| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nooit verstuurde Factuur - Geen herinnering - Incasso
Nooit verstuurde Factuur - Geen herinnering - Incasso
Korte inleiding een klusbedrijfje heeft sloopwerkzaamheden gedaan voor onze verbouwing.
We hadden met hem afgesproken om alle facturen te sturen via email dat was snel en zo konden we ook direct betalen. Alle facturen werden binnen 3 dagen direct betaald. Het was zelfs zo dat mijn vrouw de betaling had gedaan maar na 3 dagen vroeg hij al aan mij je vergeet me toch niet te betalen hé. Ik zei nee dat is al gedaan.
Na enige tijd kwamen wij erachter dat hij tussentijds ook andere dingen ging doen en dit alleen melde als hij wist dat we het opgemerkt hadden. Ik kwam bv in mijn lunchpauze op de boerderij en hij was er niet bij aankomst zei hij ja ik moest even weg.
Op een dag kwam hij zelfs niet meer opdagen, de ene na de andere leugen volgde (we kwamen er ook achter dat hij was aangehouden voor wietteelt).
Omdat we ze goed kenden wilde we ze nog een kans geven maar met een vorm van achterdocht hielden wij zijn uren bij.
We zijn nu een jaar verder en hij is al bijna 8 maanden geleden gestopt bij ons. we krijgen nu een email dat we een factuur niet betaald hebben volgens zijn boekhouder.
Raar want alle facturen werden opgestuurd via email, en deze juist net niet
Normaal vroeg hij na 3 dagen vergeet je me niet en bij deze juist net niet.
Ik weet dat hij krap zit, hij heeft nl verschillende keren telefonisch gesmeekt om werk.
Ik heb het gevoel dat hij deze factuur er gewoon heeft tussen gestopt
Hij schrijft in een email via zijn boekhouder "De betreffende uren in betreffende week 23 zijn aantoonbaar gewerkt door ..........."
Ik moest bewijzen dat ik betaald had. Ik heb gemeld ik heb niet betaald, als ik geen factuur krijg en geen herinnering kan ik toch niks betalen. Maar meld ik jullie zeggen aantoonbaar gewerkt meld mij dan wat aantoonbaar is
op de rekening staat gewerkte uren week 23 400 euro
het gaat hier om een rekening van 424 euro, geen schokkend bedrag maar ik heb wel het gevoel dat ik iets ga betalen wat niet is uitgevoerd.
Nu wordt er gedreigd met een incassobureau.
Hoe sterk sta ik in deze zaak.
We hadden met hem afgesproken om alle facturen te sturen via email dat was snel en zo konden we ook direct betalen. Alle facturen werden binnen 3 dagen direct betaald. Het was zelfs zo dat mijn vrouw de betaling had gedaan maar na 3 dagen vroeg hij al aan mij je vergeet me toch niet te betalen hé. Ik zei nee dat is al gedaan.
Na enige tijd kwamen wij erachter dat hij tussentijds ook andere dingen ging doen en dit alleen melde als hij wist dat we het opgemerkt hadden. Ik kwam bv in mijn lunchpauze op de boerderij en hij was er niet bij aankomst zei hij ja ik moest even weg.
Op een dag kwam hij zelfs niet meer opdagen, de ene na de andere leugen volgde (we kwamen er ook achter dat hij was aangehouden voor wietteelt).
Omdat we ze goed kenden wilde we ze nog een kans geven maar met een vorm van achterdocht hielden wij zijn uren bij.
We zijn nu een jaar verder en hij is al bijna 8 maanden geleden gestopt bij ons. we krijgen nu een email dat we een factuur niet betaald hebben volgens zijn boekhouder.
Raar want alle facturen werden opgestuurd via email, en deze juist net niet
Normaal vroeg hij na 3 dagen vergeet je me niet en bij deze juist net niet.
Ik weet dat hij krap zit, hij heeft nl verschillende keren telefonisch gesmeekt om werk.
Ik heb het gevoel dat hij deze factuur er gewoon heeft tussen gestopt
Hij schrijft in een email via zijn boekhouder "De betreffende uren in betreffende week 23 zijn aantoonbaar gewerkt door ..........."
Ik moest bewijzen dat ik betaald had. Ik heb gemeld ik heb niet betaald, als ik geen factuur krijg en geen herinnering kan ik toch niks betalen. Maar meld ik jullie zeggen aantoonbaar gewerkt meld mij dan wat aantoonbaar is
op de rekening staat gewerkte uren week 23 400 euro
het gaat hier om een rekening van 424 euro, geen schokkend bedrag maar ik heb wel het gevoel dat ik iets ga betalen wat niet is uitgevoerd.
