LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht naar incassobureau door bol.com

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Geronimoo

Onterecht naar incassobureau door bol.com

Ongelezen bericht door Geronimoo »

Hallo,

Onlangs heb ik aankopen gedaan via Bol.com. Het ging om een bestelling twv 34euro.
De spullen zijn echter nooit afgeleverd.
Na enige tijd begon een incassobureau te dreigen met gerechtsdeurwaarders. Na veel geduw en getrek toch maarbetaald om escalatie te voorkomen.

Bol.com, noch het desbetreffende incassobureau kunnen mij bewijzen dat het geleverd is. Het enige bewijs wat er is, is een track and trace van de bezorger die op afgeleverd staat. Deze is echter niet door ons ondertekend aangezien we ook niets ontvangen hebben.

De vraag is nu: sta ik in mijn recht of ben ik gewoon de pineut en moet ik betalen? (Klein detail: ik woon in België maar je zou de ken dat de wetgeving mbt dit onderwerp niet veel zou afwijken van de Nederlandse).

Iemand ideeen?

Alvast bedankt.

Moneyman

Re: Onterecht naar incassobureau door bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geronimoo schreef:Hallo,

Onlangs heb ik aankopen gedaan via Bol.com. Het ging om een bestelling twv 34euro.
Na enige tijd begon een incassobureau te dreigen met gerechtsdeurwaarders. Na veel geduw en getrek toch maarbetaald om escalatie te voorkomen.

Bol.com, noch het desbetreffende incassobureau kunnen mij bewijzen dat het geleverd is. Het enige bewijs wat er is, is een track and trace van de bezorger die op afgeleverd staat. Deze is echter niet door ons ondertekend aangezien we ook niets ontvangen hebben.

De vraag is nu: sta ik in mijn recht of ben ik gewoon de pineut en moet ik betalen? (Klein detail: ik woon in België maar je zou de ken dat de wetgeving mbt dit onderwerp niet veel zou afwijken van de Nederlandse).

Iemand ideeen?

Alvast bedankt.
De consumentenwetgeving in Nederland is vrij sterk. Je kunt dat niet een op een vertalen naar België.

Ging het om een bestelling die door de brievenbus paste? En wat heb je gedaan tien je levering niet arriveerde?

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Geronimoo schreef:Hallo,

Iemand ideeen?

Alvast bedankt.
Heeft u nu wel betaald of niet betaald?
En toen de bestelling niet was geleverd heeft u toen contact opgenomen met Bol.com om dit aan teggeven?
Hun kunnen dan een onderzoek in laten stellen bij Post en de handtekeing opvragen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:De consumentenwetgeving in Nederland is vrij sterk. Je kunt dat niet een op een vertalen naar België.
Ik vermoed dat Nederlanse wetgeving van toepassing is verklaard, misschien kan TS daar duidelijkheid over geven.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uiteraard had u niet moeten betalen. U betwist de vordering immers. Bol.com stelt dat er is geleverd. Wie stelt bewijst.

Gesloten