LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oude studiefinanciering +terugbetalen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ctke

oude studiefinanciering +terugbetalen

Ongelezen bericht door ctke »

hoi,
mijn ex heeft vermoedelijk vanaf zijn 18e toen in 1974 een studiefinanciering aangevraagd en een lening van de provincie.
omstreeks 1982 is hij afgestudeerd, terwijl hij het jaar daarvoor zijn erfenis van zijn vader in het huis van zijn moeder heeft gestopt.
in 1985 1986 heeft hij draagkrachtvermogen aangevraagd omdat hij geen geld zou hebben
in 1993 heeft hij bij de scheiding overrompelt dat er ruim f 17.000.= terugbetaald moest worden.en f ruim 12.000.= provinciale lening

Hoe zit het nu met de afbetaling en had hij zijn erfenis in 1981 en 1982 moeten gebruiken om de studiefinanciering en provinciale lening af te lossen, weet iemand hiervan de regels, heeft hij nu hij recht had op een erfenis niet gelogen tegen de studiefinanciering en provinciale lening.
De provincie had er een deurwaader op gezet met de bijbehorende kosten, was mijn ex niet zelf verantwoordelijk om op tijd de lening terug te betalen.

Kan iemand mij helpen?

Cesar

Re: oude studiefinanciering +terugbetalen

Ongelezen bericht door Cesar »

Beste Ctke,
Ik begrijp niet wat je met dit hele verhaal wil vertellen.
1- waren de schulden voor jullie huwelijk opgebouwd?
2- Komt de deurwaarder jou lastigvallen na een scheiding?
3- Zijn ze niet rijkelijk laat met hun vordering?

Er zullen nog wel meer reacties komen verwacht ik.

ctke

hoi,

schulden zijn voor het huwelijk gemaakt door ex-man, in 1992 gescheiden en toen zijn zijn studieschulden verrekend met het huis in waarde, probeer nu de boel open te breken omdat e.e.a oneerlijk is gegaan, weet zelf niets van studiefinanciering af en zijn papieren heb ik geen inzicht in, nooit gehad, word nu geholpen door kennis om e.e.a aan te pakken, heb dus argumenten nodig voordat ik bij advocaat terecht kan in nieuwe jaar.

dus kan iemand mij vertellen hoe het zit, ik ben al 15 jaar bezig en heb verder niets van de boedelscheiding gehad. groeten ctke

Cesar

Waren jullie op huwelijkse voorwaarden getrouwd?
Heb jij getekend in je huwelijk m.b.t. aflossing van de schulden?
De belangrijkste vraag: Wat denk je te kunnen/willen bereiken?
Raak het overzicht niet kwijt. Een berg ergenis en de advocaat gaat met de buit, als die er al is, vandoor.
Kijk ook eens goed in de echtscheidingspapieren. Je hebt mogelijk afstand getekend van alle roerende en onroerende zaken d.m.v. de boedelscheiding.

ctke

hoi cesar,

we waren in gemeenschap van goederen getrouwd, maar dit leidt af van de vraag of hij zijn studieschulden en provinciale schulden had moeten aflossen met zijn erfenis daar hij voor 100 % verantwoordelijk is hiervoor. ook wil ik weten of zijn ouders voor zijn 21 ej aar mee hadden moeten betalen of geheel zijn studieschuld had moeten betalen, hij was 18 op 7 nov 1977.
ik kan dan ook niets vinden van de oude regeling van studiefinanciering en het staat me ook bij dat je na 15 jaar kwijtschelding van deze schulden kon vragen.

wie kan me helpen, ik heb het huis onder emotionele stress afstand getekend want hij kwam met zijn studie schulden aan en dat was dezelfde waarde als taxatie waarde huis, dus het was geaccepteerd dat ik "mede"betaalde aan de aflossingen. Ik wil dus weten hoe het met de regelingen zit, ik zelf heb nooit studiefinanciering gehad dus ik weet er niets van.

wie o wie kan me helpen

Cesar

Vladja, jouw tweede draadje was voor mij dus de uitspraak.
Eerst zegt ze van schulden niets te weten in dit forum en in dat draadje geeft ze aan te weten van de schulden voor het vierde kind. Haar eigen uitspraak, dus nog voor het huwelijk.
Voor mij is alles klaar en duidelijk.
Ik zal dus ook niet meer reageren.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

Ik heb zo het idee: Als ik bij het Kassa-forum geen gelijk krijg dan probeer ik het maar bij de Tros.

ctke

goh vladja en cesar leer mij jullie methode om te weten wat precies de hoogte van een schuld is als iemand een voorgedrukte a4 invult met daarin verzoek tot uitstel.

en staat het mij niet vrij om zo veel mogelijk info te zoeken, waarom zou ik me beperken tot een forum.

en: wie heeft er voor alle kosten betaald van ex, het huis,de schulden, de boedel en alle persoonlijke bezittingen die ik nooit gekregen heb, dat was ik, hij heeft alles al sinds 1993.

en wie niet in kan voelen hoe het is om met geheel niets te moeten overbeginnen met armoedeval, terwijl de ander het geheel voorspoedig gaat omdat hij niet gedeeld heeft, zelfs niet met bemiddeling van notaris, ja, eindelijk dat iemand eens helpt, tja dat kan de kift niet dragen, dan ben ik de inhalige die "zoveel mogelijk geld wil halen",
maar het is jullie niet overkomen want dan piep je wel anders.

dat ik nu weet van de schulden wil niet zeggen dat ik dat destijds toen ik het moest weten wist.

voordat je met je koude kop zo bot reageert. hoe meer gevarieerde info je hebt des te beter kun je je voorbereiden.

denk daar maar eens aan

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Quote:
Ik heb zo het idee: Als ik bij het Kassa-forum geen gelijk krijg dan probeer ik het maar bij de Tros

Dezelfde gedachte heb ik dus ook. TS is zo te lezen druk op zoek naar een potje met geld, maar dat zit er m.i. toch echt niet in. Zal wel door de z.g. deskundige kennis ingefluisterd worden.
De deskundigheid op dit forum is soms ver te zoeken dus ik denk dat TS hier wel iemmand vindt die in haar straatje past (praat)

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Hoe lullig het ook klinkt, neem een advokaat en span een rechtzaak aan. Alleen als ik alle verhalen lees vrees ik dat een rechter niet in uw voordeel zal zijn. Ten eerste zijn de zaken al heel oud, tweede waarom niet eerder aan begonnen, derde ik heb het idee dat uw enige beweegredenen zijn om uw ex te straffen/uit te kleden.

Cesar

Beste Ctke,

Zet het van je af. De zaak is dermate oud dat er geen eer is te behalen.
Vervolgens ben ik ook de mening toegedaan dat je je gram wil halen bij je ex. Je hebt destijds onjuist gehandeld, mogelijk door onwetendheid doch gezien je teksten bij het conculega-forum wist je goed hoe de vork aan de steel zat.
Laat je niet opruien door je kennis en ga verder met je leven.
Het enige wat je krijgt om heel de zaak op te rakelen is een hartinfarct en een maagzweer en de advocaat de centen.
Vervolgens ga ik niet in je straatje praten want dat heeft geen zin. De waarheid komt soms hard aan.
Ik ben al jaren adviseur en vertrouwenspersoon bij een bedrijf met ruim 3500 medewerkers dus ik heb best al wat aangehoord en gezien. Iedere medaille heeft twee kanten.

Gesloten