| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onterechte incasso van Greenchoice
-
biancaenleo
onterechte incasso van Greenchoice
Ik heb telefonisch bij Greenchoice opgezegd op 8-2-2010. ZIj hebben mij dit diverse keren telefonisch bevestigd. Echter ontving ik op 8-3-2011 een eindafrekening waarin stond dat ik vanaf maart 2010 nog de maandelijkse kosten moest betalen. Het gaat om een bedrag van ruim 1600 euro.
Toen ik hierover per e-mail contact met greenchoice op heb genomen om dit na te gaan en tevens een betalingsregeling te treffen, kreeg ik te horen dat zij per abuis mijn dossier verkeerd hebben gesloten. Ik neem aan dat dit niet mijn probleem is en ook niet dat zij ondanks mijn opzegging en sluiting van het dossier alsnog gas hebben geleverd.
graag zou ik van jullie horen wat ik hieraan kan doen.
Voor wat betreft mijn vraag over de betalingsregeling heb ik geen volledig antwoord ontvangen. Zij hebben mij aangegeven dat ik maandelijks een bedrag moet overmaken, toen ik een weder vraag stelde heb ik geen antwoord meer ontvangen. Mijn voorlaatste e-mail heb ik gestuurd op 13-4-2011 en vandaag 3-5-2011 heb ik hen een herinnerings mail gestuurd met het verzoek antwoord te geven op mijn eerder gestelde vraag.
met vriendelijke groet,
Bianca en Leo
Toen ik hierover per e-mail contact met greenchoice op heb genomen om dit na te gaan en tevens een betalingsregeling te treffen, kreeg ik te horen dat zij per abuis mijn dossier verkeerd hebben gesloten. Ik neem aan dat dit niet mijn probleem is en ook niet dat zij ondanks mijn opzegging en sluiting van het dossier alsnog gas hebben geleverd.
graag zou ik van jullie horen wat ik hieraan kan doen.
Voor wat betreft mijn vraag over de betalingsregeling heb ik geen volledig antwoord ontvangen. Zij hebben mij aangegeven dat ik maandelijks een bedrag moet overmaken, toen ik een weder vraag stelde heb ik geen antwoord meer ontvangen. Mijn voorlaatste e-mail heb ik gestuurd op 13-4-2011 en vandaag 3-5-2011 heb ik hen een herinnerings mail gestuurd met het verzoek antwoord te geven op mijn eerder gestelde vraag.
met vriendelijke groet,
Bianca en Leo
Re: onterechte incasso van Greenchoice
Even om het duidelijk te krijgen: Jullie zijn overgestapt van energieleverancier? In je bericht staat namelijk dat je greenchoice opgezegd hebt en dat kan inderdaad niet zonder dat iemand anders je leverantie overneemt.
Het lijkt erop dat dat bedrag bestaat uit het basis voorschot per maand of zie ik dat verkeerd?
Als je gewoon je nota aan de nieuwe leverancier hebt voldaan dan kan je dat ook aantonen en is er niets aan de hand. Greenchoice kan geen dingen meer doen als je af laten sluiten aangezien je geen contract hebt.
Het lijkt erop dat dat bedrag bestaat uit het basis voorschot per maand of zie ik dat verkeerd?
Als je gewoon je nota aan de nieuwe leverancier hebt voldaan dan kan je dat ook aantonen en is er niets aan de hand. Greenchoice kan geen dingen meer doen als je af laten sluiten aangezien je geen contract hebt.
Heb je een schriftelijke bevestiging van opzegging gekregen.
Mij is dit ook overkomen met Energie Direct.
Ze deden alsof ze van niks wisten dat ik telefonisch had opgezegd en zat dus een jaar aan ze vast
Mij is dit ook overkomen met Energie Direct.
Ze deden alsof ze van niks wisten dat ik telefonisch had opgezegd en zat dus een jaar aan ze vast
tja kan alleen zeggen dat je het beste weer kan bellen.. de klantenservice van greenchoice staat heel goed bekend namelijk.
ik ken overigens iemand die daar werkt zal even na dat diegene klaar is met werken vragen of diegene is kan kijken wat er scheelt.
ik ken overigens iemand die daar werkt zal even na dat diegene klaar is met werken vragen of diegene is kan kijken wat er scheelt.
Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
heb contact gehad diegene zei... tja ik kan niet zien wat er scheelt zonder info.. en aangezien ts nog niet heeft gereageerd op eigen topic kan ze ook niet verder... hopelijk komt ze er gewoon uit met greenchoice
bij greenchoice zijn ze toch best voor rede vatbaar, heb zelf goede ervaringen met ze.
-
biancaenleo
ik doe liever niets meer per telefoon, heb je geen bewijzen meer.
laten zij eerst maar eens reageren op mijn e-mails. daar doen zij ook geen moeite voor.
in ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties. ik hoop dat ze nog gaan reageren, anders ga ik andere stappen ondernemen.
laten zij eerst maar eens reageren op mijn e-mails. daar doen zij ook geen moeite voor.
in ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties. ik hoop dat ze nog gaan reageren, anders ga ik andere stappen ondernemen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Helaas - bij lastige zaken kan je beter mailen / faxen of aangetekend schrijven.bianca82 schreef:tja kan alleen zeggen dat je het beste weer kan bellen.. de klantenservice van greenchoice staat heel goed bekend namelijk..
Soms zijn zaken administratieve fouten - en mensen schijnen moeite te hebben fouten toe te geven.
Als je zaken op schrift doet, weet je in elk geval wat je zelf hebt gezonden, en in geval van escalerende conflicten heb je een dossier bij de hand.
tja ik bel altijd naar greenchoice en voor de zekerheid mail ik dan het gesprek 
ik ben altijd zeer tevreden geweest over ze (nog steeds) en ik opperde te helpen (letterlijk) maar zoals diegene zei tegen me.. ik kan niks zonder een klantennummer..
want die wilde best kijken wat het probleem is/was daar wordt overigens niet op gereageerd..
ik ben altijd zeer tevreden geweest over ze (nog steeds) en ik opperde te helpen (letterlijk) maar zoals diegene zei tegen me.. ik kan niks zonder een klantennummer..
want die wilde best kijken wat het probleem is/was daar wordt overigens niet op gereageerd..
Oink, dit zijn de voorwaarden,
een telefoontje is niet genoeg. Het dossier is kan niet juist afgesloten worden om dat je formeel het contract niet beëindigd hebt.2. Zowel de verbruiker als de leverancier kan de overeenkomst tot levering opzeggen. Opzegging door de verbruiker dient schriftelijk te geschieden en kan zonder kosten per direct
-
biancaenleo
zij hebben mij 2x over telefonisch bevestigd dat mijn contract is opgezegd. zij hadden daar dus op moeten reageren dat dit schriftelijk had gemoeten. zij hebben het account gesloten en zijn gestopt met incasseren. bij mij was niets anders bekend dan dat alles is opgezegd.