LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 aug 2017 08:57
Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Beste Radar,
Sinds enkele weken worden er onterecht bedragen van mijn rekening afgeschreven.
Deze incasso's zijn van bedrijven zoals E.on, Ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer.
Bij geen van deze bedrijven ben ik klant.
Na eigen onderzoek kom ik achter een adres in Roosendaal i.p.v. Ijmuiden waar ik zelf woon.
Ook de naam die gebruikt word is mij (en de bewoner van het adres in Roosendaal niet bekend).
Ook het telefoonummer wat word gebruikt hoort niet bij mij, noch de bewoner van het adres in Roosendaal en is verschillend met de naam die boven de contracten staat.
Na de 2e onterechte incassant heb ik mijn bankrekeningnummer geblokkeerd en heb ander bankrekeningnummer aangevraagd.
Dit brengt onwijs veel werk met zich mee omdat ik alle automatisch incasso's op mijn nieuwe rekening moet zetten.
Iemand gebruikt mijn bankrekeningnummer zonder mijn toestemming.
Hoe kant dit?!
De bank zegt dat de incassant verantwoordelijk is voor het juist aanleveren van de incasso gegevens.
Maar de incassant kan niet controleren bij bijv. de bank of de juiste naam boven het juiste rekeningnummer staat.
Heeft de bank hier geen controlerende taak hier in?
Hoe kan dit allemaal?
Het moet toch niet zo zijn dat iedereen maar een willekeurige naam boven een willekeurig rekeningnummer zet en daar gebruik van kan maken.
Moet er dan niet getekend worden voor een automatische incasso?
Met vriendelijke groet,
Joost van der Kroft
Sinds enkele weken worden er onterecht bedragen van mijn rekening afgeschreven.
Deze incasso's zijn van bedrijven zoals E.on, Ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer.
Bij geen van deze bedrijven ben ik klant.
Na eigen onderzoek kom ik achter een adres in Roosendaal i.p.v. Ijmuiden waar ik zelf woon.
Ook de naam die gebruikt word is mij (en de bewoner van het adres in Roosendaal niet bekend).
Ook het telefoonummer wat word gebruikt hoort niet bij mij, noch de bewoner van het adres in Roosendaal en is verschillend met de naam die boven de contracten staat.
Na de 2e onterechte incassant heb ik mijn bankrekeningnummer geblokkeerd en heb ander bankrekeningnummer aangevraagd.
Dit brengt onwijs veel werk met zich mee omdat ik alle automatisch incasso's op mijn nieuwe rekening moet zetten.
Iemand gebruikt mijn bankrekeningnummer zonder mijn toestemming.
Hoe kant dit?!
De bank zegt dat de incassant verantwoordelijk is voor het juist aanleveren van de incasso gegevens.
Maar de incassant kan niet controleren bij bijv. de bank of de juiste naam boven het juiste rekeningnummer staat.
Heeft de bank hier geen controlerende taak hier in?
Hoe kan dit allemaal?
Het moet toch niet zo zijn dat iedereen maar een willekeurige naam boven een willekeurig rekeningnummer zet en daar gebruik van kan maken.
Moet er dan niet getekend worden voor een automatische incasso?
Met vriendelijke groet,
Joost van der Kroft
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Als iemand jou nummer vind en invulde krijg je dit.
Maar bank opzeggen of andere nemen hoeft niet.
Gewoon terug halen geld binnen 2 maanden, en gelijk laten blokkeren.
Alle bedrijven gaan nu schrijven naar het opgegeven adres dat betaling mislukte.
Ander bank nummer en veel werk zou ik niet doen.
Misschien een schrijf foutje van iemand die per ongeluk jou nummer invulde.
Komt helaas vaker voor.
Alleen als er een bedrijf tussen zit waar je ook klant bent wel de juiste terug halen en dan wel melden.
Zolang je bij deze genoemde geen klant bent hoef je dat ook niet te melden.
Maar bank opzeggen of andere nemen hoeft niet.
Gewoon terug halen geld binnen 2 maanden, en gelijk laten blokkeren.
Alle bedrijven gaan nu schrijven naar het opgegeven adres dat betaling mislukte.
Ander bank nummer en veel werk zou ik niet doen.
Misschien een schrijf foutje van iemand die per ongeluk jou nummer invulde.
Komt helaas vaker voor.
Alleen als er een bedrijf tussen zit waar je ook klant bent wel de juiste terug halen en dan wel melden.
Zolang je bij deze genoemde geen klant bent hoef je dat ook niet te melden.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Daar is een hele simpele oplossing voor.
De afschrijvingen storneren en bij de bank de opdracht neerleggen voor een blokkade op uw rekening voor de bedrijven die onterecht van uw rekening proberen te incasseren.
Er zijn nl kosten aan verbonden voor degene die onterecht incasseert.
