LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onrechtmatige betekening van Incassade namens Agis

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wiseger

Onrechtmatige betekening van Incassade namens Agis

Ongelezen bericht door wiseger »

Gedurende de maanden mei 2010 t/m juli 2010 had ik een betalingsachterstand opgelopen bij Agis. Hiervoor ontving ik op 30 augustus 2010 een dagvaardig over deze drie termijnen. Ik toen per omgaande de termijnen mei t/m juli 2010 betaald vermeerderd met de termijnen augustus en september 2010 betaald aan Agis.

Tevens heb ik een week later 200 euro betaald aan Incassade ter dekking van de incasso kosten en reeds gemaakte gerechtelijke kosten. Alle latere termijnen heb ik netjes voor vervaldatum voldaan.

Incassade liet de procedure drie weken later toch doorgaan waarna ik de proceskosten van 445,93 en de incassokosten van 89.25 moest betalen. Na ontvangst van de uitspraak op 27 januari 2011 heb ik toen direct 382,98 overgemaakt aan Incassade (ze vroegen ook een extra 50 euro nasalaris, wat dat ook mag zijn).

Enige tijd later ontving ik bericht dat ik pro resto nog 200 euro schuldig zou zijn aan Incassade. Daar dit niet juist was heb ik ze nogmaals een email met een overzicht van alle door mij gedane betalingen aan Agis en Incassade gestuurd.

Kort daarop ontving ik zelfs een brief van Agis dat ik in 2010 in totaal teveel premie heb betaald en dat ze mij 161 euro premie terug gaan betalen.

Nu ontving ik gisteren ineens een betekening van Incassade namens Agis waarin ze stellen dat ik in totaal 873,98 heb betaal en dat ik nog 150 euro moet betalen plus een extra 87,41 explooit kosten betekening. Ze dreigen met loonbeslag en/of beslag op mijn onroerende zaken.

Ik kan met mijn bankafschriften aantonen dat ik de volledige hoofdschuld reeds voor de rechtszaak had voldaan. Tevens kan ik aantonen dat ik alle overige termijn netjes op tijd heb betaald. Ook heb ik afschriften dat ik in totaal 573,98 aan Incassade heb betaald waarbij de laatste betaling direct na ontvangst van de uitspraak was.

Kan iemand mij adviseren wat ik nu verder moet doen? Incassade probeert extra geld van mij te krijgen terwijl alles gewoon netjes betaald is?

edit: data aangepast
Laatst gewijzigd door wiseger op 19 apr 2011 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72

Re: Onrechtmatige betekening van Incassade namens Agis

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ wiseger -

ik zou beginnen met aanpassen datums - want we zijn IN 2011 en nog maar in maart..
Gedurende de maanden mei 2011 t/m juli 2011 had ik een betalingsachterstand
Daarnaast zou ik met alle gegevens contact met de rechtsbijstand en/of juridisch loket opnemen - zeker omdat je al bedragen betaald hebt - en van Agis zelfs de melding dat het teveel was...

Daar kan men je waarschijnlijk beter helpen.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Daarbij is het ongebruikelijk nasalaris te berekenen op deze wijze.
Nasalaris zal middels een apart bevelschrift toegewezen moeten worden door de rechter, alvorens dit in rekening gebracht mag worden.
In (zeer) complexe zaken komt dit ook nogal eens voor, een nasalaris van 50 euro is ronduit bespottelijk en niet terug te voeren op een liquidatietarief (ofwel zelf verzonnen), en de gegeven context (verstekveroordeling?) leent zich ook niet voor het berekenen van een nasalaris.
Feitelijk had u zich in de zaak moeten stellen, danwel tegen het vonnis in verzet moeten komen, dit had u veel geld bespaard.

Volgt u Guardian72's advies op, m.i. het beste wat u kunt doen.

