LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit meer Menzis!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tielenaar

Nooit meer Menzis!

Ongelezen bericht door tielenaar »

Hallo, ik heb een (zoveelste) klacht over Menzis.

Ik ben vorig jaar verhuist. Ik heb een verhuisbericht doorgegeven; en heb 1 x een brief gehad van menzis dat ik premie moest betalen voor die maand. Daarna geen post meer op mijn nieuwe adres (en ook niet op het oude).

Ik ben niet zo goed in administratie, dus ik heb een poosje niet door gehad dat ik mijn maandpremie moest betalen. Ik heb nu hulp, en ben er zelf achter gekomen dat ik dus nog premie moest betalen. Ik heb contact opgenomen met Menzis, en heb mijn adres nogmaals doorgegeven. Ik hoorde dat ik een achterstand had, en wilde dat graag oplossen. Ik heb gevraagd of men de facturen voor de achterstallige maanden kon opsturen, zodat ik samen met mijn hulp alles kon regelen. Dit was NIET mogelijk volgens menzis. Ik heb hier echt een paar keer om gevraagd samen met mijn budgethulp.

Wel heb ik netjes mijn nieuwe premie betaald (via de facturen die ik nu wel kreeg).

Meerdere malen heb ik om een overzicht gevraagd (schriftelijk). Ik heb daar NOOIT een daadwerkelijk overzicht van gehad.

Nu ben ik door Menzis aangemeld bij een deurwaarder. En tegelijkertijd ben ik aangemeld bij het CVZ, en word er geld op mijn uitkering ingehouden. Ik heb kans op een baan, maar mijn nieuwe werkgever wil niet dat er ergens beslag op gelegd word, dat heeft hij me al verteld toen ik solliciteerde. Zodra ik werk zal dat dus wel gebeuren, en ben ik die baan kwijt....

Ik vind dat Menzis me onterecht heeft aangemeld (ik hoor volgens mij voor alles een maandelijkse factuur te krijgen voor de premie, die ik niet gehad heb, en Menzis erkent dat ook..). Ik heb toen ik hoorde dat ik aangemeld was bij de CVZ meerdere malen contact gehad met Menzis dat ik het hier niet mee eens was, maar dat helpt niet.Ik heb zelfs via Internet een formulier op de menzis website ingevuld waarin ik een betalingsregeling wil treffen, en als antwoord word ik aangemeld bij de CVZ....

Nu heb ik van een kennis geld geleend om de achterstallige premie in een keer te betalen; en dat heb ik ook gedaan. Ik kan niet wachten om nooit meer iets met de Menzis te maken te hebben, en einde van dit jaar wil ik ook graag weg bij dit onzinbedrijf.

Maar, nu heeft de deurwaarder besloten dat hij veel kosten heeft gemaakt door het lekker op zijn reet blijven zitten en niks doen, en is het niet genoeg dat ik de premie heb betaald. GGN Thijhuis en Partners stuurt me laatst een brief met (eindelijk een overzicht van wat er nu precies speelde) EN een overzicht van de kosten.

Hoofdsom: 271,63
Rente 13,28
incassokostenkosten 75
BTW 15,75
overige kosten 3.69

Tweede (hebben ze er ineens bijgezet..maar nu weet ik in ieder geval waar het over gaat)
Hoofdsom 652,65
rente: 19,76
incassokosten 150,00
btw: 31,50

Ik heb dus de premie betaald; en dat geeft men ook aan:

1e:
subtotaal 379,35; 2x betaald totaal 155,82+75, totaal nog over 148,53
2e: sub 853,91; betaald 652,65; totaal nog over 201,26

Komt er dus op neer dat ik nu ongeveer 350 euro mag betalen! (en dat over een totaalbedrag van 900 euro).

Mijn bezwaren worden niet correct beantwoord (men reageerd met te stellen dat men brieven heeft verstuurd, die dus NIET bij mij, noch bij mijn oude adres zijn aangekomen!), en ik voel me echt met de rug tegen de muur staan. Ik wil graag werken (in de zorg) maar dat kan ik nu dus niet; tot ik nog even 350 euro overmaak (naar een deurwaarder die NIKS heeft gedaan, behalve een briefje sturen met daarin een overzicht wat ik van Menzis had moeten hebben).

