LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet ik nu betalen?
-
Moet ik nu betalen?
Hoi!
recent is een automatische incasso mislukt welke geïncasseerd werd door de firma Simyo.
Van dit bedrijf heb ik meerdere betalingsverzoeken per e-mail binnen gekregen, waarbij uiteindelijk 12,50 administratiekosten in rekening werden gebracht.
Het laatste betalingsverzoek bod mij de mogelijkheid te betalen via een ideal-link tot 03-01-2015.
Toen ik op maandag 05-01-2015 (eerste werkdag na de vakantie) wou betalen en de ideal-link opende bleek dat de link niet meer geldig was en dat de factuur was overgedragen aan een incassoburo.
Ik heb het bedrijf dezelfde dag nog per e-mail gevraagd de ideal-link weer beschikbaar te maken zodat ik kon betalen.
Op 06-01-2015 om 13.06 uur ontving ik antwoord van Simyo dat incasso-traject werd stopgezet tot 07-01-2015. Deze zin stond duidelijk in de mail: ""LET OP!! De factuur wordt tot morgen 07-01-2015 in de wacht gezet. Als u de betaling vandaag niet doet, dan wordt de factuur alsnog uit handen gegeven aan het incassobureau. De betaling morgen doen is geen optie!"
Deze e-mail las ik helaas niet op dezelfde dag, maar een dag later.
Op 07-01-2015 heb ik de factuur betaald (incl. de EUR 12,50 extra kosten) en hiervan het bedrijf op de hoogte gesteld om 8.10 uur. (dus 16 uur na ontvangst van de mail)
Nu ontvang ik helaas sommaties van het incassoburo dat ik nog eens extra incassokosten moet betalen omdat ik een dag te laat was met betalen.
Moet ik dit betalen aan het incassoburo? Ben ik dit verplicht ? Graag jullie advies!
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.
recent is een automatische incasso mislukt welke geïncasseerd werd door de firma Simyo.
Van dit bedrijf heb ik meerdere betalingsverzoeken per e-mail binnen gekregen, waarbij uiteindelijk 12,50 administratiekosten in rekening werden gebracht.
Het laatste betalingsverzoek bod mij de mogelijkheid te betalen via een ideal-link tot 03-01-2015.
Toen ik op maandag 05-01-2015 (eerste werkdag na de vakantie) wou betalen en de ideal-link opende bleek dat de link niet meer geldig was en dat de factuur was overgedragen aan een incassoburo.
Ik heb het bedrijf dezelfde dag nog per e-mail gevraagd de ideal-link weer beschikbaar te maken zodat ik kon betalen.
Op 06-01-2015 om 13.06 uur ontving ik antwoord van Simyo dat incasso-traject werd stopgezet tot 07-01-2015. Deze zin stond duidelijk in de mail: ""LET OP!! De factuur wordt tot morgen 07-01-2015 in de wacht gezet. Als u de betaling vandaag niet doet, dan wordt de factuur alsnog uit handen gegeven aan het incassobureau. De betaling morgen doen is geen optie!"
Deze e-mail las ik helaas niet op dezelfde dag, maar een dag later.
Op 07-01-2015 heb ik de factuur betaald (incl. de EUR 12,50 extra kosten) en hiervan het bedrijf op de hoogte gesteld om 8.10 uur. (dus 16 uur na ontvangst van de mail)
Nu ontvang ik helaas sommaties van het incassoburo dat ik nog eens extra incassokosten moet betalen omdat ik een dag te laat was met betalen.
Moet ik dit betalen aan het incassoburo? Ben ik dit verplicht ? Graag jullie advies!
-
Re: Moet ik nu betalen?
Lees dit nog eens, en nog eens, en nog eens...telaatmetbetalen123 schreef:""LET OP!! De factuur wordt tot morgen 07-01-2015 in de wacht gezet. Als u de betaling vandaag niet doet, dan wordt de factuur alsnog uit handen gegeven aan het incassobureau. De betaling morgen doen is geen optie!"
-
Automatische incasso mislukt (hoe zou dat toch komen en aan wie ligt dat), meerdere betalingsherinneringen gehad, op de ultieme aanmaning te laat gereageerd, bedrijf geeft toch nog een dag respijt, maar zoals gewoonlijk wordt weer niet op tijd gereageerd...
