LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte bkr en hoge kosten lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ingmar83

onterechte bkr en hoge kosten lindorff

Ongelezen bericht door ingmar83 »

Via de BKR uitdraai kom ik erachter dat een incasso ad. € 210,-- van de Wehkamp uit 2003 pas in 2010 betaald is en nog niet verwijderd/beëindigd is. Graag zou ik hier meer informatie over ontvangen m.b.t. de gehele gang van zaken destijds. heb van lindorf 7jaar na dat. een gigantische rekening gekregen van ongeveer e1500,- die ik uiteindeliijk ook betaald heb in periode 2003 staat er dat er 11-11-2003 een betaling is geweest van 250e of meer geregistreerd bij bkr terwijl het om een bedrag van 210 gaat dus is al heel raar dat die rekening is blijven staan .

ik ben in die periode verhuisd en woon nu al 12 jaar op dit adres ik heb die periode nooit de kans gekregen om het bedrag over te maken ging tenslotte om 210 e dus dat moest wel haalbaar zijn die tijd in 2010 kreeg ik opeens een hele dikke rekening van ongeveer 1500euro heb die rekening betaald natuurlijk aan lindorff maar blijkt achteraf dat ik er nog een registratie aan over heb gehouden ik hoop dat we eruit kunnen komen met wehkamp want is allemaal al vervelend genoeg

In mei 2003 is er beslag gelegd op zowel mijn bank- als mijn spaarrekening, de schuld die ik bij de Wehkamp open had staan op dat moment bedroeg € 210,--. Ik heb hulp gezocht via de instantie “Schuldvrij leven Advies En Trajectbegeleiding”, deze heeft toen voor mij met de deurwaarder een betalingsregeling getroffen. Deze regeling ben ik ook in zijn geheel nagekomen,maar na 1 jaar kwam ik erachter dat niks betaald werd, waardoor de financiële problemen alleen maar groter werden. Toen ik hierachter kwam heb ik me direct aangemeld bij het GKB, dit was in 2006.
Het GKB heeft de deurwaarders te weinig geboden en het hele schuldenpakket is vrij snel al overgenomen door mijn tante die accountant is. Samen met mijn tante hebben we alle schuldeisers benaderd en een betalingregeling getroffen. Alle schulden zijn voldaan. TOT DIE TIJD HEB IK NOOIT IETS VERNOMEN VAN LINDORFF en dacht ik geheel schuldvrij te zijn in 2010

De problemen die ik ondervind door deze registratie wil ik u bij deze graag toelichten. Sinds 2010 ben ik afgekeurd, mijn financiën zijn al langere tijd gelukkig weer helemaal op orden en mijn partner en ik zijn van plan om te gaan verhuizen. Een huurwoning met ons gezamenlijke inkomen is via de woningstichting niet voorhanden, waardoor wij op zoek zijn naar een betaalbare koopwoning. Door deze en enige notering bij het BKR kunnen wij geen hypotheek krijgen mits deze wordt verwijderd. Ik verzoek u dan ook om het BKR of de Wehkamp opdracht te geven deze registratie te verwijderen. Graag ontvang ik van u reactie. U zou mij en ons gezin hiermee een grote dienst bewijzen. Hoogachtend,

Barre Barry

Re: onterechte bkr en hoge kosten lindorff

Ongelezen bericht door Barre Barry »

ingmar83 schreef: Ik verzoek u dan ook om het BKR of de Wehkamp opdracht te geven deze registratie te verwijderen.
OK. Heb ik gedaan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ingmar83 schreef:Via de BKR uitdraai kom ik erachter dat een incasso ad. € 210,-- van de Wehkamp uit 2003 pas in 2010 betaald is en nog niet verwijderd/beëindigd is. Graag zou ik hier meer informatie over ontvangen m.b.t. de gehele gang van zaken destijds. heb van lindorf 7jaar na dat. een gigantische rekening gekregen van ongeveer e1500,- die ik uiteindeliijk ook betaald heb in periode 2003 staat er dat er 11-11-2003 een betaling is geweest van 250e of meer geregistreerd bij bkr terwijl het om een bedrag van 210 gaat dus is al heel raar dat die rekening is blijven staan .

ik ben in die periode verhuisd en woon nu al 12 jaar op dit adres ik heb die periode nooit de kans gekregen om het bedrag over te maken ging tenslotte om 210 e dus dat moest wel haalbaar zijn die tijd in 2010 kreeg ik opeens een hele dikke rekening van ongeveer 1500euro heb die rekening betaald natuurlijk aan lindorff maar blijkt achteraf dat ik er nog een registratie aan over heb gehouden ik hoop dat we eruit kunnen komen met wehkamp want is allemaal al vervelend genoeg