Probleem is dan heel snel opgelost. Ga alleen niet uw bank hiervan de schuld geven.
heeft nl geen zin, naam nummer controle is al een flinke tijd afgeschaft.
Een welgemeend succes gewenst.
De afschrijvingen storneren en bij de bank de opdracht neerleggen voor een blokkade op uw rekening voor de bedrijven die onterecht van uw rekening proberen te incasseren.
Er zijn nl kosten aan verbonden voor degene die onterecht incasseert.
Probleem is dan heel snel opgelost. Ga alleen niet uw bank hiervan de schuld geven.
heeft nl geen zin, naam nummer controle is al een flinke tijd afgeschaft.
Een welgemeend succes gewenst.
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Beetje overhaast te werk gegaan door een andere rekening te nemen denk dat de bank u dat ook niet geadviseerd heeft te doen.
Oplossing Wilhelmina1 e.o. stofzuigertje is de simpelste en voorkomt narigheden/problemen uwerzijds. Stel u vergeet een incasso te veranderen denk dan aan eventuele boetes incassobureau e.d. U bezorgt u nu een hoop onnodig werk. Ik neem aan dat u een oud postgironummer heeft daar is 1 cijfer verkeerd al genoeg.
groeten Henk
Oplossing Wilhelmina1 e.o. stofzuigertje is de simpelste en voorkomt narigheden/problemen uwerzijds. Stel u vergeet een incasso te veranderen denk dan aan eventuele boetes incassobureau e.d. U bezorgt u nu een hoop onnodig werk. Ik neem aan dat u een oud postgironummer heeft daar is 1 cijfer verkeerd al genoeg.
groeten Henk
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 aug 2017 08:57
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Oke! Maar wat als dit bewust word gedaan? Of als er bijv een bedrijf wil incasseren waar ik ook klant bij ben. Hoeveel bedrijven zijn er die kunnen incasseren. Dan blijf ik aan de gang.
Het bewuste rekeningnummer heeft geen pas en word alleen gebruikt voor het betalen van mijn vaste lasten. Het is mij dan ook een raadsel hoe zij aan mijn nummer komen.
Ik kan misschien overhaast te werk zijn gegaan. Maar ben er nu wel vanaf. Wie weet hoelang ik alles in de gaten moet houden en storneren.
Ik geef overigens niet zomaar iemand de schuld. Ik zoek eerst uit hoe of wat. In deze zaak is er geen schuldige. Behalve diegene die mijn nummer onrechtmatig gebruikt.
Wel vind ik het raar dat dit soort dingen kunnen. Of de incassant nou moet aantonen dat alles correct is, of de bank dat maakt niet uit.
Het bewuste rekeningnummer heeft geen pas en word alleen gebruikt voor het betalen van mijn vaste lasten. Het is mij dan ook een raadsel hoe zij aan mijn nummer komen.
Ik kan misschien overhaast te werk zijn gegaan. Maar ben er nu wel vanaf. Wie weet hoelang ik alles in de gaten moet houden en storneren.
Ik geef overigens niet zomaar iemand de schuld. Ik zoek eerst uit hoe of wat. In deze zaak is er geen schuldige. Behalve diegene die mijn nummer onrechtmatig gebruikt.
Wel vind ik het raar dat dit soort dingen kunnen. Of de incassant nou moet aantonen dat alles correct is, of de bank dat maakt niet uit.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 aug 2017 08:57
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Het betreft een IBAN nummer. Daarom vind ik het ook zo raar!henk51 schreef:Beetje overhaast te werk gegaan door een andere rekening te nemen denk dat de bank u dat ook niet geadviseerd heeft te doen.
Oplossing Wilhelmina1 e.o. stofzuigertje is de simpelste en voorkomt narigheden/problemen uwerzijds. Stel u vergeet een incasso te veranderen denk dan aan eventuele boetes incassobureau e.d. U bezorgt u nu een hoop onnodig werk. Ik neem aan dat u een oud postgironummer heeft daar is 1 cijfer verkeerd al genoeg.
groeten Henk
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 aug 2017 08:57
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Bedoeld u nu dat ik soms niet zorgvuldig met mijn bankrekening om ga?stofzuigertje schreef:Als iemand jou nummer vind en invulde krijg je dit.
Maar bank opzeggen of andere nemen hoeft niet.
Gewoon terug halen geld binnen 2 maanden, en gelijk laten blokkeren.
Alle bedrijven gaan nu schrijven naar het opgegeven adres dat betaling mislukte.
Ander bank nummer en veel werk zou ik niet doen.
Misschien een schrijf foutje van iemand die per ongeluk jou nummer invulde.
Komt helaas vaker voor.
Alleen als er een bedrijf tussen zit waar je ook klant bent wel de juiste terug halen en dan wel melden.
Zolang je bij deze genoemde geen klant bent hoef je dat ook niet te melden.
Van dit rekeningnummer met IBAN is geen pas en word enkel gebruikt voor automatische incasso's van mijn vaste lasten.
