Nederlanders betalen slechter
DEN BOSCH (AFN) - Bedrijven hebben vorig jaar vaker een incassobureau moeten inschakelen om hun geld te innen. Dat blijkt uit onderzoek van deurwaardersorganisatie GGN, waarvan enkele resultaten woensdag naar buiten kwamen.
In totaal kreeg 10 procent van de Nederlanders vorig jaar te maken met een incassobureau. In 2008 ging het nog om 8 procent. Het aantal Nederlanders dat een deurwaarder op de stoep kreeg, steeg naar 4 procent. De gemiddelde betalingsachterstand liep op van 676 euro in 2008 naar 817 euro een jaar later.
Deurwaarders moesten vooral vaker optreden tegen huurachterstanden. In ruim een op de vijf bezoeken was dat de reden, tegen een op de twintig een jaar eerder.
Bron: http://www.beursgorilla.nl/nieuws-item. ... _ID=523816
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlanders betalen slechter
-
witte angora
Nederlanders betalen slechter
Ter informatie:
Re: Nederlanders betalen slechter
tja verbaast me niks...
maar ik denk dat dit ook komt omdat steeds meer bedrijven veel sneller een incassobureau inschakelen, dan ze pak weg 2 jaar geleden deden...
maar ik denk dat dit ook komt omdat steeds meer bedrijven veel sneller een incassobureau inschakelen, dan ze pak weg 2 jaar geleden deden...
-
Guardian72
- Contacteer:
Wij volgen slechts onze overheid - die een van de beroerdste betalers is.
Een gemiddelde (!) termijn van 57 dagen stond laatst in een krant...
Een gemiddelde (!) termijn van 57 dagen stond laatst in een krant...
-
Martin van Emmerik
Waarom zie ik nooit een stuk:
Incassobureaus lappen regels aan hun laars en chanteren schuldenaars meer te betalen dan toegestaan
Incassobureaus lappen regels aan hun laars en chanteren schuldenaars meer te betalen dan toegestaan
-
witte angora
Kijk eens rond op het forum, zou ik zeggen.Martin van Emmerik schreef:Waarom zie ik nooit een stuk:
-
Martin van Emmerik
Alleen het stuk hierboven komt uit ene kranten artikel dus vandaar de opmerking.witte angora schreef:Kijk eens rond op het forum, zou ik zeggen.Martin van Emmerik schreef:Waarom zie ik nooit een stuk: