LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online Nederland Breedband B.V. en de smerige praktijken...

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
gizah

Online Nederland Breedband B.V. en de smerige praktijken...

Ongelezen bericht door gizah »

Een aantal jaar geleden had ik een abonnement afgesloten bij Wanadoo voor internet. Na een tijdje is dit Orange en daarna Online geworden.
Ik woonde in een studentenhuis in leiden. En ik was de stad zat dus ik ben verhuisd naar Bergen op Zoom.

Hier begonnen de problemen.

Ik zou het internet kunnen verhuizen zonder een telefoon abonnement af te sluiten. Ik dus een verhuizverzoek ingediend.

Het zou even duren. Omdat in mijn oude huis er ook nog andere mensen gebruik maakten van dat internet heb ik het modem daar laten hangen, totdat de verhuizing voltooid zou zijn.

Na lang wachten was de opleverdatum daar. Nog de dag voor de datum belde ik nog even om te kijken of alles in orde was. Volgens de vrouw van de klantenservice was alles prima in orde.

Op de dag zelf had ik uiteraard nog geen signaal, ik belde naar het nummer en kreeg ineens een bandje te horen dat er problemen waren opgetreden met de verhuizing, ik bleef aan de lijn en kreeg te horen dat KPN las werkzaamheden zou moeten verrichten omdat "de kast vol zou zitten" en dat er dus niet verhuisd ging worden.
Ik gaf aan deze mevrouw aan dat omdat er geen dienst meer werd geleverd het contract dan ook beëindigd was. Orange bleef immers in gebreke. Ik heb zowel een mondelinge als schriftelijke opzegging naar Orange gedaan. Nooit meer wat van gehoord.

Nog geen week later heb ik het internet via een andere provider, Concepts ICT, wel aangesloten gekregen, van las werkzaamheden was daar absoluut geen sprake.

Ongeveer een jaar later kom ik er achter dat Orange al die tijd maandelijks geld van mijn rekening heeft afgeschreven, ik laat mijn geld door een derde beheren, omdat ik dit belachelijk vond heb ik uiteraard de incasso direct geblokkeerd. Ik had immers geen enkele verplichting meer dat rot bedrijf te betalen.

Nu een aantal jaar verder weer ben ik verhuisd naar een nieuw huis in Leiden, en krijg ik ineens en brief over een executie van mijn boedel van een deurwaarder ingeschakeld door Online/Orange/Wanadoo. Of ik even 1100 euro wil lappen. Blijkt dat er ooit een rechtszaak is geweest zonder mijn weten waarbij ik veroordeeld ben omdat ik de incasso stop gezet heb. Verzet aantekenen lukt niet meer. En de deurwaarder is voor geen redelijkheid vatbaar, volgens hen moet en zal ik betalen.

Voor mij is dit ondertussen een kwestie geworden van "over mijn lijk dat ik zal betalen, ik wil gerechtigheid!"

Wat kan ik doen ?

Winterman

Re: Online Nederland Breedband B.V. en de smerige praktijken...

Ongelezen bericht door Winterman »

Dus Orange haalt een jaar lang geld van je rekening en het enige wat jij doet als je er achter komt is die incasso blokkeren????

Als het "over jouw lijk" wordt dat je gaat betalen dan denk ik dat dood gaan je enige optie is.

Je verhaal rammelt aan alle kanten.

gizah

Mijn verhaal rammelt aan alle kanten ?!?

Omdat ik geen zin heb om uren en uren te spenderen om dat geld terug te krijgen na onterechte incasso's rammelt mijn verhaal aan alle kanten ?

Misschien moet je voordat je zo gaat oordelen en roept dat ik maar dood moet gaan je eerst proberen te verdiepen in de situatie en mijn situatie toen.

Winterman

Van mij hoef je niet dood te gaan. Je begint er zelf over, ik niet.

Als die incasso's onterecht waren, dan had je toch even iets meer moeten doen dan de betaling blokkeren. Hoe zit het dan met die beheerder van je? Die maakt zo'n fout en dat vind je ook wel prima?
En een rechtzaak zonder jouw wten? Alsof dat zo makkelijk gaat.

gizah

Winterman schreef: Als die incasso's onterecht waren, dan had je toch even iets meer moeten doen dan de betaling blokkeren. Hoe zit het dan met die beheerder van je? Die maakt zo'n fout en dat vind je ook wel prima?
Die maakt absoluut een fout, de betreffende persoon werkt echter dus ook niet meer voor mij.
Daarnaast is dat iets wat totaal niet relevant is aan het verhaal, Orange verhuisd niet, ik zeg het internet op, en orange blijft incasseren, en na een stop van die incasso probeert orange te vorderen via een incasso bureau.
En een rechtzaak zonder jouw wten? Alsof dat zo makkelijk gaat.
Een rechtszaak kan wel zeker gebeuren zonder dat je het weet.
Ik kon mijzelf niet inschrijven op mijn nieuwe adres. Ik kreeg alle stukken dus ook pas toen ik mij vorig jaar op mijn nieuwe adres in Leiden inschreef. De rechtszaak was toen al lang geweest. Maar ook dit veranderd niets aan het verhaal, het gaat hier om een onterechte vordering.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ? Ik heb van een aantal mensen het aanbod gekregen dat zij de rekening voor mij willen betalen, dit heb ik iedere keer afgeslagen omdat ik absoluut niet meer bereid ben een rekening die onterecht is te betalen of te laten betalen

Winterman

gizah schreef: Ik kon mijzelf niet inschrijven op mijn nieuwe adres.
Alweer zoiets. Wiens verantwoording is dat dan?

