| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nib incasso vraag
-
jocelyn900
Re: nib incasso vraag
Niet wachten op bericht of geen bericht van Jantje of Pietje.
Die €20 sowieso betalen, dat is duidelijk dat je dat verschuldigd bent.
Het is wel erg voorbarig van Hünkemöller om die twee bestellingen er bij te zetten.
Niet netjes.
Die twee nieuwe, retour gestuurde bestellingen, NIET betalen. Die heb je NIET meer en ook vlgs de regels retour gestuurd.
Bewijs van retour zenden goed bewaren.
Geen telefoonkosten meer maken, maar evt.mailen.
Heb je van die €20 1 of meerdere aanmaningen/herinneringen ontvangen?
Worden er naast de bedragen van de bestellingen nog incassokosten in rekening gebracht?
Die €20 sowieso betalen, dat is duidelijk dat je dat verschuldigd bent.
Het is wel erg voorbarig van Hünkemöller om die twee bestellingen er bij te zetten.
Die twee nieuwe, retour gestuurde bestellingen, NIET betalen. Die heb je NIET meer en ook vlgs de regels retour gestuurd.
Bewijs van retour zenden goed bewaren.
Geen telefoonkosten meer maken, maar evt.mailen.
Heb je van die €20 1 of meerdere aanmaningen/herinneringen ontvangen?
Worden er naast de bedragen van de bestellingen nog incassokosten in rekening gebracht?
Betaal die 20 euro alsnog aan Hunkemoller en de incassokosten volgens rapport voorwerk 2 aan het incassobureau. Dan zit je in ieder geval safe. Het liefst zo snel mogelijk.
Wel Hunkemoller en het incasso bureau even mailen dat je deze betaling hebt gedaan.
Wel Hunkemoller en het incasso bureau even mailen dat je deze betaling hebt gedaan.
Als er incassokosten zijn berekend en er is niets voorafgegaan aan deze brief van NIB, is het dan reëel om incassokosten te vragen en betalen?
4.4 Bij niet of niet-tijdige betaling door Koper zal een aanmaningsprocedure worden gestart.
4.5 Ten laste van de Koper komen tevens alle (buiten-)gerechtelijke kosten van welke aard dan ook, die Hunkemöller. als gevolg van de niet nakoming door Koper van diens (betalings-)verplichtingen heeft moeten maken.
4.6 In geval van niet-tijdige betaling is Hunkemöller bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering op te schorten tot het moment waarop de Koper de betalingsverplichtingen volledig is nagekomen, de betaling van kosten daaronder begrepen.
TS heeft nog twee bestellingen ontvangen........
4.5 Ten laste van de Koper komen tevens alle (buiten-)gerechtelijke kosten van welke aard dan ook, die Hunkemöller. als gevolg van de niet nakoming door Koper van diens (betalings-)verplichtingen heeft moeten maken.
4.6 In geval van niet-tijdige betaling is Hunkemöller bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering op te schorten tot het moment waarop de Koper de betalingsverplichtingen volledig is nagekomen, de betaling van kosten daaronder begrepen.
TS heeft nog twee bestellingen ontvangen........
-
jocelyn900
bedankt voor jullie reacties
Ik ga de 20 euro aan hunkemoller betalen en de 40 euro en 36 cent rente aan het NIB. Ik zal ze hier ook over mailen, ben heel benieuwd!
Toen ik vroeg waarom de laatste twee bestellingen ook in de hoofdsom zaten, wist de 'vriendelijke' receptioniste mij te vertellen dat alles wat je dan open hebt staan aan bedragen opeisbaar worden. Zelf schrok ik daar ook wel van, net alsof ik door dat ik 20 euro vergeten ben te betalen opeens een enorme wanbetaler ben,natuurlijk is het slordig maar het kan een keer gebeuren.
Ik heb bij mijn weten nooit een herinnering gekregen van Hunkemoller, meestal betaal ik meteen na een herinnering, maar ik besef ook wel dat dit meer een service is vanuit hunkemoller zelf en dat ik het zelf ook beter in de gaten had moeten houden
ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik zit er best mee dus ik wil het zo snel mogelijk afhandelen.
