Concentratie tabletten
Via Facebook kwam ik een advertentie tegen over zogenaamde "Braincaps" waarmee de concentratie verbeterd kon worden. Uiteraard neem ik zoiets met een korreltje zou, maar wat zou je er voor 1 euro mis kunnen gaan? Er wordt hevig geadverteerd met: "Kennismakingsaanbod: 10 stuks voor 1,-". Via de bestelpagina wordt op een slinkse wijze wijsgemaakt dat het een abonnement dienst is: "het vervolg van dit pakket is het standaard 20 pakket", daarnaast in de ondertitel "Brainsupply maandpakket". Toch verwacht je niet dat je bij een "kennismakingsaanbod" ineens aan een abonnement vastzit. Ook wordt het ''vaag'' omschreven, daar lijkt deze hele dienst ook voor op gemaakt te zijn.
Stap 1: De bestelpagina

Stap 2: In de pagina erna wordt niet duidelijk gemaakt dat het hier om een abonnement gaat, ook geen vinkje.

Stap 3: Na het bestellen kreeg ik een e-mail, ook zonder iets van een abonnement

Ook op de website zelf is er weinig te vinden over een abonnement, zelfs niet op de faq pagina.
Incasso
Ongeveer 3 weken later kreeg ik ineens deze tabletten opnieuw thuisgestuurd, deze keer 20 stuks. Na mailen bleek dat je een abonnement afsluit na het bestellen van het kennismakingsaanbod. Nou vraag ik mij af of het is toegestaan om dit te doen, want volgens mij is het verplicht om dit duidelijk te maken in het bestelproces (op de verwerkingspagina) en moet dit ook duidelijk worden gemaakt via de e-mail bevestiging. Na mailen met de klantenservice dreigen deze met extra incasso kosten indien ik deze niet betaal.
Graag advies. Alvast dank!
Berend