In mei 2003 is er beslag gelegd op zowel mijn bank- als mijn spaarrekening, de schuld die ik bij de Wehkamp open had staan op dat moment bedroeg € 210,--. Ik heb hulp gezocht via de instantie “Schuldvrij leven Advies En Trajectbegeleiding”, deze heeft toen voor mij met de deurwaarder een betalingsregeling getroffen. Deze regeling ben ik ook in zijn geheel nagekomen,maar na 1 jaar kwam ik erachter dat niks betaald werd, waardoor de financiële problemen alleen maar groter werden. Toen ik hierachter kwam heb ik me direct aangemeld bij het GKB, dit was in 2006.
Het GKB heeft de deurwaarders te weinig geboden en het hele schuldenpakket is vrij snel al overgenomen door mijn tante die accountant is. Samen met mijn tante hebben we alle schuldeisers benaderd en een betalingregeling getroffen. Alle schulden zijn voldaan. TOT DIE TIJD HEB IK NOOIT IETS VERNOMEN VAN LINDORFF en dacht ik geheel schuldvrij te zijn in 2010

De problemen die ik ondervind door deze registratie wil ik u bij deze graag toelichten. Sinds 2010 ben ik afgekeurd, mijn financiën zijn al langere tijd gelukkig weer helemaal op orden en mijn partner en ik zijn van plan om te gaan verhuizen. Een huurwoning met ons gezamenlijke inkomen is via de woningstichting niet voorhanden, waardoor wij op zoek zijn naar een betaalbare koopwoning. Door deze en enige notering bij het BKR kunnen wij geen hypotheek krijgen mits deze wordt verwijderd. Ik verzoek u dan ook om het BKR of de Wehkamp opdracht te geven deze registratie te verwijderen. Graag ontvang ik van u reactie. U zou mij en ons gezin hiermee een grote dienst bewijzen. Hoogachtend,
No worries, regel ik even voor je.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Hoi Ingmar,

Wat een vervelende situatie! Om je verder te kunnen helpen wil ik je vragen om ons je klantnummer of postcode+huisnummer te mailen naar [email protected] en daarin nog even kort je vraag toe te lichten. Dan zullen wij uitzoeken wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Webcareteam Wehkamp.nl

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

ingmar83 schreef:
ik ben in die periode verhuisd en woon nu al 12 jaar op dit adres ik heb die periode nooit de kans gekregen om het bedrag over te maken ging tenslotte om 210 e dus dat moest wel haalbaar zijn

dit snap ik niet, nooit de kans gekregen? ik neem aan dat als je wat koopt, je ook weet dat je dat moet betalen?
Dus hoezo nooit de kans gekregen? Bestelling binnen met rekening erbij, dus gewoon betalen toch?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je verhuisd bent en je nieuwe adres niet aan de schuldeisers hebt doorgegeven, dan is het niet vreemd dat zij jou geen post en herinneringen etc. op je nieuwe adres sturen. Dan zullen de kosten dus alleen maar blijven toenemen. Ook een incassobureau zal alleen naar je oude adres brieven kunnen sturen. Als daar nog steeds niet op wordt gereageerd, dan nemen de kosten nog meer toe en gaat het naar de deurwaarder. Pas dán zal er in de BRP (GBA) gekeken kunnen worden om te zien waar je woont, en pas dan kunnen ze dus, met die inmiddels flink opgelopen schuld, op je nieuwe adres aankloppen.

Blijkbaar hebben de organisaties die jou zouden helpen niet alles goed betaald. Of mogelijk waren er meer schulden dan alleen de schulden die zij hebben betaald. Uiteindelijk blijf je er daarbij zelf verantwoordelijk voor dat alle schulden worden betaald. (En natuurlijlk dat zij ook weten welke schulden er betaald moeten worden...) Mogelijk is dus niet alles betaald, maar daar ben jij uiteindelijk de eindverantwoordelijke voor.

Als een betaling niet op tijd is gekomen en er een traject gestart is, dan zal er sowieso een BKR registratie komen. Dus ook als de schuld nadien afbetaald is, zal er een BKR notering zijn. Die komt pas 5 jaar nadat de volledige schuld is afbetaald te vervallen. Niet duidelijk uit je verhaal is of die schuld er nog is of dat de schuld al helemaal afbetaald is. Want het moet natuurlijk niet zo zijn dat de schuld al helemaal afbetaald is, inclusief alle kosten, maar dat bij de BKR nog staat dat de schuld nog open staat.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

