Gaat om het volgende vorige week kreeg ik een vordering van een Deurwaarder in op dracht van de NS nu €.1743,- ik zou niet weten waar dan van moet zijn in het verleden heb ik ooit een abonnement gehad ja 14 jaar geleden ongeveer. Die had ik per maandelijkse betaling ik dacht van rond 207 GULDEN ik heb dit abonnement overgeveer 1 maand gebruikt reden dat ik toen van werk ben veranderd en het abonnement niet meer nodig had. Ik heb toen netjes zoals het moest het abonnenment aangetekend terug gestuurd.Ik heb in die jaren ook nooit meer wat gehoord ben tot 2002 op dat adres blijven wonen.In 2003 ben ik verhuist en nu vorige week komen ze met die vordering.
Mijn vraag wat staat mij in dit te doen
ps bescheiden/bewijzen heb ik in deze niet meer
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onterechte vordering van +/- 14 jaar geleden
-
-
Re: onterechte vordering van +/- 14 jaar geleden
hahahaha niet op in gaan zij hebben pech want dit is verjaart
dus ik zou me niet druk maken als ik jou was
dus ik zou me niet druk maken als ik jou was
-
Beste,
Ik zou me ook niet al te druk maken, maar wel even goed reageren.
Stuur de deurwaarder een aangetekende brief waarin je de vordering betwist.
Aangezien het 14 jaar geleden is vraag je niet alleen een specificatie van de uitstaande vordering maar tevens het bewijs dat de vordering nog niet is voldaan en/of nog terecht openstaat.
Stel dat jij alle betalingen die noodzakelijk waren op tijd hebt verricht.
Sluit af in de trant van als je de bescheiden niet ontvang beschouw je de vordering als afgedaan, en dat je niet meer reageert op aanmaningen zonder verdere bewijsvoeringen
als je niet reageert kan dat tegen je worden gebruikt in een eventuele rechtzaak
Ik zou me ook niet al te druk maken, maar wel even goed reageren.
Stuur de deurwaarder een aangetekende brief waarin je de vordering betwist.
Aangezien het 14 jaar geleden is vraag je niet alleen een specificatie van de uitstaande vordering maar tevens het bewijs dat de vordering nog niet is voldaan en/of nog terecht openstaat.
Stel dat jij alle betalingen die noodzakelijk waren op tijd hebt verricht.
Sluit af in de trant van als je de bescheiden niet ontvang beschouw je de vordering als afgedaan, en dat je niet meer reageert op aanmaningen zonder verdere bewijsvoeringen
als je niet reageert kan dat tegen je worden gebruikt in een eventuele rechtzaak
Deze zaak is verjaart je bewijsstukken mee nemen voor eventueel gerecht, die rechtsdeurwaarder heeft geen poot op op te staan.
Neem een advokaat in de arm ga naar een wetswinkel toe bij jou in de buurt kijk op internet die helpen je wel verder.
Neem een advokaat in de arm ga naar een wetswinkel toe bij jou in de buurt kijk op internet die helpen je wel verder.
-
Wat je niet hebt, kun je ook niet tonen.ps bescheiden/bewijzen heb ik in deze niet meer
Maar wanneer zoals je aangeeft de vordering ergens uit het begin van de jaren 90 dateert, en je daarna niet meer hebt gehoord of ontvangen, dan moeten ze sterk in hun schoenen staan om dit nog te vorderen.
Openstaande vorderingen die op diensten betrekking hebben, verjaren na 5 jaar. Laat hen maar eens aantonen dat ze je aanmaningen en dergelijke hebben gestuurd. Dat kunnen ze alleen als ze gaan ''anti-dateren''.