wij zitten inmiddels in een achterlijke strijd met de Inkasso Unie. Bol.com beweerd in een factuur, ergens midden december 2005 dat Bert Smidt een boek heeft besteld. Mijn vriendin is B.Smidt en weet van niets. Na Bol via hun klantenservice op de hoogte te hebben gebracht, kreeg ik later een telefoontje van hun dat alles opgelost zou worden. Even later kregen we via de Inkasso Unie een aanmaning die snel betaald moest worden.
Hier hebben we weer gelijk gereageerd en laten horen dat wij nooit iets hebben besteld bij Bol en dus ook niet van plan zijn iets te betalen. Momenteel na heen en weer gebeld, geschreven, aangetekende brief zitten we in de laatste fase, waarin de Inkasso Unie ons verteld dat we nog een week de tijd hebben om te betalen en anders gaat het naar de rechter.
Het kan toch niet waar zijn dat je in Nederland als bedrijf zijnde mensen gewoon onterecht een factuur kan sturen zonder dat zij hoeven te bewijzen dat je er iets gekocht hebt? Als dat wel zo is kan ik dus iedereen facturen gaan toezenden
Wie weet hier meer over en heeft een goede tip. We zijn ook bij verschillende rechtwinkels geweest en hier komt niet veel goed nieuws vandaan. Zij weten niet goed wat wel en niet kan/mag en hebben we dus weinig aan.
Ik zal 'never ever' iets gaan betalen wat ik niet besteld heb, maar heb ook geen zin om straks mijn inboedel te moeten afgeven.
Iedere tip is welkom en tijd gaat dringen.
Alvast bedankt.
Milan