: )
maar wat ik schreef ik heb het gelijk op me heupen,woord aanmaning is al ahhhhh...vroeger was het herrinering geloof ik,nu gebruiken ze aanmaning ( lees ik veel hier) schrik je je toch wezenloos van,ik wel..

Gelukkg opgelost..

Gesloten