Nu wordt er gedreigd met een incassobureau.
Re: Nooit verstuurde Factuur - Geen herinnering - Incasso
Omdat we ze goed kenden wilde we ze nog een kans geven maar met een vorm van achterdocht hielden wij zijn uren bij
Wat heb je zelf daarvan bijgehouden?
Is er van te voren of tijdens de werkzaamheden ooit iets op papier gezet? Is er na afloop van een klusje of week iets door jullie beiden ondertekend?
Hoe kan je klusser bewijzen dat hij in week 23 voor €400 gewerkt heeft? Heb je daar ooit (of direct na die week) iets ter controle voor getekend?
Dreigen met een incassobureau kan iedereen, jij ook. Dat wil niet zeggen dat je dan betalen MOET. Een rechter kan daar eventueel toe vonnissen, maar dat lijkt me nog lang niet ( misschien nooit) aan de orde. Een rechter doet dat niet door met een dobbelsteen te gooien, die wil bewijzen zien.
Wat heb je zelf daarvan bijgehouden?
Is er van te voren of tijdens de werkzaamheden ooit iets op papier gezet? Is er na afloop van een klusje of week iets door jullie beiden ondertekend?
Hoe kan je klusser bewijzen dat hij in week 23 voor €400 gewerkt heeft? Heb je daar ooit (of direct na die week) iets ter controle voor getekend?
Dreigen met een incassobureau kan iedereen, jij ook. Dat wil niet zeggen dat je dan betalen MOET. Een rechter kan daar eventueel toe vonnissen, maar dat lijkt me nog lang niet ( misschien nooit) aan de orde. Een rechter doet dat niet door met een dobbelsteen te gooien, die wil bewijzen zien.
We hielden uren bij op het laatst, we hadden niet de indruk dat we uren over hadden.
Er is nooit iets op papier gezet. Hij geeft aan dat het aantoonbaar is
Ik heb gevraagd toon het dan maar.
Als het toch klopt zal ik heus wel betalen, ik wil nietdat iemand iets neit krijgt waar hij recht op heeft.
Als het toch klopt zal ik heus wel betalen, ik wil nietdat iemand iets neit krijgt waar hij recht op heeft.
Dan wacht maar rustig af tot hij het aangetoond heeft.Yosef schreef:We hielden uren bij op het laatst, we hadden niet de indruk dat we uren over hadden.
En werkzaamheden aantonen is iets anders dan met een incassobureau dreigen. Dat laatste is toch ook niet nodig als jij duidelijk maakt dat je meteen betaalt (zoals je al eerder gedaan hebt) als hij de werkzaamheden kan aantonen.
Het zou trouwens ook niet zo moeilijk moeten zijn aan te tonen dat hij wel de factuur per email heeft gestuurd; hoe is hij (of z'n boekhouder) er achter gekomen dat die factuur niet betaald is?
Als je de bedrijfsnaam in de titel zet van dat bedrijf ....kun je wellicht meerdere lotgenoten tegenkomen hier...
in ieder geval succes!
in ieder geval succes!
Sorry, maar dit argument is iets waarbij je jezelf zorgen maakt om niets (in eerste instantie). Een incassobureau stelt juridisch gezien niets voor. Maak 300 euro naar mij over en 53o-incasso.nl doet zaken voor jou en stuurt jouw clienten dreigbrieven etc (voor niet zo sneller lezers hier, bedrijf bestaat niet, maar voor 300 euro start ik m'n eigen incasso bureau, kost namelijk minder om er 1 te beginnen).Nu wordt er gedreigd met een incassobureau.
Iedereen mag een incassobureau beginnen en er is weinig controle over. In essentie, afgezien van enkele incassobureau's die wel op een humane manier te werk gaan, is een incassobureau niets meer dan een instantie die dreigt en kosten fabriceert. Een incassobureau eist dat je buitengerechtelijke kosten betaalt (+ onzinkosten zoals registratie/administratie kosten) en verdient een hoop als je dat daadwerkelijk doet (dankzij die extra 'kosten' + hun no-cure-no-pay afspraak met hun opdrachtgever).
Het probleem zit erin dat mensen denken dat een incassobureau een deurwaarder is. Dit is niet het geval. Een incassobureau stelt juridisch gezien helemaal niets voor.
Hij heeft nu via zijn boekhouder per mail aangetoond dat hij in die week de zolder heeft geissolleerd, echter foto's van die week wijzen uit dat hij dat nooit gedaan kon hebben die tijd omdat blijkt dat de werken al verder waren.Dan wacht maar rustig af tot hij het aangetoond heeft.