...en dan hier een topic aanmaken en vragen of de incassokosten van het incassobureau voldaan dienen te worden...
Tja..
...en dan hier een topic aanmaken en vragen of de incassokosten van het incassobureau voldaan dienen te worden...
Tja..
-
Op u vraag:
Zou ik maar snel betalen.
Zou ik maar snel betalen.
Mwoah. Ik zou ze gewoon niet betalen. Of een paar dagen later. Of gewoon negeren. Houden ze vanzelf op, denk ik...
Of je moet ze een brief schrijven dat ze onwettig zijn en je daarom hun vorderingen verwerpt. Best leuk, niet echt zinnig.
Of je moet ze een brief schrijven dat ze onwettig zijn en je daarom hun vorderingen verwerpt. Best leuk, niet echt zinnig.
U doet uzelf wel eer aan met de nickname maar dat een, twee, drie erachter dan weer niet. Dus als een speer betalen want de kosten lopen per dag op.
-
Het is inmiddels opgelost:
Overigens dank voor de opmerkingen dat er op tijd betaald moet worden. Das zo klaar als een klontje. Iets met wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten enzo... maar als ik niet hoef te betalen doe ik dat natuurlijk liever niet... Case closed en bedankt voor het advies.(Simyo Nederland)
14-Jan 13:35
Beste heer xxxx,
Wij bevestigen dat u niets meer verschuldigd bent voor de factuur xxxxxx. U heeft het volledige bedrag van € 101,63 aan ons voldaan.
Inmiddels is het dossier bij xxxxxx gesloten. Onze excuses dat u toch nog bent gebeld over deze factuur.
Wij wensen u het beste met de afwikkeling van uw zaken.
Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of download de Simyo App vanuit de App Store, Google Play of Windows Store.
U kunt ook ons Simyo Forum bezoeken. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.
Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2015 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Pas op hoor. Straks neemt TS je nog serieus ook.wieder schreef:Mwoah. Ik zou ze gewoon niet betalen. Of een paar dagen later. Of gewoon negeren. Houden ze vanzelf op, denk ik...
Ja, dat ben je verplicht. Doe dat dan ook zo snel mogelijk.telaatmetbetalen123 schreef:Nu ontvang ik helaas sommaties van het incassoburo dat ik nog eens extra incassokosten moet betalen omdat ik een dag te laat was met betalen.
Je was niet 1 dag te laat, maar op het moment dat de incasso mis ging was je te laat. Je krijgt dan een herinnering met een termijn van (meestal) 7-14 dagen. Die heb je ook niet voldaan, dus je bent meer dan 2 weken te laat.
Betalen dus, en snel een beetje. Die incassokosten heb je zelf veroorzaakt, dus zorg dat je in de toekomst je rekeningen gewoon op tijd betaalt. Of beter nog, zorg dat er gewoon genoeg saldo op je rekening staat zodat de automatische incasso gewoon goed gaat.
Oh, en let op dat als je niet betaalt de kosten nog veel hoger gaan worden, dus niet morgen, maar vandaag betalen.
-
Het ismij ook wel eens overkomen,dat betaling keer misging...
En ik denk bij iedereen wel ooooit een keer..maar meerdere herhalingen betalen nooooit,ik vond het al frustrerend dat ze zeiden,wacht u maarop de herinnering...neewil nu betalen,nee als u gewoon even wacht niets aan de hand,dan heb ik hetal opmij. Heupen...
En u denkt dat u nog in u recht staat ook...
natuurlijk.....
En ik denk bij iedereen wel ooooit een keer..maar meerdere herhalingen betalen nooooit,ik vond het al frustrerend dat ze zeiden,wacht u maarop de herinnering...neewil nu betalen,nee als u gewoon even wacht niets aan de hand,dan heb ik hetal opmij. Heupen...
En u denkt dat u nog in u recht staat ook...
natuurlijk.....
Je bend te laat gewees, maar je hebt nu alles voldaan plus extra 12,50 boete betaalt. Daarmee is de kous af, meer kosten zijn niet te rechtvaardigen
U leest niet goed, hij/zij heeft het bedrag + €12,50 wel betaald maar ook dat was te laat, dus er komt weer een extra bedrag bij, logisch toch?hidr schreef:Je bent te laat geweest, maar je hebt nu alles voldaan plus extra 12,50 boete betaalt. Daarmee is de kous af, meer kosten zijn niet te rechtvaardigen
Eindelijk simpel antwoorden: Ja! Ja! Doen.telaatmetbetalen123 schreef:Nu ontvang ik helaas sommaties van het incassoburo dat ik nog eens extra incassokosten moet betalen omdat ik een dag te laat was met betalen.