ingmar83 schreef: In mei 2003 is er beslag gelegd op zowel mijn bank- als mijn spaarrekening, de schuld die ik bij de Wehkamp open had staan op dat moment bedroeg € 210,--. Ik heb hulp gezocht via de instantie “Schuldvrij leven Advies En Trajectbegeleiding”, deze heeft toen voor mij met de deurwaarder een betalingsregeling getroffen. Deze regeling ben ik ook in zijn geheel nagekomen,maar na 1 jaar kwam ik erachter dat niks betaald werd, waardoor de financiële problemen alleen maar groter werden.
Als jij betaald hebt aan de deurwaarder dan heb je bevrijdend betaald en ben je Wehkamp niets meer verschuldigd. Dat de deurwaarder de gelden niet aan Wehkamp heeft betaald is hun probleem, dan hadden ze die deurwaarder maar niet moeten inschakelen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een afspraak met de deurwaarder moet natuurlijk wel worden nagekomen. Uit de tekst van TS maak ik op dat er wel een afspraak is gemaakt, maar dat de 'instantie' desondanks de deurwaarder niet heeft betaald.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ehm... Stichting Schuldenvrij Leven... is dat niet die club die gelden niet doorbetaald en waarvan de directeur uiteindelijk een (werk?)straf heeft gekregen?

ingmar83

dat is hem idd de oplichter en een werkstrafje uiteindelijk mooi werk Hans !!!!

ingmar83

Hallo,,

geachte wehkamp
Via de BKR uitdraai kom ik erachter dat een incasso ad. € 210,-- van de Wehkamp uit 2003 pas in 2010 betaald is en nog niet verwijderd/beëindigd is. Graag zou ik hier meer informatie over ontvangen m.b.t. de gehele gang van zaken destijds. heb van lindorf 7jaar na dat. een gigantische rekening gekregen van ongeveer e1500,- die ik uiteindeliijk ook betaald heb in periode 2003 staat er dat er 11-11-2003 een betaling is geweest van 250e of meer geregistreerd bij bkr terwijl het om een bedrag van 210 gaat dus is al heel raar dat die rekening is blijven staan .

In mei 2003 is er beslag gelegd op zowel mijn bank- als mijn spaarrekening, de schuld die ik bij de Wehkamp open had staan op dat moment bedroeg € 210,--. Ik heb hulp gezocht via de instantie "Schuldvrij leven Advies En Trajectbegeleiding", deze heeft toen voor mij met de deurwaarder (transferium) een betalingsregeling getroffen. Deze regeling ben ik ook in zijn geheel nagekomen,maar na 1 jaar kwam ik erachter dat niks betaald werd, waardoor de financiële problemen alleen maar groter werden.
en ik niet meer wist wat wel en niet betaald was door instantie schuldvrij leven
Toen ik hierachter kwam heb ik me direct aangemeld bij het GKB, dit was in 2006.
de rekening heb ik betaald natuurlijk omdat ik geen schulden wou maar hierdoor kunnen
bewijzen aantonen dat een achterstandscodering (en daarmee impliciet het label wanbetaler in de huidige tijd) een uitermate verwrongen en oneerlijk beeld geeft van mijn situatie toen
in 2003 toen nog transferium volgens mij heb ik een regeling getroffen maar achteraf niks meer van hun gehoord omdat transferium gestopt is in 2004 en alles overgedragen aan lindorff die mij toen de kans had moeten geven om deze zaak af te betalen maar pas in 2010 hoor ik iets van ze

dit is mischien iets duidelijker zo heb ik de brief verstuurd

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Hoi Ingmar,

Om je verder te kunnen helpen wil ik je vragen om ons je klantnummer of postcode/huisnummer te mailen naar [email protected] en daarin nog even kort je vraag toe te lichten. Dan zullen wij uitzoeken wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Webcareteam Wehkamp.nl

Onbekender

Ongelezen bericht door Onbekender »

Webcarewehkamp.nl schreef:Hoi Ingmar,

Om je verder te kunnen helpen wil ik je vragen om ons je klantnummer of postcode/huisnummer te mailen naar [email protected] en daarin nog even kort je vraag toe te lichten. Dan zullen wij uitzoeken wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Webcareteam Wehkamp.nl

Ook ik ben gedupeerd door de onrechtmatige BKR notering van de Wehkamp. Alleen heb ik geen schulden (gehad) bij Wehkamp, maar staan er onder (bijna) identieke persoonsgegevens van mij negatieve BKR noteringen.
Ik heb hier al contact over gehad met de klantenservice. Deze willen geen snelle actie ondernemen om de onterechte registratie te verwijderen waardoor mijn hypotheekaanvraag nu gevaar loopt. Zij verwijzen mij door naar een incassobureau (die geen BKR notering kan of mag doorvoeren/wijzigen). Sterker nog: de vordering is niet eens bekend bij het incassobureau.

Wehkamp is zelf verantwoordelijk voor de registratie maar ontloopt elke verantwoordelijkheid om dit correct op te lossen.

Ik heb mijn klacht hierover ook gemaild naar [email protected] en hoop dat zij zo snel mogelijk reageren en het probleem wél willen oplossen.

Gesloten