Toen ik vroeg waarom de laatste twee bestellingen ook in de hoofdsom zaten, wist de 'vriendelijke' receptioniste mij te vertellen dat alles wat je dan open hebt staan aan bedragen opeisbaar worden. Zelf schrok ik daar ook wel van, net alsof ik door dat ik 20 euro vergeten ben te betalen opeens een enorme wanbetaler ben,natuurlijk is het slordig maar het kan een keer gebeuren.
Ik heb bij mijn weten nooit een herinnering gekregen van Hunkemoller, meestal betaal ik meteen na een herinnering, maar ik besef ook wel dat dit meer een service is vanuit hunkemoller zelf en dat ik het zelf ook beter in de gaten had moeten houden
ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik zit er best mee dus ik wil het zo snel mogelijk afhandelen.
-
seconds-out
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jocelyn900
ik was inderdaad verhuisd, maar vanuit het adres van mijn ouders waar ik de bestelling geplaatst had en elk weekend nog veel post kreeg 
-
jocelyn900
Ik heb gisteren de 20 euro betaald aan Hunkemoller en de incassokosten met rente aan het NIB. Ik heb een e-mail (met verzendbewijs opgeslagen) gestuurd waarin beide hiervan de hoogte heb gesteld, inclusief betaalbewijsjes. Ook heb ik hierin gezet bezwaar te maken om iets te betalen wat ik retour heb gedaan binnen de 14 dagen, ook omdat hier niets over opeisbaarheid staat in de algemene voorwaarden. Ik heb contact gehad met juridisch loket en zij vertelden mij dat hunkemoller nooit dit bedrag bij had mogen rekenen, en dat ik alleen de openstaande vordering en incassokosten hoefde te betalen. Ik heb in de brief aan het NIB gezet dat als ik binnen 5 dagen niets hoorde, ik ervan uit zou gaan dat het zo afgehandeld was en dat ze qua retour het moesten afhandelen met de hunkemoller. Ik heb mijn plicht gedaan.
Zou het nog handig zijn om donderdag of vrijdag nog een telefoontje te doen naar het nib of ze mijn e-mail hebben ontvangen of dergelijk, of kan ik beter reactie afwachten?
Zou het nog handig zijn om donderdag of vrijdag nog een telefoontje te doen naar het nib of ze mijn e-mail hebben ontvangen of dergelijk, of kan ik beter reactie afwachten?
De rente is voor de schuldeiser (=hunkemoller)...
Die zal het incassobureau toch wel netjes overmaken?ArneLH schreef:De rente is voor de schuldeiser (=hunkemoller)...
-
jocelyn900
Ik heb opnieuw contact opgenomen met Hunkemoller, ofzij melding bij het NIB willen maken om de vordering van de retournering in te trekken. Ze geven toe dat zij deze te vroeg hebben ingediend dus onterecht is, maar toch willen zij niet melding hiervan maken bij het NIB. Ik ben dus ontzettend bang dat er binnenkort een dreigbrief/deurwaarder langskomt en wordt gedagvaard terwijl ik mijn betaalplicht heb voldaan. Ik heb al wel een schrijven naar Hunkemoller gedaan waarin ik voorleg dat ik professioneel juridisch advies heb gekregen en zij hebben mij ook verteld dat Hunkemoller deze melding moet laten intrekken bij het NIB, en dat als zij dit niet oplossen ik (weer) contact opneem met mijn rechtsbijstand.
Iemand nog verder tips hoe ik dit kan aanpakken?
Ik maak mij er misschien wel veel te druk om, maar ik lig er 's nachts van wakker
Iemand nog verder tips hoe ik dit kan aanpakken?
Ik maak mij er misschien wel veel te druk om, maar ik lig er 's nachts van wakker
Lees dan links en rechts hier, lees links waarnaar doorverwezen wordt, en google op begrippen als incasso, deurwaarder etc. etc. Goed advies vind je overal.
Maar als je meer waarde hecht aan de woorden van Hünkemöller.........
