LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte vorderingen ,advies gezocht

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
azuma

onterechte vorderingen ,advies gezocht

Ongelezen bericht door azuma »

ik heb dringend advies nodig inzake onterechte vorderingen,
ik word al tijden lastig gevallen door incassobureau Lindorff,

het betreft een vordering van T-Mobile,bij de eerste aanmaning heb ik netjes gebeld en gevraagd om een kopie van het contract dat ik met T-Mobile zou hebben,dit heb ik echter nooit ontvangen,wat schetst mijn verbazing
vandaag weer een aanmaning dat deze zaak voor de rechter is geweest en dat de vordering is toegewezen :roll: ,waarom weet ik dat niet?ik heb toch het recht om daar bij te zijn?Lindorff claimt dat dit niet hoeft,of zou dit een spelletje blufpoker zijn van hun kant?

vordering 2 betreft een aanmaning van Klingel Europe,
weer dringende/dreigende toon in hun aanmaningen,
heb zelf met Klingel gebeld,ze hebben nog nooit van mij gehoord,
mijn naam komt niet eens in hun bestand voor :roll: :roll: :roll: ,
vandaag gebeld met het call-center van Lindorff,wat een arrogante
mensen werken daar zeg,maar het enigste wat ik daar mee opschiet
is veel opgekropte woede,
dus vandaar mijn vraag op dit forum voor advies hoe ik van dit incasoburau
voor eens en altijd verlost kan worden,en welke stappen ik het beste kan ondernemen

tennis

Re: onterechte vorderingen ,advies gezocht

Ongelezen bericht door tennis »

Jou informatie is te weinig om iets te kunnen zeggen.
Als je met een van beiden geen zakelijke relatie hebt, laat dan toch incasso iets doen.
Voor het naar de rechter gaat, komt eerst nog de deurwaarder!

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Er is op dit forum een topic Lindorff/T-Mobile,zoek het even op daar staan wellicht goede adviezen op.
Er zijn wel meer topic's over Lindorff.
Doe iig niets telefonisch.

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Als men stelt dat de vordering door de rechter is toegewezen dan zal er ook een dagvaarding ten laste van u moeten zijn uitgereikt op uw woonadres c.q. op het adres waar u formeel ingeschreven staat. Het is de taak van de deurwaarder om te controleren of het (door Lindorff) opgegeven adres correct is.

Nadat door Lindorff vonnis is verkregen zal deze in beginsel op korte termijn aan u worden 'betekend'. Dit betekend dat door een deurwaarder een afschrift van het vonnis wordt uitgereikt op uw woonadres c.q. op het adres waar u formeel ingeschreven staat. U kunt dan - indien u bij verstek bent veroordeeld - alsnog in verzet gaan tegen het vonnis. Let hierbij op de verzettermijn van vier weken!!! Om in verzet te gaan zult u de tegenpartij middels een (verzet-)dagvaarding op moeten roepen tegen een nieuwe zittingsdatum, zodat de zaak door u alsnog inhoudelijk aan de rechter kan worden voorgelegd. Voor het opstellen van een (verzet-)dagvaarding dient u zich tot een advocaat te wenden. Deze kan u ook adviseren omtrent uw slagingskansen en het (eventuele) kostenrisico.

Terugkomend op de kwestie m.b.t. Klilngel. Het feit dat Klingel stelt dat u niet (meer) in hun computersysteem voor komt, zou wellicht te maken kunnen hebben met het feit dat zij de vordering wellicht 'verkocht' hebben aan Lindorff. Zij beschouwen zo'n vordering dan vaak zelf als afgedaan, maar de vordering is daarmee niet verdwenen of kwijtgescholen. Voor de verkoop van vorderigen en de rechtsgeldigheid voor het incasseren van de vordering door een derde gelden zover mij bekend wel enkele vereisten (o.a. akte van cessie).

Overigens is mij aan de hand van uw verhaal niet duidelijk of u nou stelt nooit enig contract c.q. overeenkomst met T-Mobile en/of Klingel te zijn aangegaan, of dat u enkel stelt/vindt dat deze partijen onvoldoende bewijs hebben om het bestaan van een contract en/of overeenkomst te kunnen bewijzen.

azuma

ik weet voor 100% zeker dat ik bij geen van beide ooit een kontrakt heb
afgesloten,in de aanmaningen die ik krijg zijn ook de voorletters verkeerd,
de achternaam klopt wel de rest niet,wat mij het meest verbaast is
de verschrikkelijke starre(lees arrogante houding)van het callcenter,
inzake T-Mobile heb ik netjes gevraagd om een kopie van het destijds afgesloten kontrakt,deze is telefonisch toegezegd,maanden niets gehoord
dit word overigens weer ontkend door het callcenter :roll: ,
ben ik nou gek of.....,of zijn ze daar niet vies van en leugentje meer
of minder,
ikzelf ben van de oude stempel,rekeningen/schulden dienen betaald te worden,
het is funest voor bedrijven om rekeningen niet betaald te krijgen,
maar van deze werkwijze krijg ik toch de kriebels,
als je op zo'n manier je geld moet verdienen, :?
ik ga maandag wel een advocaat zoeken voor wat advies,
word voor mij toch een principe kwestie

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze zijn gezien de foute voorletters op zoek naar een niet te vinden wanbetaler en als ze iedereen met Uw naam nu maar schrijven is de kans op alsnog vinden groter.

Stuur nooit Uw gegevens en laat hun maar met bewijzen komen.
Als ze die niet leveren kunnen ze U niets maken.
Wel mag je als ze een rechtszaak starten alle door U gemaakte kosten claimen!

