LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na WSNP tussen wal en schip op woningmarkt Almere

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
thattris

Na WSNP tussen wal en schip op woningmarkt Almere

Ongelezen bericht door thattris »

Hallo,

Ik heb tot media januari vorig jaar in de WSNP gezeten doordat ik ben opgelicht en me baan kwijt ben geraakt. heel verhaal apart, maar daar bericht ik niet voor.

Ik heb sinds het verlaten van de wsnp een noemelijke carriere gemaakt, en ben hier erg tevreden mee.
dus danig dat ik nu precies tussen wal en schip val omtrent woningen kopen en huren in almere.

Koop woning worden ver boven markt waarde verkocht. je koop dus feitelijk een schuld. wegen je huis te duur hebben gekocht.
(onderwater kopen). dit komt door een te laag woning aanbod.

Ik verdien te veel om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning.

men zou dus zeggen dat je dan lekker in de vrije sector kan huren. ja dat klopt.
echter loopt dit niet via een bkr check. die gewoon schoon is omdat ik alles netjes heb afgelost.
nee dit gaat via EXPERIAN, een bedrijf die je nog 8 jaar na datum aan de broek trekt en er voor zorgt dat je niks kan huren.

Deze registraties zijn on opgemerkt en ongevraagd. ik heb hier nooit en te nimmer toestemming voor gegeven door wie of wat dan ook niet.
wanneer ik deze mensen benader word ik koud tegen de muur gedrukt en maakt mijn schoone lei verklaring hun geen reet uit.

het interesseert ons niet dat u nu solvabel bent, al heeft u 30 miljoen op de bank, u hebt ooit in de schulden gezeten, en al uw bewijs noch solvabaliteit betekend niet dat u morgen niet weer in de wsnp zit. -melde ze me met een koude toon.

wilde ik bij de makelaar ( van der linden) bezwaar indienen om aan te tonen dat ik solvabel ben door een half jaar huur vooruit te betalen OID. mocht niet baten. zonder pardon of verweer. is de woning al aangeboden aan een andere partij.

Feitelijk zit ik nu kansloos met een uitbreidend gezin van inmiddels 4 mensen en 1 hond in een klein 2 kamer appartement.

Ik kan geen kant op.
Samen met een groot deel van de hard werkende midden inkomens zitten wij tussen wal en schip. kunnen geen kant op.
Omdat ik netjes de problemen van mijn verleden heb opgelost.

Stelt mij de reden waarom ik in hemels naam deze problemen heb opgelost. aangezien het geen enkel verschil zou maken.

mahadma

Re: Na WSNP tussen wal en schip op woningmarkt Almere

Ongelezen bericht door mahadma »

Bestaat de mogelijkheid voor u om (ideetje) 6 maanden huur vooruit te betalen om uw credietwaardigheid te bewijzen.

thattris

mahadma schreef:Bestaat de mogelijkheid voor u om (ideetje) 6 maanden huur vooruit te betalen om uw credietwaardigheid te bewijzen.

Helaas, dit vonden ze geen optie. omdat ze de woning zonder weerwoord al hadden aangeboden aan de volgende.
de mogelijk bestond zeker om een jaar zelfs ( de complete lease ) aan huur vooruit te betalen.
schone lei verklaring , afrondings bewijs van de wsnp, schone bkr verklaring, allemaal geen optie. want, bovenstaande.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Makelaars en huisbazen kunnen het BKR niet raadplegen, dus die hebben daar hun eigen wegen voor om de kredietwaardigheid van aanstaande huurders te controleren.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.groene.nl/artikel/u-staat-o ... arte-lijst

U noemde Experian. Dit bedrijf overtreedt de wet en daar wordt verder niets aan gedaan. Een en ander wordt uitgelegd in bovenstaand artikel.

limburgs

Ongelezen bericht door limburgs »

