LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte beslaglegging bankrekening

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lisaenlucie

onterechte beslaglegging bankrekening

Ongelezen bericht door lisaenlucie »

Tot mijn grote schrik is er beslag gelegd op mijn bankrekening door een incassobureau. Er is mij medegedeeld dat ik hierover maandag contact kan opnemen met ABN. Dit weekend zitten mijn dochter en ik dus te kijken met 10 euro en een geblokkeerde pas.

- Waarom heeft het incassobureau beslag gelegd op mijn rekening? (na het onvangen van onderstaande brief?)
- Hoe kan mijn pas z.s.m. worden gedeblokkeerd?
- Hoe kan ik geld opnemen?
- Waarom ben ik hier niet over geïnformeerd?
- Hoe kan mijn bank ABN dit goedkeuren?
- Wat te doen?

Aan: incassobureau...
'Geachte heer/mevrouw,
Na telefonisch contact heeft CZ mij verzekerd dat er geen sprake is van een betalingsachterstand. Om dit aan te tonen ontvant u bijgaande premieverklaringen 2007 en 2008 van CZ. '
Verzonden 16 febr. 2008

kanovaarder

Re: onterechte beslaglegging bankrekening

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Beslaglegging.

Dit kan alleen maar door een rechter die daartoe een gerechtsdeurwaarder die mogelijkheid geeft.
Een rechtzaak moet daaraan vooraf zijn gegaan.

Is dit in uw geval nooit ter sprake geweest dan is dat incassobureau goed fout bezig geweest.

Ik zou in uw geval een tegenclaim bij dat incassobureau neerleggen voor de kosten (noem maar wat,maakt niet uit) die U moet maken om het beslag opgeheven te krijgen.

Bovendien zou ik deze zaak aankaarten bij ????????
Zoek maar uit (eventueel het ministerie -justitie?-)

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 24 feb 2008 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Het meest schofterige is nog dat een ABN/Amro dit zomaar uitvoert! Daar werken toch ook mensen die weten dat dat alleen kan na een rechterlijke uitspraak?
Ik zou ook de bank aansprakelijk stellen!

lisaenlucie

Ongelezen bericht door lisaenlucie »

Bedankt voor jullie info. Ben bang dat ik nu een advocaat moet inschakelen en dat het lang gaat duren voordat ik bij mijn geld kan. Wat is jullie advies?

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Beslaglegging bij de ABN-bank

Nou niet gelijk pessimistisch!!
Als u kunt bewijzen dat er geen sprake kan zijn van enige rechtvaardiging van dat beslag.
U heeft toch de bewijzen?
Dan zou u best morgen al kunnen bereiken dat dit beslag wordt opgeheven bij uw bank.

Immers, zoals een andere beantwoorder ook al schreef is OOK de bank in overtreding!

Maak overigens wel voor de zekerheid een brief met als bijlagen uw bewijzen en verstuur die brief aangetekend met bericht van ontvangst als het bezoek aan de bank negatief uitvalt.
Stel dan wel de bank in gebreke en stel uw eis dat het beslag met onmiddelijke ingang opgeheven wordt.

Grootvader

Gesloten