En werkzaamheden aantonen is iets anders dan met een incassobureau dreigen. Dat laatste is toch ook niet nodig als jij duidelijk maakt dat je meteen betaalt (zoals je al eerder gedaan hebt) als hij de werkzaamheden kan aantonen.
Het zou trouwens ook niet zo moeilijk moeten zijn aan te tonen dat hij wel de factuur per email heeft gestuurd; hoe is hij (of z'n boekhouder) er achter gekomen dat die factuur niet betaald is?
Hij geeft ook aan dat hij die mail niet per email heeft gestuurd.
Ze zijn er achter gekomen omdat in zijn boekhouding de bettreffende factuur zou zitten.
Is het niet verstandig om alles eens op brief te zetten ( zonder te meld van de foto) en aangetekend een reactie van hem te vragen per brief
Hoe sterk is bewijs materiaal van een digitale foto?
Hoe sterk is het bewijsmateraal van de boekhouder die alles per mail doet?
-
Guardian72
- Contacteer:
1) Niet sterk.Yosef schreef: Hoe sterk is bewijs materiaal van een digitale foto?
Hoe sterk is het bewijsmateraal van de boekhouder die alles per mail doet?
Juist met digitale foto`s kan makkelijk gerommeld worden. Als alleen die als 'bewijs' word aangeboden staat de eiser nogal zwak imho.
2) Kan heel sterk zijn - indien jij, als opdrachtgever, in een antwoord bevestigd dat er inderdaad in een bepaalde week diverse werkzaamheden zijn gedaan.
Bij dergelijke klussen zou aantoonbaar zijn:
- een overzicht van de gedane arbeid en de gewerkte uren ingevuld door degene die het werk heeft uitgevoerd, en ondertekent door de opdrachtgever (u dus).
- een factuur, door u ontvangen en betaald (want, daarmee geeft u aan "accoord voor factuur en de werkzaamheden zijn inderdaad gedaan")
(De betaling is dan het bewijs, niet de factuur an sich)
Ik heb ook nog bewijs via de aannemer die wel een gespecifieerde rekening heeft waarbij verteld wordt wanneer het werk gedaan is op de foto zichtbaarGuardian72 schreef:
1) Niet sterk.
Juist met digitale foto`s kan makkelijk gerommeld worden. Als alleen die als 'bewijs' word aangeboden staat de eiser nogal zwak imho.
Is nooit gedaan nooit heb ik iets ondertekend van uitgevoerde werkenGuardian72 schreef: Bij dergelijke klussen zou aantoonbaar zijn:
- een overzicht van de gedane arbeid en de gewerkte uren ingevuld door degene die het werk heeft uitgevoerd, en ondertekent door de opdrachtgever (u dus).
Ik heb nooit een factuur en nooit een herinnering ontvangenGuardian72 schreef: - een factuur, door u ontvangen en betaald (want, daarmee geeft u aan "accoord voor factuur en de werkzaamheden zijn inderdaad gedaan")
(De betaling is dan het bewijs, niet de factuur an sich)
hij stuurde alle facturen per mail --> deze toevallig niet
hij vroeg soms na drie dagen vergeet je niet de factuur te betalen --> hier heeft hij nooit gevraagd of we niet vergeten waren te betalen, geen herinnering per email niks.
Het is niet de eerste keer dat hij liegt daar ligt ook mijn twijfel, hij heeft ook andere facturen uren aangerekend waar ik hem over aangesproken heb.
Als hij ze effectief gewerkt heeft (dat geloof ik niet vooral omdat we alles in de gaten hielden) wil ik ze gerust betalen
Hij heeft zelfs een ruit kapot gemaakt tijdens zijn werken, die heb ik ook betaald kan ik die dan nog terug vorderen?
Een boekhouder die alles per mail doet; is goed toch? Jij had toch ook aan je klusjesman gevraagd de fakturen per mail te sturen?
Als jij weet dat zolder isoleren (waar nu na 8 maanden de faktuur nog van komt) al eerder dan week 23 is gedaan, zou dat op 1 van de andere facturen moeten staan, lijkt me.
Als jij weet dat zolder isoleren (waar nu na 8 maanden de faktuur nog van komt) al eerder dan week 23 is gedaan, zou dat op 1 van de andere facturen moeten staan, lijkt me.
precies
daarom denk ik dat hij zelf niet weet wat hij schrijft en wat hij doet
hij begon ook met alle facturen hetzelfde nummer
wij moesten hem uitleggen hoe het moest
daarom denk ik dat hij zelf niet weet wat hij schrijft en wat hij doet
hij begon ook met alle facturen hetzelfde nummer
wij moesten hem uitleggen hoe het moest