LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nalatigheid

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lakobesje

nalatigheid

Ongelezen bericht door lakobesje »

Ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen met een probleem, ik zal het proberen zo goed mogelijk te vertellen/ uitleggen.

Mijn man heeft in 1992 een doorlopend krediet aangevraagd bij de rabobank dat was geen probleem, tot we in 1995 in de schulden kwamen in 1998 kwamen we onder bewind te staan (dit is geen schuldsanering), onze bewindvoerder heeft alles geregeld en in 2007 besloten wij om de bewindvoering op hevelen via de rechter en dat is toen toegekend, na een paar maanden bleek dat de bewindvoerder nalatig is geweest met betalen en de deurwaarder kwam het hele schuldbedrag opeisen, na veel heen en weer gebeld te hebben hadden wij de oplossing een familielid heeft onze schuld betaald dat was juni 2008 wij hebben na het bedrag betaald te hebben niks meer vernomen van deze deurwaarder.
nu is het 2013 en hebben wij de mogelijkheid om ons huis te kopen van de woningbouwvereniging, met de wetenschap dat wij alles in 2008 betaald hadden, kwam de bank met de mededeling dat de B.K.R registratie pas in mei 2014 verloopt na onderzoek blijkt dat de deurwaarder in 2008 betaald heeft, maar heeft niet aan ons gemeld dat er nog een restant van 1036,-euro betaald moest worden, in 2009 heeft de bank met de deurwaarder afgesproken dat dit bedrag kwijt gescholden werd en toen is ook pas het dossier afgesloten dit gebeurde buiten ons medeweten om.
wie kan ons advies hierover geven en wat we nog kunnen doen om te zorgen dat de bank deze B.K.R registratie rechtzet.

groet fam.kobes
Laatst gewijzigd door lakobesje op 18 mar 2013 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Auti-Mama

Re: nalatigheid

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Rabobank schrijven dat je het niet eens ben met de BKR registratie. Leg duidelijk uit waarom niet en dat jij niet beter wist dat de schuld was voldaan.
Als de Rabobank meewerkt wordt de BKR notering verwijderd. Werkt de Rabobank niet mee, kijk dan eens op bkr.nl. Hier staat precies beschreven hoe je een bezwaar kan indienen bij BKR zelf. Dit kost je €22,50. Stelt BKR jou in het gelijk, krijg je dat bedrag terug.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Hoezo moet u dubbel huur gaan betalen als de huur met 6% wordt verhoogd?

U kunt altijd bij een andere hypotheekverstrekker navragen of u met deze BKR registratie wel een hypotheek zou kunnen krijgen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

tot we in 1995 in de schulden kwamen in 1998 kwamen we onder bewind te staan, onze bewindvoerder heeft alles geregeld en in 2007 besloten wij om de bewindvoering op hevelen via de rechter
Hmmm...

In 1998 kwamen jullie onder bewind te staan, en pas in 2007 werd dat opgeheven? In het geval van schuldsanering is de termijn normaal gesproken toch 3 jaar? Geen 9?

En dat je dubbel huur moet gaan betalen vanwege een huurverhoging van 6% klopt ook niet.

Als het huis van de woningbouwvereniging is, en je blijf er wonen, dan kun je het volgend jaar, als de BKR-registratie voorbij is, ook nog wel kopen. Die woning is volgend jaar niet weg, omdat ze simpelweg niet kunnen verkopen omdat jullie er nog in zitten.

Toch zou ik het verhaal nog even goed bekijken, er zitten een paar dermate onlogica's in je verhaal dat ik als bank toch ook achter mijn oren zou krabben als jullie bij mij een hypotheek zouden aanvragen. Zeker als ik degene was die een restant van 1036 euro, buiten jullie medeweten om, kwijt heb moeten schelden.

Gesloten