LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte aanmaning van Infoscore?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Tessvankoppenhagen

Onterechte aanmaning van Infoscore?

Ongelezen bericht door Tessvankoppenhagen »

Oktober 2017 kreeg ik van Infoscore een aanmaning (op het adres van mijn stiefmoeder) over een rekening van 189 euro bij de Telfort.
Naar mijn weten heb ik nooit iets afgesloten bij de Telfort. Ik heb hun daarna gebeld om te vragen hoe ze aan deze rekening komen en of ik stukken kan inzien. De mederwerker vertelde mij dat hij dat even moest opzoeken. Afgelopen Januari, ruim 3 maanden verder, krijg ik per mail een contract, wel met mijn achternaam en geboortedatum correct, bsn nummer ook correct, en voor de rest voor mij onbekende informatie. Naast dit contract verzochten ze mij om binnen 2 weken te betalen, of anders binnen 2 weken een aangifte van de politie in te sturen.

Ik heb toen een afspraak gemaakt met de politie, die hebben de papieren bekeken, gegoogled, en mij geadviseerd eerst contact op te nemen met Telfort.

Zojuist contact gehad met Telfort, die verteld mij dat er naast mijn contract nog 12 andere contracten op het adres staan wat voor mij ook onbekend is.
Verder vertelde hij mij dat dat abbonement al 3 jaar geleden is gesloten en er verder ook geen kosten van open staan, laat staan vorderingen.
Ik bedankt hem en bel Infoscore. Deze mevrouw deed alsof haar neus bloeden. Nadat ze post hebben terug gekregen in 2013, hebben ze een adresonderzoek gedaan, waarbij dus het adres van mijn stiefmoeder omhoog kwam. Nadat ik haar heb uitgelegd dat dit onmogelijk is aangezien ik daar nog nooit ingeschreven heb gestaan, alleen als postadres gebruikt bij een ander bedrijf, word ze boos. Ze gaf eerlijk toe dat hun de vordering hebben gekocht, en dat ik de rekenening van juni en augustus 2013 a 189 euro toch moet betalen. Ik verzoek haar om mij de vordering op te sturen zodat ik dit mee kan nemen om mijn aangifte af te ronden. Hierop is haar andwoord, mevrouw we hebben u het contract toch al gemaild. Ik leg haar nogmaals uit dat ik de vordering wil hebben. Welke vordering vraagt zij, u heeft toch het contract? Voor de derde keer moest ik vertellen dat ik iets wil hebben waaruit blijkt dat ik 189 euro moet betalen aan Telfort, aangezien ik dit niet kan terug vinden op het contract. Dit zou ze moeten opvragen bij Telfort was haar andwoord... :? Ik heb gezegd dat ik dit dan afwacht zodat ik mijn aangifte kan afronden.

Dit verhaal klopt van geen kant, dus die aangifte word sowieso gedaan, maar hoe kun je als bedrijf een dossier openen waarvan je nog niet eens een rekening hebt? Het zal waarschijnlijk weer 3 maanden duren voordat ik wat hoor, dus is het een idee om een mail te sturen waarin ik schrijf dat ik verwacht de stukken te hebben binnen 2 weken en dat ik anders de zaak als afgedaan beschouw?

Ik kom steeds meer tot de conclusie, deurwaarders en incasso bureau's zijn de grootste dieven!!

juliomariner

Re: Onterechte aanmaning van Infoscore?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het lijkt mij hier te gaan om identiteitsdiefstal. Zat er bij het contract dat u van Telfort kreeg toegestuurd ook een kopie van uw ID?
Zo ja kunt u nog nagaan waaraan u deze kopie toen hebt verstrekt? Ik zou dan ook het bedrijf of instantie waar u de kopie aan heeft verstrekt inlichten dat er bij hun identiteitsdiefstal plaats heeft gevonden. Ook bij de politie aangifte doen van identiteitsdiefstal.

yan

Re: Onterechte aanmaning van Infoscore?

Ongelezen bericht door yan »

Heel simpel,

Jij hebt niks afgesloten dus je hoeft ook niet te betalen.
Als ze je dan niet eens de originele vordering sturen mogen ze het zich lekker zelf uitzoeken.

Goed idee inderdaad.
Geeft aan dat u geen contract hebt afgesloten en dat er dus geen vordering kan zijn, en dat u verder niet meer lastig gevallen wilt worden.

Gesloten