Makelaars / verhuurmakelaars kunnen zeker wel een bkr registratie achterhalen. Dit is een onderdeel van de huurdersscheck die zij uitvoeren voor de verhuurder van woningen via een verhuurmakelaar. Zolang uw bkr registratie nog staat zal het moeilijk voor u worden via deze sector een woning te vinden. Een verhuurder heeft uiteraard liefst een huurder zonder registratie , om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Bob Schurkjens schreef:https://www.groene.nl/artikel/u-staat-o ... arte-lijst

U noemde Experian. Dit bedrijf overtreedt de wet en daar wordt verder niets aan gedaan. Een en ander wordt uitgelegd in bovenstaand artikel.
Maar mogen bedrijven überhaupt nog jouw data bijhouden zonder jouw toestemming met de nieuwste privacy wetgeving van de EU?

Lady1234

limburgs schreef:Makelaars / verhuurmakelaars kunnen zeker wel een bkr registratie achterhalen. Dit is een onderdeel van de huurdersscheck die zij uitvoeren voor de verhuurder van woningen via een verhuurmakelaar. Zolang uw bkr registratie nog staat zal het moeilijk voor u worden via deze sector een woning te vinden. Een verhuurder heeft uiteraard liefst een huurder zonder registratie , om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
Makelaars kunnen geen inzage krijgen bij het BKR inzake een registratie.

grun

Ongelezen bericht door grun »

limburgs schreef:Makelaars / verhuurmakelaars kunnen zeker wel een bkr registratie achterhalen. Dit is een onderdeel van de huurdersscheck die zij uitvoeren voor de verhuurder van woningen via een verhuurmakelaar. Zolang uw bkr registratie nog staat zal het moeilijk voor u worden via deze sector een woning te vinden. Een verhuurder heeft uiteraard liefst een huurder zonder registratie , om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
Uzelf en/of uw bewindvoerder mogen uw gegevens inzien, daarnaast ook de aangesloten organisaties die in onderstaande link staan.
https://www.bkr.nl/home/zakelijk/aanges ... anisaties/

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

thattris schreef:
Koop woning worden ver boven markt waarde verkocht. je koop dus feitelijk een schuld. wegen je huis te duur hebben gekocht.
(onderwater kopen). dit komt door een te laag woning aanbod.
Hoezo ver boven de markt waarde verkocht?
als een woning voor een bepaalde prijs verkocht wordt, is dat dus blijkbaar de marktwaarde.
die wordt bepaald door vraag en aanbod. Het aanbod is nou eenmaal klein, en de vraag hoger nu het weer goed gaat met de economie.

Dat je huis meteen onder water staat is natuurlijk onzin. De verwachting is dat de prijzen nog wel een tijdje zullen stijgen. Dus je huis wordt meer waard.
Feitelijk zit ik nu kansloos met een uitbreidend gezin van inmiddels 4 mensen en 1 hond in een klein 2 kamer appartement.
Dat u het gezin uitbreid en zelfs een hond erbij neemt terwijl er geen ruimte is, dat is natuurlijk uw eigen keus.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ik je bericht goed begrijp doet dit probleem zich alleen voor bij commerciële verhuurders en makelaars en niet bij de woningbouwverenigingen? Dan lijkt mij dat een mogelijke oplossing is om een vrije sector woning via een woningbouwvereniging te huren. De meeste woningbouwverenigingen hebben namelijk ook vrije sector woningen te huur.

Maar ook dan loop je natuurlijk tegen het probleem aan dat er veel meer vraag dan aanbod is. Dat uit zich dan niet zozeer in hogere prijzen, maar in langere wachttijden.

limburgs

Ongelezen bericht door limburgs »

Lady1234 schreef:
Makelaars kunnen geen inzage krijgen bij het BKR inzake een registratie.
Gebeurt toch echt hoor ! Voordat mijn woning verhuurt word , word altijd een huurderscheck gedaan door de verhuurmakelaar. Heel vaak komt hierbij een bkr registratie boven water ( zelfs een oude van meer dan 8 jaar geleden) Hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet precies. Ik heb dan zelf de keus of ik de eventuele huurder dan wel of niet de woning toezeg. Meestal pakt dit negatief uit , afhankelijk van de registratie / hoelang geleden / omstandigheden en uiteraard de omstandigheden waarin de potentiele huurder zich nu bevind. Een huurder heeft al eens gezegd dat het bijna gemakkelijker is om een hypotheek te krijgen dan een woning in de vrije sector te huren. Inderdaad , je wil steeds meer over een huurder weten voordat je hem/haar toelaat . Dit alleen om je zelf zo veel mogenlijk in te dekken tegen wanbetalers / rotzooi makers / vernielers enz. Dit kost een verhuurder heel veel geld , rompslomp en gedoe .