De pesoon die je geld beheerde werkt niet meer voor jou? Als jij iemand voor je kan laten werken kan je ook je rekeningen betalen.

Rechtzaak is geweest. Uitspraak is geweest, dus die rekening is nu gewoon terecht ook al vind jij van niet. Niemand die zich daar nu nog om zal bekommeren. Had je er maar eerder iets aan moeten doen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Winterman schreef:
gizah schreef: Ik kon mijzelf niet inschrijven op mijn nieuwe adres.
Alweer zoiets. Wiens verantwoording is dat dan?

De pesoon die je geld beheerde werkt niet meer voor jou? Als jij iemand voor je kan laten werken kan je ook je rekeningen betalen.

Rechtzaak is geweest. Uitspraak is geweest, dus die rekening is nu gewoon terecht ook al vind jij van niet. Niemand die zich daar nu nog om zal bekommeren. Had je er maar eerder iets aan moeten doen.
Pas maar op dat je door deze antwoorden straks niet wordt "beschuldigd" dat je een medewerker van Online bent.... Ik ben het overigens volledig met je eens.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik voel mijn ogen spontaan vochtig worden. Wat is er toch een hoop onrecht in de wereld.

Winterman

GJvdZ schreef: Pas maar op dat je door deze antwoorden straks niet wordt "beschuldigd" dat je een medewerker van Online bent.....
Kan slechts part-time. Ik werk al voor de Keukenconcurrent.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik ben bang dat je zelfs juridisch-inhoudelijk al vanaf het begin weinig had om op te staan. Dat zit zo.

Je moet als je van een contractspartner niet krijgt waar hij toe verplicht is eerst in gebreke stellen. Dat betekent een brief opstellen waarin je ze een laatste kans geeft binnen een bepaalde termijn je alsnog aan te sluiten. Pas als ze je dan niet helpen kan je het contract beeindigen. En het zou bovendien inderdaad goed kunnen dat er een reden is die de provider niet kan worden toegerekend. Daar komt bij dat de 'kleine lettertjes' van je contract misschien ook wel speciale regeltjes bevatten voor wanneer je wil opzeggen.

Direct het contract opzeggen kan dus in principe niet, iemand moet in principe een laatste kans krijgen. Dat de provider je brief niet beantwoordde was niet netjes maar daar waren ze niet toe verplicht. Een mondelinge opzegging heeft geen enkele waarde en denk je nou echt dat je erop aan kan wat een gansje aan de telefoon zegt, dat bovendien niets van het recht weet?

Dat daarna geld van je rekening was gehaald was dus terecht, en als je de incasso stop zet voldoe jij niet aan je betalingsverplichtingen. Je bent dus volledig terecht tot betalen veroordeeld door de rechter. Dat dit bij verstek gebeurde omdat jij je niet inschreef, tja, dat lijkt me inderdaad toch wel aan jezelf te wijten. En los daarvan, nu je bij verstek bent veroordeeld en de verzettermijn voorbij is zijn je rechtsmiddelen uitgeput. Maar zelfs als dat niet zo was had ik je weinig kans gegeven bij de rechter.
Wat kan ik doen ?
Betalen, anders kost het je nog veel meer geld.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

@ts
wanneer is het vonnis aan jou betekend?
indien dit nog maar net is gedaan heb je 4 weken om in verzet te gaan.

verder ben ik het wel met de rest eens, maar om nu iemand helemaal de grond in te trappen vind ik ook weer overdreven.

het kan ook in nette bewoordingen aangegeven worden dat je verkeerd en dom hebt gehandeld.

maar je kan het ook zo zien; je hebt er wel weer iets mee geleerd. :)

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik vind niet dat mijn posting onrespectvol was, maar TS heeft de ingebrekestelling overgeslagen en daarmee juridisch-inhoudelijk geen poot om op te staan. Ook niet in verzet. Weliswaar is TS veroordeeld omdat hij niet ter zitting kwam opdagen maar ik geloof niet dat een verzetprocedure hier iets aan zal veranderen.

Maar goed, ik raad aan eerst met een advocaat te overleggen als de 4 weken termijn nog loopt.

Het is niet eens dom maar een vergissing die vele niet-juristen maken: de overeenkomst opzeggen zonder ingebrekestelling en zonder de kleine lettertjes te bekijken. Het lijkt logisch om per brief en telefoon de overeenkomst op te zeggen, vooral wanneer je meerdere keren hebt gebeld en geregeld en ze het dan nog niet voor elkaar hebben. Dat heb ik ook meegemaakt. Maar het recht vindt nu eenmaal dat iemand ondubbelzinnig een laatste kans moet krijgen en als je iemand niet schriftelijk in gebreke stelt kan je dit niet aantonen.

Je niet inschrijven, dat is bovendien vragen om problemen, ook mbt andere zaken dan eventuele procedures. Als je verhuurder niet toestaat dat je je inschrijft dan moet je daar gewoon niet gaan huren, heel simpel. Het klinkt lullig nu met die woningnood, maar geloof me, je bespaart je een hoop ellende.

Gesloten