LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte proceskosten??

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
piekecl

onterechte proceskosten??

Ongelezen bericht door piekecl »

Ik heb een betalingsregeling getroffen met een deurwaarder. Deze is voor alle partijen geaccepteerd. Toch ontving ik een dagvaarding, gedateerd van na de ontvangst van de eerste betaling. Dagvaarding was volgens deurwaarder niet meer terug te draaien. Zaak komt dan voor en ik zal natuurlijk voor de proceskosten moeten opdraaien. moet ik nu deze betalen? P.s. Ik heb gehele vordering (hoofdsom+kosten) erkent.

resp00112469

Re: onterechte proceskosten??

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Klinkt allemaal zeer bekend. Heeft U een schriftelijke overeenkomst, dan kunnen zij volgens mij nooit de kosten bij U gaan verhalen. Zelf heb ik dat ook gehad, ik had nl. een aangetekende brief verstuurd dat er een betalings regeling was getroffen en toch kreeg ik een dagvaarding. Deze heb ik bij mijn consulent op tafel gelegd en deze vertelde mij dat het proces niet meer was tegen te houden, maar dat wij een schriftelijk bewijs hadden waarin duidelijk aangegeven werd dat het niets oplost doch alleen de problemen maar vergroot, dus als zij toch doordrammen zij ook zelf voor de kosten moeten opdraaien.

Vr. Gr. Hans.

Pipo

Re: onterechte proceskosten??

Ongelezen bericht door Pipo »

Dat ligt eraan wat je hebt afgesproken.

Stel je spreekt af een betalingsregeling ingaande op 1 februari (de eerste betaling moet dan binnen zijn). Als de betaling een paar dagen later, zeg de vijfde, pas bij het deurwaarderskantoor op de rekening is bijgeschreven, en in de tussentijd is er een dagvaarding opgemaakt en uitgebracht, dan zal de zitting wel doorgaan, en er daardoor ook de kosten verschuldigd zijn.

Is dat niet het geval, dan zou ik nog eens vragen hoe eea in elkaar steekt. Als er wel een dagvaarding gemaakt is, maar nog niet is uitgebracht (betekend) dan zullen de meeste kantoren hier niet heel moeilijk over doen en gewoon de regeling met u willen voortzetten, mits voortaan op tijd betaald wordt.

Gesloten