TK Dw RMH

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

adSolvendum schreef:Daarbij is het ongebruikelijk nasalaris te berekenen op deze wijze.
Nasalaris zal middels een apart bevelschrift toegewezen moeten worden door de rechter, alvorens dit in rekening gebracht mag worden.
In (zeer) complexe zaken komt dit ook nogal eens voor, een nasalaris van 50 euro is ronduit bespottelijk en niet terug te voeren op een liquidatietarief (ofwel zelf verzonnen), en de gegeven context (verstekveroordeling?) leent zich ook niet voor het berekenen van een nasalaris.
Feitelijk had u zich in de zaak moeten stellen, danwel tegen het vonnis in verzet moeten komen, dit had u veel geld bespaard.

Volgt u Guardian72's advies op, m.i. het beste wat u kunt doen.
Heeft u de laatste actualiteit omtrent nasalaris gelezen? Een apart bevelschrift is niet altijd meer nodig. Zie http://www.vanhommerig.nl/files/pdf/not ... alaris.pdf

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@TK Dw RMH
Dank u voor deze info, was nog niet bekend bij ons.

wiseger

Het was geen verstekveroordeling. Na ontvangst van de dagvaarding heb ik meteen de achterstanden voldaan en de incasso kosten plus deurwaarderskosten betaald ten einde de procedure te voorkomen.

In de rechtzaak heb ik dus betoogd dat ik na ontvangst van de dagvaarding alles inclusief de gerechtelijke kosten tot dan toe betaald had en dat de procedure niet nodig was.

Het nasalaris werd door de deurwaarder direct in rekening gebracht met de brief met het vonnis van de rechtbank. Het bijzondere is dat in de volgende brief waarin de deurwaarder met beslag dreigt, deze kosten weer verdwenen zijn.

Op mijn verzoek om terugbetaling van deze 50 euro wordt niet gereageerd.

snoopy108

Ongelezen bericht door snoopy108 »

ook ik heb een brief gekregen van Incassade,ben direct met hun in gesprek gegaan maar ze waren niet voor rede vatbaar.
Toen heb ik gemeend te moeten wachten tot er een rechtzaak zou komen,maar kreeg van hun een brief dat er een gesprek kon worden aan gegaan,dus ik weer gebeld...
Daar beginnen wij niet aan zei een zeer onvriendelijke Friese dame en verbrak de verbinding.
Toen ben ik naar het zorgkantoor van Agis gegaan en trof een dame die mij echt heel goed heeft geholpen.
Zij heeft gebeld met Incassade en ik kon al mijn papieren opsturen...
Nou ik heb het diezelfde dag nog gepost,aangetekend want alles raakt zoek bij incassade,en geen bericht gehad.
Tot ik zelf kontakt opnam ,de dag daarna werdt ik gebeld dat alles in orde kwam en dat agis idd een fout had gemaakt,nou mooi,afgesproken dat de regeling weer zou worden opgepakt ,maar toen ik vroeg hoe het met de aanvullende verzekering zat moest ik mij even tot Agis wenden,daar mogen ze geen partij in zijn....
Dus men erkent dat agis een fout heeft gemaakt,daarom wordt mijn aanvullende polis gestaakt,maar als dat weer opgepakt moet worden zijn ze niet thuis...
Het zijn zakkenvullers...
Het is schandalig dat ze zo met mensen om mogen gaan,waar is de zorgplicht???

wiseger

Na mijn laatste brief waarin ik om terugbetaling van de teveel betaalde 50 euro heb gevraagd, heb ik nooit meer iets vernomen. Kennelijk zijn ze daar uiteindelijk ook tot de conclusie gekomen dat ik wel degelijk alles had betaald en zelfs teveel. Geen woord van excuus en naar mijn teveel betaalde geld kan ik ook fluiten.

Voor 50 euro is het voor mij niet de moeite waard om hun voor het gerecht te dagen maar goed, nog even en ik kan overstappen naar een andere zorgvezekeraar. Voor mij geen Agis (of een andere Achmea verzekeraar) meer.

Gesloten