Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand ervaring heeft met een soortgelijke situatie en/of advies heeft.
Sinds oktober jl. ben ik overgestapt op een nieuwe energieleverancier; Budgetenergie. Aan het begin van oktober hebben zij de 'vastrechtkosten', oftewel administratiekosten, van mijn rekening gehaald. Hierna volgde het te betalen maandbedrag van €152,48. Ook dit werd een aantal dagen later van mijn rekening gehaald. Dezelfde maand oktober betaalde ik ook nog voor mijn oude energieleverancier, wat ik gek vond, waarna ik belde naar Budgetenergie of dit normaal was en dit bleek normaal te zijn, omdat het dan bij mijn oude energieleverancier nog niet doorgevoerd is.
Nu heb ik laatst een brief van Budgetenergie binnengekregen, met de mededeling dat ze het maandbedrag van de maand oktober niet van mijn rekening konden halen. Ik vond dit vreemd, want het was er immers afgehaald. Ik belde Budgetenergie en zei gaven aan dat het bedrag er inderdaad af is gegaan, maar dat het laatst weer gestorneerd is door mij. Ze stuurde me per e-mail een overzicht van alle af/bijschrijvingen van mijn rekening. Ik vond dit zeer vreemd want dit zag ik niet op mijn bankrekening staan. En wat nog vreemder was; ik zag de hele afschrijving van oktober niet meer staan! Budgetenergie adviseerde mij de bank (ING) te bellen.
Zojuist heb ik de ING gebeld en zij gaven aan dat ze zowel de afschrijving aan het begin van de maand oktober, als het storneren niet zien staan. Oftewel volgens de klantenservicemedewerker; de hele transactie is nooit gebeurd en ze adviseerde me het bedrag van €152,48 alsnog maar te betalen. Ze gaf ook aan dat ze dit nooit eerder meegemaakt had en verder geen idee had wat te doen.
Natuurlijk wil ik dit niet doen! Ik weet zeker dat ik Budgetenergie heb betaald, zeker omdat ik hen aan het begin van de maand nog heb gebeld met de vraag of het normaal is dat de incasso's van Budgetenergie en de oude leverancier elkaar overlappen.
Ik weet het nu even niet meer.. ik weet in ieder geval dat ik niet nog een keer dat grote bedrag wil betalen, maar dat ik ook geen gerechtsdeurwaarder op mijn deurmat wil hebben staan.
Zijn er mensen die dit ook wel eens hebben meegemaakt, of mensen die tips hebben? In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onzichtbare transactie?
Re: Onzichtbare transactie?
Als u bij de ING internet bankiert kunt u zelf de afschriften downloaden. Ook kunt u een overzicht downloaden van alle af-en bijschrijvingen van uw betaalrekening van de laatste 5 jaar. Als daarop de overboeking niet vermeld staat, neem dan maar aan dat het ook niet is gebeurd.
jantje7
jantje7