Ben je ook zo bang voor marsmannetjes?
Laat gaan, jij hebt gedaan wat je doen moet. En deurwaarders zijn ook niet gek.
Een veelgenoemde kreet (niet door jou)is wel eens 'kan dit zomaar?'
Nee het kan niet zomaar, niet als jij het niet laat gebeuren.
Maar als je meer waarde hecht aan de woorden van Hünkemöller.........
Ben je ook zo bang voor marsmannetjes?
Laat gaan, jij hebt gedaan wat je doen moet. En deurwaarders zijn ook niet gek.
Een veelgenoemde kreet (niet door jou)is wel eens 'kan dit zomaar?'
Nee het kan niet zomaar, niet als jij het niet laat gebeuren.
-
jocelyn900
haha:)
ben al flink aan het googlen/rondbellen en ik weet inmiddels dat het juridisch allemaal niet kan, maarja trekken zij zich daar iets van aan?
stel dat ik een brief krijg dat ik binnen 24 uur het resterende bedrag moet voldoen ( ik heb even gegoogled op dit incassobureau en lees dit soort verhalen op dit forum:p) of dat er anders 300 euro kosten aan bij komen, hoe sta ik dan in mijn recht? Of moet hunkemoller hier dan eerst opdracht voor geven bij het incassobureau en zullen zij dit dan niet doen? Dat is ook de reden dat ik wil dat hunkemoller dit voor mij afhandeld, het is een fout van de kant van H. Hunkemoller geeft ook geen reactie meer, ik maak me er ook veeeel drukker om dan daadwerkelijk nodig is, maar ik heb geen zin om hier nog weken mee bezig te zijn en zou het liefst dat het afgehandeld wordt
Ik heb er ook totaal geen ervaring mee want dit is de eerste keer dat ik dit meemaak
!
ben al flink aan het googlen/rondbellen en ik weet inmiddels dat het juridisch allemaal niet kan, maarja trekken zij zich daar iets van aan?
stel dat ik een brief krijg dat ik binnen 24 uur het resterende bedrag moet voldoen ( ik heb even gegoogled op dit incassobureau en lees dit soort verhalen op dit forum:p) of dat er anders 300 euro kosten aan bij komen, hoe sta ik dan in mijn recht? Of moet hunkemoller hier dan eerst opdracht voor geven bij het incassobureau en zullen zij dit dan niet doen? Dat is ook de reden dat ik wil dat hunkemoller dit voor mij afhandeld, het is een fout van de kant van H. Hunkemoller geeft ook geen reactie meer, ik maak me er ook veeeel drukker om dan daadwerkelijk nodig is, maar ik heb geen zin om hier nog weken mee bezig te zijn en zou het liefst dat het afgehandeld wordt
Ik heb er ook totaal geen ervaring mee want dit is de eerste keer dat ik dit meemaak
Ik heb ook geen ervaring. Wat ik weet, weet ik ook maar door te lezen.
Je recht is je recht ( en plicht plicht). Dat is niet afhankelijk van wat een incassobureau doet. Je recht verandert niet ineens, als een ander zich niet aan de regels houdt.
(En nu moet je mij €50 betalen voor de berichten die ik op je topic heb geschreven. En als je dat niet voor 5 december doet en ook als je dat wel doet, schakel ik 1 van de incassobureaus in die hier op het forum actief zijn en die berekenen je 300.000% rente, €10 per letter, €5 per leesteken, €25 kantoorkosten, €50 registratiekosten €75 administratiekosten en €100 voor de moeite).
Dit moet je doen....omdat ik het schrijf).
Bovenstaand is een geintje, dat snap je wel.
Hünkemöller heeft onterecht, en dat hebben ze zelf toegegeven, het aan het incassobureau overgedragen. Als ze de artikelen van jou retour krijgen, breien ze het vast wel weer recht. En zo niet, heb jij nog steeds niks fout gedaan (alleen is de rente voor Hünkemöller, zoals ArneLH (incassobaas/medewerker) al schreef.
Laat gaan, je maakt je druk om niks.
