LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NIB Incasso - Purmerend namens 'Uw Energiemaatschappij'.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wjpnl

NIB Incasso - Purmerend namens 'Uw Energiemaatschappij'.

Ongelezen bericht door wjpnl »

Even een waarschuwing. Dit bureau bestaat dus echt, maar niet alle incasso's die zij versturen zijn echt.

Ik kreeg een brief dat ik 'drie termijnen' achterstand had gehad bij 'uw energie maatschappij', en dat die achterstand betaald was, maar ik nog steeds de administratiekosten van 3x 25 euro, plus 49 euro incassokosten moest betalen.

Ik belde dus 'mijn energiemaatschappij', die aangaven niets met dit incassobureau te maken te hebben. Bovendien wezen ze mij erop, dat bij een legitieme vordering er nooit 'uw energie maatschappij' op de incasso zal staan, maar de daadwerkelijke naam plus adres.

Waarschijnlijk probeert dit bureau iets bij te verdienen.

Aangezien het een bestaand bureau is, heeft iemand een idee waar hier een klacht over ingediend kan worden? Bij de politie liet men mij weten, dat dit niet bij de politie kan, omdat het een 'civiele zaak' zou betreffen.

16again

Re: NIB Incasso - Purmerend namens 'Uw Energiemaatschappij'.

Ongelezen bericht door 16again »

Civiele zaak? Lijkt mij gewoon oplichting, bij meerdere klachten behoort de politie gewoon in te grijpen.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

16again schreef:Civiele zaak? Lijkt mij gewoon oplichting, bij meerdere klachten behoort de politie gewoon in te grijpen.
Welk artikel?? Althans zie ik hierover ook niets in de "Toolkit Incasso ACM', waarover MM enige dagen geleden berichtte.

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Goedenmiddag,

Ook ik heb vandaag een e-mail incasso gekregen van dit bedrijf, echter namens een bioscoop groep waar ik meer dan een jaar geleden een abonnement heb gehad.
Zover ik kan nagaan staat er geen vordering open.

Een paar dingen uit deze e-mail vielen mij op.
  • Het onderwerp: (Vorderingsnummer 1170454 inzake VUE Cinema's B.V. / *MIJN VOORNAAM EN ACHTERNAAM*
    De aanhef: (geachte heer/mevrouw)
    Administratiekosten: Ze gaan de wettelijke incasso kosten niet in rekening brengen, enkel de 'eenmalige administratie a.d. €20,00' (die hoger zijn dan de vordering van €19
    Afsluiting: geen naam enkel afdeling collections
Ik heb ze een bericht teruggestuurd dat ik graag de originele factuur wil zien en wanneer en hoe er een herinnering zou zijn verstuurd.

Ik heb mijn bericht afgesloten met de mededeling dat ik binnen 5 werkdagen een reactie wil ontvangen, mocht ik dat niet ontvangen dat ik er dan vanuit ga dat het een foutieve vordering betreft. (Geen idee of ik hiermee in mijn recht sta)

Succes en we wachten het af,

Groet,

Manchester

16again

Ongelezen bericht door 16again »

chrisd1 schreef:
16again schreef:Civiele zaak? Lijkt mij gewoon oplichting, bij meerdere klachten behoort de politie gewoon in te grijpen.
Welk artikel?? Althans zie ik hierover ook niets in de "Toolkit Incasso ACM', waarover MM enige dagen geleden berichtte.
Het lijkt mij dat de ACM een gepasseerd station is in gevallen als deze. Malafide incasso met uit de duim gezogen spookfacturen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ManchesterU15 schreef:Goedenmiddag,

Ook ik heb vandaag een e-mail incasso gekregen van dit bedrijf, echter namens een bioscoop groep waar ik meer dan een jaar geleden een abonnement heb gehad.

• Het onderwerp: (Vorderingsnummer 1170454 inzake VUE Cinema's B.V. / *MIJN VOORNAAM EN ACHTERNAAM*
    Administratiekosten: Ze gaan de wettelijke incasso kosten niet in rekening brengen, enkel de 'eenmalige administratie a.d. €20,00' (die hoger zijn dan de vordering van €19
Ik heb ze een bericht teruggestuurd dat ik graag de originele factuur wil zien en wanneer en hoe er een herinnering zou zijn verstuurd.

Ik heb mijn bericht afgesloten met de mededeling dat ik binnen 5 werkdagen een reactie wil ontvangen, mocht ik dat niet ontvangen dat ik er dan vanuit ga dat het een foutieve vordering betreft. (Geen idee of ik hiermee in mijn recht sta)

Groet,

Manchester
Nou als die vordering zou kloppen zijn incassokosten van max €40 wel iets wat je gewoon zou moeten betalen als er correct gemaand is (14-dagen-brief/betalingsherinnering), maar het klinkt wel raar hoor, die "administratiekosten" - dus ik zou sowieso geen cent betalen tot zij aantonen dat die vordering terecht is.

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

De een krijgt een brief met te hoge incassokosten € 49 wat maar € 40 mag zijn en de ander een email zonder incassokosten maar wel administratiekosten.
Vraag mij af of dit wel van dat incassobureau afkomt of dat hun naam misbruikt wordt door een oplichter.

Hoe moeten jullie betalen, naar een bankrekening of moet dat via hun website?

Julie4444

GJS schreef:De een krijgt een brief met te hoge incassokosten € 49 wat maar € 40 mag zijn en de ander een email zonder incassokosten maar wel administratiekosten.
Vraag mij af of dit wel van dat incassobureau afkomt of dat hun naam misbruikt wordt door een oplichter.

Hoe moeten jullie betalen, naar een bankrekening of moet dat via hun website?
De originele TS specificeert geen hoofdsom, dus dat kun je niet beoordelen.

Bij een vordering van €19 is er echter een maximum van €40,-

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

Julie4444 schreef: De originele TS specificeert geen hoofdsom, dus dat kun je niet beoordelen.

Bij een vordering van €19 is er echter een maximum van €40,-
Ja maar de incasso gaat over 3 * € 25 = € 75, lijkt mij dat dat de hoofdsom is en dan mag het toch maar € 40 zijn.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ManchesterU15 schreef:Goedenmiddag,

Groet,

Manchester
Zou VUE een mailen/bellen of het legitiem is. Bij TS is het overduidelijk een fake incasso mail, maar in jouw geval vermelden ze een bedrijfsnaam en ben je ook echt klant geweest van dit abonnement.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
chrisd1 schreef:
Het lijkt mij dat de ACM een gepasseerd station is in gevallen als deze. Malafide incasso met uit de duim gezogen spookfacturen.
Toch niet. De acm is en blijft toezichthouder en kan flinke boetes opleggen. Waarschijnlijk effectiever dan aangifte doen, met dikke kans op een sepot.

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

er staat waarschijnlijk ook een rekening nummer op kopieer deze en kijk op google wat daar uit komt. de naam van incasso word gebruikt net als die van de vele andere. en zolang je geen brief hebt ontvangen welk verplicht is moet je niet reageren. het open maken van de link kost je geld of je inhoud van je pc gegevens. Politie doet er niets aan is verloren moeite.

Julie4444

1JanV schreef:er staat waarschijnlijk ook een rekening nummer op kopieer deze en kijk op google wat daar uit komt. de naam van incasso word gebruikt net als die van de vele andere. en zolang je geen brief hebt ontvangen welk verplicht is moet je niet reageren. het open maken van de link kost je geld of je inhoud van je pc gegevens. Politie doet er niets aan is verloren moeite.
Onjuist. E-mail is ook gewoon schriftelijk.

Gesloten