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bob Schurkjens schreef:https://www.groene.nl/artikel/u-staat-o ... arte-lijst

Deze nu verboden schaduw administratie word vooral gebruikt om te voorkomen dat er alweer een wietplantage gemaakt word in de verhuurde woningen, en daarom is naast BKR deze zo populair want makelaars ontdekte dat na 1 maand netjes huren en bewonen de slaapkamers......
Een makelaar die na 2 plantage's een grote opdrachtgever verloor zal elke volgende huurder op elke manier controleren om te overleven.
Dan liever goede wegsturen dan per ongeluk 1 foute doorlaten en extra strenge controle dan maar die ook niet gratis is voor hun.

Bekijk het eens van de Makelaars kant en U weet waarom deze sector gezien de schade aan pand en verzegeling zonder inkomsten....
Een vrijstaande Villa die voor €2300,- per maand te huur was had 4 maanden later €70.000 ,- schade!
Als je niet kunt zien wat er is, WSNP of Ex plantage, het is een melding verdacht persoon en verder niets!

Dit is dus de oorzaak dat de Topic starter nu eigenlijk slachtoffer is geworden van criminelen die woningen voor dit doel huurden!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Deze nu verboden schaduw administratie...
Deze"schaduwadministratie" is helemaal niet verboden. Bedrijven als Experian en EDR kunnen prima bestaan, ook na de invoering van de AVG. Zowel EDR als Experian hebben hun processen conform de AVG ingericht. Geen probleem dus. Ik vermoed dat de AP, als die eenmaal gaat toetsen, bij dit soort bedrijven zal beginnen. En dat is natuurlijk een goede zaak.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Leuk die WNSP, maar eigenlijk betekend dat dus dat u uw schuld-eisers in de steek heeft gelaten.....
Logisch dat er dan niks wordt verhuurd. Voor de wet heeft u misschien een schone lei, maar vele zullen dat toch onrechtvaardig vinden.

thattris

ik heb geen bkr registratie, dat weet ik 100 % zeker ik kan namelijk op de portaal van bkr inloggen.
expedian staat blijkbaar wel een registratie. dat is het vreemde. de rest is logisch wat u zegt.

Lady1234

U staat wel degelijk geregistreerd bij het BKR. Dat is bij WSNP verplicht.

https://rechtwijzer.nl/schulden/schulds ... egistratie
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 27 jun 2018 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo vreemd is het niet dat je wsnp bij Experian naar boven komt. Experian verzamelt zo veel mogelijk relevante data. En dus niet alleen de BKR-gegevens. Als je in de wsnp komt, dan wordt dat openbaar gepubliceerd, o.a. in de Staatscourant. Dit mede met het oog op potentiële schuldeisers die je 'vergeten' bent. Het is voor zo'n bureau dus een koud kunstje om na te gaan of je in het recente verleden in de wsnp hebt gezeten.

Overigens is het nog steeds de opdrachtgever/verhuurder die de uiteindelijke beslissing neemt. Experian levert alleen nuttige achtergrondinformatie. Het kan goed zijn dat als er ook verhuurders zijn die je een huis willen verhuren als je vooraf al volledig open kaart speelt. Maar dat zijn ze natuurlijk niet verplicht.

thattris

Lady1234 schreef:U staat wel degelijk geregistreerd bij het BKR. Dat is bij WSNP verplicht.
mag ik vragen waar u uw infoirmatie vandaan haalt, als ik namelijk zelf inlog staat het er niet bij.
of werkt u basis van een aannamen?

Gesloten