Hallo!
Ik ben door mijn sportschool heel erg lang onterecht geincasseerd, wel een maand of 24. Hoeveel kan ik nu juridisch terugvragen? Men verteld mij dat ik maar een maximum van een jaar contributie juridisch gezien kan terugvragen, omdat ik ook een eigen verantwoordelijkheid zou hebben om mijn eigen bankrekening te checken.
Aan de andere kant: er is voor mijn geld toch geen enkele prestatie geleverd? Dan heb ik toch eigenlijk recht op dat geld?
Staat de letter van de wet in deze aan mijn kant, of aan de zijde van de sportschool?
Hulp gevraagd!!! Bij voorbaat dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onterecht geïncasseerd! hoeveel kan ik terugvragen?
-
-
Re: onterecht geïncasseerd! hoeveel kan ik terugvragen?
Zou je het nader willen toelichten. Had je nou een 2jaars abonnement en vroegtijdig gestopt of gewoon een maandelijkse abonnement die je binnen een maand kan opzeggen??Ik ben door mijn sportschool heel erg lang onterecht geincasseerd, wel een maand of 24.
-
Nee nee, het is een abonnement dat ik per direct op kan zeggen, met een opzegtermijn van 3 maanden.
-
Dit klopt natuurlijk niet. Het is OF per direct opzeggen, OF met een opzegtermijn.Nee nee, het is een abonnement dat ik per direct op kan zeggen, met een opzegtermijn van 3 maanden.
Ik vraag me af hoe men aan je gegevens is gekomen, en ik vraag me ook af hoe het komt dat je pas na 2 jaar erachter bent gekomen.
Ik kan een rechter best begrijpen, wanneer die zegt dat je geen recht hebt op al het onterecht ingehouden geld. Tenzij je natuurlijk een heel acceptabele reden had om hier pas na 2 jaar achter te komen.
Je hebt gelijk, er is sprake van onverschuldigde betaling, dus gevoelsmatig zou ik zeggen: terugvorderen.
-
Ja t staat er wat dubbel...
Ik bedoelde: ik kan opzeggen per 31/12, dan eindigt het abonnement per 31/3...
Tja, een goeie reden, het werd geincasseerd van mijn spaarrek, die check ik noit, daar schrijf ik iedere maand gewoon geld naartoe, maar die rekening heb ik in het verleden inderdaad opgegeven als incassorekening...
Maar ja, ik heb wel opgezegd in het verleden. Zij hebben hun zaken dus ook niet goed geregeld administratief gezien... al met al is het een lastige kwestie, en ik vraag me gewoon af, puur op jurudische gronden, kunnen zij zomaar zeggen: nee je krijgt maximaal een jaar terug!
Het blijft natuurlijk mijn geld, waarvoor geen tegenprestatie is geleverd.
Ik bedoelde: ik kan opzeggen per 31/12, dan eindigt het abonnement per 31/3...
Tja, een goeie reden, het werd geincasseerd van mijn spaarrek, die check ik noit, daar schrijf ik iedere maand gewoon geld naartoe, maar die rekening heb ik in het verleden inderdaad opgegeven als incassorekening...
Maar ja, ik heb wel opgezegd in het verleden. Zij hebben hun zaken dus ook niet goed geregeld administratief gezien... al met al is het een lastige kwestie, en ik vraag me gewoon af, puur op jurudische gronden, kunnen zij zomaar zeggen: nee je krijgt maximaal een jaar terug!
Het blijft natuurlijk mijn geld, waarvoor geen tegenprestatie is geleverd.
Wauw, als dát toch eens zou mogen... gewoon lekker onterecht incasso's doen bij mensen en hopen dat er een paar slaapkoppen tussen zitten die niet doorhebben wat ik aan het doen ben! Dan zou ik pas echt slapend rijk worden!!!
Nee, natuurlijk mag die sportschool dat bedrag niet incasseren. En natuurlijk moeten ze het onterecht geïncasseerde bedrag aan jou terugbetalen tot de laatste cent. Tenminste: als jij een bewijs hebt dat je abonnement daadwerkelijk is opgezegd. Hebben ze dit bij jou bevestigd? Heb je de opzegging schriftelijk en aangetekend gedaan?
Als jij kunt bewijzen dat zij jouw opzegging gewoon bijtijds hebt ontvangen, heb jij volgens mij een heel sterke zaak.
Nee, natuurlijk mag die sportschool dat bedrag niet incasseren. En natuurlijk moeten ze het onterecht geïncasseerde bedrag aan jou terugbetalen tot de laatste cent. Tenminste: als jij een bewijs hebt dat je abonnement daadwerkelijk is opgezegd. Hebben ze dit bij jou bevestigd? Heb je de opzegging schriftelijk en aangetekend gedaan?
Als jij kunt bewijzen dat zij jouw opzegging gewoon bijtijds hebt ontvangen, heb jij volgens mij een heel sterke zaak.
Volgens mij is een automatische incasso van een spaarrekening niet mogelijk. Weet je wel zeker dat het een spaarrekening betreft.
mvg
cb
mvg
cb