Als ze niet jou juiste voorletters weten, en ook geen geboorte datum gewoon laten zitten, bewaar deze onzin en na 1 jaar niets gehoord te hebben mag het bij oud papier.

Ook retour afzender mag, deze persoon woonde hier niet.
Dat U dezelfde achternaam heeft is niet van belang!

Mijn ervaring is helaas dat de meeste niet verder komen dan U moet betalen en doen verder niets dus leveren ook geen bewijs!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even heel simpel - stop met bellen.
Doe alles schriftelijk - en aangetekend in verband met bewijs - (email met verzend en ontvangstbevestiging is ook goed).

Er zijn een aantal bedrijven die (bewust) spookfacturen aanmaken, en deze via een niet al te zorgvuldig incassoburo proberen te innen. T-mobile / lindorff is een combi die al vaker voorkomt op dit forum.

Allereerst - wie eist, bewijst.
Verzoek ze dan ook schriftelijk om bewijzen voor hun claim dat jij moet betalen. Een herinnering dat je moet betalen, het moge duidelijk zijn, is GEEN bewijs.

Daarnaast, neem eens contact met de 'opdrachtgevers' op - en verzoek ze hun incassopogingen (die onterecht zijn, begrijp ik uit uw verhaal) per direct te staken. Waarschijnlijk kennen ze je niet eens.

Dan- op dit forum is een klachtenbehandelaar van Lindorff aanwezig - [email protected] meen ik - mail die eens met de vraag wat dit allemaal betekend. Zij schijnt wel makkelijk in het systeem te kunnen - de callcenter typjes niet - die kunnen van alles toezeggen, maar niets waarmaken.

monique1980

Ongelezen bericht door monique1980 »

Bij mijn schrijven wil ik u, vragen dit eens door te lezen.
En mij te informeren wat ik kan doen om mijn vordering van 1080,65 terug te krijgen.

Het gaat om een T-Mobile abonnement.
Mijn vader staat bekend als Noitoire Oplichter hij woonde altijd in Berlijn en wilde graag een paar weken naar nederland,
komen wij hebben toen gezegt dat hij wel een paar weken bij ons mocht komen in nederland zodat hij daarna weer terug zou gaan naar Berlijn.
Hij heeft gezegt dat hij veranderd was en wij hebben hem gelooft later bleek dus dat hij nog niks veranderd was als voorheen.
Hij heeft mijn legitimatie ontvreemd zonder dat ik het wist en een T-Mobile abonnement afgesloten bij Mega-tel te almelo.
Een T-Mobile abonnement afgesloten met een valse handtekening en zijn eigen bankrekeningsnummer te hebben gebruikt.
In de algemene voorwaarden van T-Mobile staat dat niet volledige ingevulde contracten niet in behandeling worden genomen.
Hier is niet naar gekeken en wel accoord voor gegeven door T-Mobile.
Het banknummer van de desbetreffende persoon komt niet overeen met de ID kaart.
Wij hebben diversen brieven gekregen van Lindorff bv te Zwolle en we hebben uiteindelijk toch maar betaald terwijl de politie zij van je hoeft het niet te betalen.
Maar door dreigementen met hoger beroep van Lindorff hebben we 1080,65 toch betaald.
Nu willen we het terug vorderen maar Lindorff reageerd op geen een enkele brief die wij naar hun hebben opgestuurd.
Er is destijds een orginale brief van de aangifte met stempel naar Lindorff verzonden omdat ze daar om gevraagt hadden zodat hun ons het geld terug zouden betalen.
Daar hebben ze zich niet aan gehouden en ons niets terug gestort zoals afspraak.
Wij willen een hoger beroep in gaan stellen en doormiddel van de diverse brieven wat wij hebben verzonden naar Lindorff,
en wij aan kunnen tonen dat wij meerdere pogingen hebben gedaan om ons geld terug te krijgen willen wij dit
Eventuweel bij een rechter voorleggen dat wij meedere malen gehoor hebben gegeven aan Lindorff maar dat hun geen reactie terug zenden doormiddel van een brief aan ons
te richten.
Wat kunnen wij hiermee eventuweel ook een gerechtsdeurwaarder inschakelen zodat hun de kosten kunnen verhalen.
Ik heb al wel informatie gekregen dat ik een vordering een aanmaning en een ingebrekestelling brief kan opsturen als dat niet helpt kan een gerechtsdeurwaarder ons verder helpen.

Ik hoop graag van u,te mogen horen wat ik hiermee kan.

Ik dank u,voor de moeite.

azuma

ik heb Lindorff maandag een mail gestuurd met het verzoek
om van de meegestuurde dossiernummers wat meer gevevens
op te sturen,kopieen van het kontrakt,kopieen i.d bewijs e.d,
waar je bij een ander bedrijf een ontvangstbevesteging krijgt,blijft het bij Lindorff
ijzig stil,in kontakt met mevr. Bosch heb ik geen zin,Lindorff heeft zich bij
mij over een aantal punten aantoonbaar leugenachtig opgesteld,en bovendien
heb ik een beetje genoeg van dat dreigende taalgebruik/arrogante gedrag van die callcenter types, dus wacht ik maar weer af tot ik weer fanmail :mrgreen: van hun krijg,misschien dat ze een keer de moeite willen nemen voor een huisbezoek?kan er toch wel vanaf met die torenhoge rentes/kosten die ze berekenen,de koffie staat in ieder geval klaar!,
en mochten ze dan kunnen aantonen dat alle vorderingen volledig terecht zijn,
nou dan ren ik meteen naar de pinautomaat om alles in en keer te voldoen,
mooier kan toch niet Lindorrf?

Gesloten