Verder verkoop ik niks via marktplaats o.i.d.
En ik ben van mening dat een foutje kan. Maar inmiddels zijn het 4 foutjes.
Ook moet ik er bijvermelden dat op het adres de meneer of mevrouw niet bekend is die dit alles allemaal afsluit. Er is een mobiel telefoonnummer gebruikt met weer een andere naam. En de naam in het yahoo email adres is weer anders als die van het bankrekeningnummer (ik), adres, en telefoonnummer.
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Alle nummers zijn nu IBAN ook oude vh postgiro nu INGjoostvanderkroft schreef:Het betreft een IBAN nummer. Daarom vind ik het ook zo raar!henk51 schreef:Beetje overhaast te werk gegaan door een andere rekening te nemen denk dat de bank u dat ook niet geadviseerd heeft te doen.
Oplossing Wilhelmina1 e.o. stofzuigertje is de simpelste en voorkomt narigheden/problemen uwerzijds. Stel u vergeet een incasso te veranderen denk dan aan eventuele boetes incassobureau e.d. U bezorgt u nu een hoop onnodig werk. Ik neem aan dat u een oud postgironummer heeft daar is 1 cijfer verkeerd al genoeg.
groeten Henk
groeten Henk
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 aug 2017 08:57
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Ik heb geen rekening bij een van de noemde rekeninghenk51 schreef:Alle nummers zijn nu IBAN ook oude vh postgiro nu INGjoostvanderkroft schreef:Het betreft een IBAN nummer. Daarom vind ik het ook zo raar!henk51 schreef:Beetje overhaast te werk gegaan door een andere rekening te nemen denk dat de bank u dat ook niet geadviseerd heeft te doen.
Oplossing Wilhelmina1 e.o. stofzuigertje is de simpelste en voorkomt narigheden/problemen uwerzijds. Stel u vergeet een incasso te veranderen denk dan aan eventuele boetes incassobureau e.d. U bezorgt u nu een hoop onnodig werk. Ik neem aan dat u een oud postgironummer heeft daar is 1 cijfer verkeerd al genoeg.
groeten Henk
groeten Henk
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
Wat betreft het zo maar incasseren ook als naam nummer niet kloppen.
Begin dit jaar werd er ineens een flink bedrag van mijn rekening afgeschreven door een instantie waar geen zaken mee waren gedaan.
Bedrag gestorneerd en bedrijf gebeld. Binnen 10 minuten was het duidelijk wat er fout was gegaan.
Een of andere lomphoofd had erg onduidelijk geschreven en ipv na te vragen of het rekeningnummer wel klopte gewoon de opdracht uitgevoerd.
Fout.
Instantie kon alleen maar 1000 excuses aanbieden voor het geleden ongemak . Heb overigens ook gelijk de bank opdracht gegeven voor een blokkade.
TS, bij navraag(schriftelijk=mail) instantie, dus de verzekeraar, nooit je naam noemen laat ze zelf maar komen met naam nummer.
Klinkt mij meer in mijn oren dat er ID fraude wordt gepleegd. Mede omdat er door meerdere instanties wordt geïncasseerd.
En dan is een nieuw rek nummer de meest simpele(Sorry) oplossing.
Begin dit jaar werd er ineens een flink bedrag van mijn rekening afgeschreven door een instantie waar geen zaken mee waren gedaan.
Bedrag gestorneerd en bedrijf gebeld. Binnen 10 minuten was het duidelijk wat er fout was gegaan.
Een of andere lomphoofd had erg onduidelijk geschreven en ipv na te vragen of het rekeningnummer wel klopte gewoon de opdracht uitgevoerd.
Fout.
Instantie kon alleen maar 1000 excuses aanbieden voor het geleden ongemak . Heb overigens ook gelijk de bank opdracht gegeven voor een blokkade.
TS, bij navraag(schriftelijk=mail) instantie, dus de verzekeraar, nooit je naam noemen laat ze zelf maar komen met naam nummer.
Klinkt mij meer in mijn oren dat er ID fraude wordt gepleegd. Mede omdat er door meerdere instanties wordt geïncasseerd.
En dan is een nieuw rek nummer de meest simpele(Sorry) oplossing.
Re: Onterechte incasso's E.on, ohra, Zelf.nl en Centraal Beheer
U moet deze kwestie serieuzer nemen dan de meeste reageerders!
Het is een bekend fenomeen dat criminele willekeurige rekeningnummmers gebruiken. Mogelijk wordt dat van u ook misbruikt. Vraag de machtiging op bij de bedrijven en doe aangifte als uw gegevens misbruikt zijn.
Wacht niet te lang!
Het is een bekend fenomeen dat criminele willekeurige rekeningnummmers gebruiken. Mogelijk wordt dat van u ook misbruikt. Vraag de machtiging op bij de bedrijven en doe aangifte als uw gegevens misbruikt zijn.
Wacht niet te lang!