Ik lees wel goed. Klant heeft 12,50 boete betaalt de de betaling is gekruist. Dus belachelijk en foutief om door een incassobureau een tweede boete op te leggen. Wint dat bedrijf ook nooit voor de rechter.tenormin schreef:
U leest niet goed,
Al erg genoeg dat ts boete heeft gehad voor die ene vordering, maar om nou boetes te gaan stapelen terwijl reeds betaald is, dat gaat echt te ver.
Ik weet niet of je verplicht bent nog meer extra incassokosten te betalen.telaatmetbetalen123 schreef: Op 06-01-2015 om 13.06 uur ontving ik antwoord van Simyo dat incasso-traject werd stopgezet tot 07-01-2015.
Persoonlijk zou ik die kosten niet betalen.
Het bedrijf gaat er van uit dat jij continue achter je email zit en je berichten leest.
Ik vind dat niet redelijk.
Je zou aan Consuwijzer advies kunnen vragen.
-
Er moet in de 14 dagenbrief of in de ingebrekestelling een bedrag zijn vermeld voor de incassokosten. Als het enigste bedrag de 12.50 euro is dan mogen er verder ook geen andere kosten in rekening worden gebracht.
Die 12,50 euro is administratiekosten van de provider. Aangezien TS ook sommaties van het incassobureau ontvangt zou er zomaar een 14 dagenbrief per mail zijn verstuurd. En dan hang je nog een keer voor minimaal 40 euro in de prijzen.sacredfour schreef:Er moet in de 14 dagenbrief of in de ingebrekestelling een bedrag zijn vermeld voor de incassokosten. Als het enigste bedrag de 12.50 euro is dan mogen er verder ook geen andere kosten in rekening worden gebracht.
-
Ik ben het echt niet met je eens. De topicstarter is te laat met betalen, daar zitten consequenties aan. Het gaat hier helemaal niet om boetes; het gaat om een vergoeding van gemaakte kosten door het bedrijf en het incassonburo om eindelijk eens de betaling binnen te krijgen.hidr schreef:Ik lees wel goed. Klant heeft 12,50 boete betaalt de de betaling is gekruist. Dus belachelijk en foutief om door een incassobureau een tweede boete op te leggen. Wint dat bedrijf ook nooit voor de rechter.tenormin schreef:
U leest niet goed,
Al erg genoeg dat ts boete heeft gehad voor die ene vordering, maar om nou boetes te gaan stapelen terwijl reeds betaald is, dat gaat echt te ver.
Overigens was de vordering al eerder uit handen gegeven aan het incassoburo, maar op verzoek van topicstarter werd nog één middag de gelegenheid gegeven alsnog aan het bedrijf zelf te betalen. Me dunkt.
-
Puma73 ga de WIK eens nalezen. Administratiekosten vallen ook onder de incassokosten.
Witte angora, dit bedrijf moet zich ook aan de WIK houden. Als dit bedrijf 12.50 incassokosten in rekening brengt (ze noemen het administratiekosten, maar dat is hetzelfde) dat mogen ze niet later dit nog een keertje doen.
Witte angora, dit bedrijf moet zich ook aan de WIK houden. Als dit bedrijf 12.50 incassokosten in rekening brengt (ze noemen het administratiekosten, maar dat is hetzelfde) dat mogen ze niet later dit nog een keertje doen.
Ik zou zeggen vertel dat eens tegen de incassobureaus, vooral de leden van de nviosacredfour schreef:Puma73 ga de WIK eens nalezen. Administratiekosten vallen ook onder de incassokosten.
Als het advies (door sommigen aangeraden) is: alleen €12,50 betalen mag de TS dan ook bij deze "adviseurs" terug kunnen komen om bij jullie het nog te betalen bedrag bij jullie te verhalen? Zo word de TS toch echt wel op het verkeerde been gezet. Maar goed, natuurlijk leest een TS liever dat hij niet hoeft te betalen, ik zou zeggen: doen (en niet huilen als er nog een rekening komt van het incassobureau).