Nu zit ik dus met de situatie dat ik aangemeld ben bij de CVZ (met mijn uitkering) en dus waarschijnlijk nog een jaar aan Menzis vastzit, want je kan alleen einde jaar opzeggen/overstappen, en dat kan ik dus niet omdat ik nu nog deurwaarderskosten moet betalen (waar ik het dus niet mee eens ben!).

heeft iemand nog een idee wat ik nu nog kan doen? Ik heb de deurwaarder al gemaild (maar krijg gewoon GEEN antwoord, zelfs als ik daar expleciet om vraag); Menzis stuurt me door naar de deurwaarder, en CVZ doet alleen iets als Menzis dat goedvind.

Dus resumerend: Menzis stuurt me de maandpremie-acceptgiro's niet. men komt daar laat achter, ik probeer dit te regelen, krijg vervolgens gigantische kosten om mijn oren (wat dus NIET terecht is!), en als kersje op de pudding kan ik niet eens weg bij dit stinkbedrijf omdat ze onterecht deurwaarderskosten in rekening brengen bij me, terwijl ik niet eens een aanmaning heb gehad of voorstel voor betalingsregeling....

Een vriend van me heeft me verteld dat ze al vaker problemen met hun computersystemen hebben gehad, en dat het een puinzooi is (zorgkosten van 2 jaar geleden worden nu pas verwerkt bijvoorbeeld).. Ik hoop echt dat mensen dit wellicht lezen en gewaarschuwd zijn voor de Menzis.. GA NIET IN ZEE MET DEZE CRIMINELEN!

Een gefrustreerde, maar tegen haar zin in als wanbetaler bekend staand persoon..

sephora30

Re: Nooit meer Menzis!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Anderzorg, onderdeel van Menzis, heeft mij ook een jaar lang geen accepts gestuurd voor de premie. Heb een jaar lang zelf de premie handmatig overgemaakt waardoor ik geen achterstand heb opgelopen. Was wel even moeilijk voor Anderzorg om alles recht te trekken, maar ik had tenminste geen schuld.

Had jij ook kunnen doen, of het geld weg kunnen zetten. Verantwoordelijkheid ligt ook bij jezelf.

tielenaar

Ongelezen bericht door tielenaar »

ben ik in principe mee eens; maar nogmaals ik HEB nu de premie betaald; alleen heb nu een deurwaarder die zomaar kosten in rekening brengt (wat volgens mij niet mag in dit geval omdat het administratief niet klopte bij Menzis (en ook bij mij maar dat heb ik dus al een jaar proberen op te lossen!)

nogmaals; ALLE premie is nu betaald; maar dankzij dit gezeur van Menzis krijg ik 50% boete als deurwaarderskosten enzo; terwijl ze nog niet een deurwaarder in hadden mogen schakelen, aangezien ik de facturen, aanmaningen etc niet heb gekregen...

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Begrijp je frustratie maar feit blijft dat je te laat hebt betaald.
Heb je al contact opgenomen met het juridisch loket om te vragen hoe het zit als een bedrijf geen accepts stuurt?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom , vraag ik mij wel eens af ....als je zo'n warhoofd bent met je administratie , doe je dan niet automatische incasso?? Dan had je dit gedoe niet gehad.

Ik vrees dat je inderdaad aan Menzis nog vast blijft zitten, want bij aanmelding neemt geen ene verzekeraar je.

Ga inderdaad eens langs het juridisch loket in je woonplaatst.

succes.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Je mag dan administratief gezien niet over voldoende vaardigheden beschikken, zoals je zelf stelt, verbaal ben je uitstekend capabel om één en ander wel aan te pakken en in te zien. Probeer inderdaad eerst bij het Juridisch Loket uit te vogelen of er nog iets kan worden gedaan aan de incasso kosten en ga in hemelsnaam een automatische incasso nemen voor de meest elementaire dingen die je moet betalen, dat voorkomt sowieso een berg ellende. Dan lopen die betalingen in ieder geval door. http://www.juridischloket.nl

Menzis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste tielenaar,

Ik heb uw klacht gelezen. Graag zou ik het e.e.a. voor u nakijken.
Zou u uw gegevens willen mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,
Marielle Korver
Webcareteam Menzis

Gesloten