LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte afschrijving

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sander151187

Onterechte afschrijving

Ongelezen bericht door sander151187 »

Hallo allemaal,
Ik zit met een (blijkbaar) veel voorkomend probleem. Er wordt namelijk maandelijks 250 euro van mijn rekening afgeschreven door een persoon/instantie die ik niet ken (SGW Mestrum).
Ik kwam hier 1 september achter en het bedrag bleek toen niet direct te storneren omdat het om een periodieke betaling ging (vreemd?). Na 3 dagen kreeg ik een telefoontje dat het uiteindelijk toch was gelukt om deze betaling ongedaan te maken. Op de vraag of dit probleem dan voorgoed opgelost zou zijn kreeg ik destijds een bevestigend antwoord. Ik ging er dus vanuit dat de tegenrekening geblokkeerd was.
Wat schetst mijn verbazing: 1 oktober is er weer 250 euro afgeschreven!
Er zijn nu drie dingen die ik wil weten:
1. hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit kan, wordt het niet eens tijd dat er hier wat aan gedaan wordt?
2. hoe kom ik van deze vervelende betaling af?
3. is er ook een mogelijkheid om Rabobank buiten kantooruren te bereiken zodat er per direct iets geregeld kan worden?

Bor Komorovski

Re: Onterechte afschrijving

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Volgens mij is het mogelijk afschrijvingen naar dat nummer te blokkeren. Je moet daar dan wel expliciet om vragen, want de bank dacht wellicht dat je met 'voorgoed opgelost' slechts aan die ene betaling refereerde.

sander151187

Re: Onterechte afschrijving

Ongelezen bericht door sander151187 »

Ok, bedankt voor de info in ieder geval.
Ik zal zo snel mogelijk naar de bank bellen en hierom vragen.
Ik ben helaas bang dat ik dit 'face-to-face' zal moeten regelen en aangezien ik van 9 tot 5 op school zit kan ik dat soort dingen alleen in het weekend regelen. Erg vervelend...

Gesloten