Je recht is je recht ( en plicht plicht). Dat is niet afhankelijk van wat een incassobureau doet. Je recht verandert niet ineens, als een ander zich niet aan de regels houdt.
(En nu moet je mij €50 betalen voor de berichten die ik op je topic heb geschreven. En als je dat niet voor 5 december doet en ook als je dat wel doet, schakel ik 1 van de incassobureaus in die hier op het forum actief zijn en die berekenen je 300.000% rente, €10 per letter, €5 per leesteken, €25 kantoorkosten, €50 registratiekosten €75 administratiekosten en €100 voor de moeite).
Dit moet je doen....omdat ik het schrijf).
Bovenstaand is een geintje, dat snap je wel.
Hünkemöller heeft onterecht, en dat hebben ze zelf toegegeven, het aan het incassobureau overgedragen. Als ze de artikelen van jou retour krijgen, breien ze het vast wel weer recht. En zo niet, heb jij nog steeds niks fout gedaan (alleen is de rente voor Hünkemöller, zoals ArneLH (incassobaas/medewerker) al schreef.
Laat gaan, je maakt je druk om niks.
-
jocelyn900
jolijn, dank je voor je reactie
Dat is waar, ik sta gewoon in m'n recht
eigenlijk moet ik dit het NIB gewoon met hunkemoller op laten lossen (ook met de rente van 30 cent, haha
), mocht ik wel een dreigbrief krijgen kan ik nog gauw genoeg contact op nemen met Hunkemoller
Alleen ze willen dus wachten tot ze de retournering hebben ontvangen, en dat kan tot 2 weken volgens die mensen daar.....
Ik zal proberen mij nergens meer druk om te maken
Ik heb begrepen uit andere verhalen dat een schuldeiser zelf opdracht moet geven aan een incassobureau (toch??) om te dagvaarden, hunkemoller zal dat ook vast niet doen omdat ze weten dat de vordering onterecht is...?
Dat is waar, ik sta gewoon in m'n recht
eigenlijk moet ik dit het NIB gewoon met hunkemoller op laten lossen (ook met de rente van 30 cent, haha
Ik zal proberen mij nergens meer druk om te maken
-
jocelyn900
haha, kreeg net een brief met een 1e aanmaning van Hunkemoller betreffende dit bedrag van 22 euro: geschreven op 8 /11 met een stempel van 29/11..... 
BTW k heb begrepen uit andere verhalen dat een schuldeiser zelf opdracht moet geven aan een incassobureau (toch??) om te dagvaarden, hunkemoller zal dat ook vast niet doen omdat ze weten dat de vordering onterecht is...?
Ja, dat beslist de opdrachtgever, het incassobureau gaat dat niet op eigen houtje doen en de opdrachtgever gaat dat niet doen als ze geen bewijs hebben dat jij artikelen hebt gehouden en niet betaalt. En jij hebt het bewijs dat je ze terug gestuurd hebt.
-
jocelyn900
geen idee waar de brief heeft uitgehangen, mijn oude adres is bij m'n ouders en daar ben ik nog elk weekend dus dan had ik hem daar al eerder moet lezen
vast een omweg ergens gemaakt ,maar 't is niet anders...
ik heb nib de e-mail doorgestuurd waarin Hunkemoller zegt dat die vordering onterecht is, en voor de rest laat ik het maar rusten, ik heb gedaan wat ik moest doen en (hopelijk) handelen zij het voor de rest af. Ik laat nog wel even weten hoe het afgelopen is
ben in ieder geval blij dat NIB niet zomaar een deurwaarder langs kan laten komen als ik weet dat eerst hunkemoller daar opdracht voor moet geven, en dat ze zullen ze niet doen denk ik want zij weten natuurlijk ook wel dat ze een fout hebben gemaakt. 
ik heb nib de e-mail doorgestuurd waarin Hunkemoller zegt dat die vordering onterecht is, en voor de rest laat ik het maar rusten, ik heb gedaan wat ik moest doen en (hopelijk) handelen zij het voor de rest af. Ik laat nog wel even weten hoe het afgelopen is