LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post Intrum Justitia over Vakantieveilingen.nl

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Aanrecht

Post Intrum Justitia over Vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Aanrecht »

Zojuist ontvingen wij post van Intrum Justitia. Weliswaar klopte het adres, maar overige adresgegevens niet (Dus de ontvanger).

Hierin stond vermeld dat wij een bepaald bedrag, een behoorlijk bedrag, voor een data moeten betalen. Dit volgens Vakantieveilingen.nl die Intrum Justitia heeft ingeschakeld. Het gaat om een vakantie, om exact te zijn: Een herfstvakantie van vorig jaar bij ''Jongo Golden Age''.

Uiteraard ben ik gaan googlen naar ''Jongo Golden Age''. En ik heb zojuist contact gehad met Vakantieveilingen.nl. Zij handelen eerst een aantal keer via de mail (Nooit gekregen) en schakelen daarna Intrum Justitia in. Overigens ben ik (Er zijn nog 3 anderen thuis, die geen account hebben bij vakantieveilingen.nl) wel aangemeld bij Vakantieveilingen.nl, maar wel gewoon onder m'n eigen naam. De meneer van de helpdesk vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dit omdat het niet naar mij geschreven is (Adres klopt dus wel!). A.s. maandag moet ik even contact zoeken met Intrum Justitia en doorgeven dat het verkeerd verzonden is.

Tevens heb ik gebeld naar het nummer wat in de brief stond, ik moest nummers intoetsen maar dat leverde niets op. Ook heb ik Intrum Justitia gebeld, helaas zijn die maandag pas weer bereikbaar!

Echter ben ik bang voor een spook-factuur! Iemand hier ervaring mee?

sephora30

Re: Post Intrum Justitia over Vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een van de drie anderen niet toevallig een reisje geboekt en afgezegd of nooit betaald.

Aanrecht

Nee! Hebben alle 3 geen account! Tevens is het dus niet aan ons gericht, maar een compleet andere naam.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als jij zeker weet dat jij geen vakantie 'gewonnen' maar niet betaald hebt;
zou ik IJ niet bellen, maar mailen, ook al zul je daar waarschijnlijk geen respons op krijgen.

Vermeld heel duidelijk dit:

De meneer van de helpdesk vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dit omdat het niet naar mij geschreven is (Adres klopt dus wel!). A.s. maandag moet ik even contact zoeken met Intrum Justitia en doorgeven dat het verkeerd verzonden is.

met datum + tijdstip+ naam medewerker vh gesprek.
Ook een cc sturen aan Vakantieveilingen.

Aanrecht

Waarom mailen i.p.v. bellen?

Postloper

Ongelezen bericht door Postloper »

Omdat de incasso branche een selectief geheugen heeft en vaak gek genoeg niet onthoudt dat er gebeld is en U als beller geen bewijs hebt dat U gebeld hebt.Zaken betreffende incasso per brief of per mail afdoen,de verstuurde zaken goed bewaren en zo een dossier voor U zelf opbouwen.Ik weet dat er op dit forum verschillend gedacht wordt over aangetekend of niet aangetekend versturen,maar als postloper kan ik zeggen dat aangetekend de voorkeur verdient daar U bewijs hebt van verzending.Ook al is het bekend dat er diverse incassanten zijn die rustig beweren dat ze een aangetekende brief nooit hebben ontvangen.Het is dan wel leuk om uitleg te vragen: kunt U mij uitleggen als de brief niet aangekomen is waarom er op die datum om zo laat binnen Uw bedrijf voor de ontvangst getekend is.
Wat mail betreft lijkt het mij vrij simpel,de mailbox houdt bij wanneer op welke datum er een mail verzonden is naar het incasso buro.

Postloper

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als je echt een veiling "gewonnen" hebt bij vakantieveilingen zou je dit terug moeten kunnen vinden.
Als je op de site inlogt - en dan "mijn veilingen" bekijkt - kan je daar (tenzij je ze zelf verwijderd hebt) tot jaren terug veilingen vinden die je gekocht / gewonnen hebt.

Als daar niets staat - is het waarschijnlijk of een administratief foutje van IJ , of een poging om willekeurige mensen openstaande vorderingen op te dringen.

Ik zou IJ niet telefonisch om opheldering vragen maar:
- controleer uw account op vakantieveilingen of deze "jongo" vakantie er tussen staat. Als dit niet het geval is dan is het stap 3.
- Als deze er wel tussen staat - dan heeft u, of een huisgenoot, op uw account kennelijk een bod geplaatst. Maar dan nog - als u nooit een herinnering heeft gehad is het maar de vraag of alle standaard kosten die IJ rekent, terecht zijn.
- Er van uit gaande dat het onjuist is, dan zou ik de brief inscannen en Vakantieveilingen de scan opsturen en om opheldering vragen. Daarnaast een mail, of fax naar IJ sturen dat deze vordering niet voor u bestemd is (als uw naam er niet op staat lijkt me dat duidelijk) en hen verzoeken om geen verdere pogingen te ondernemen deze onterechte vordering op u te verhalen.

Bewaar wel alles - want als men volhoud zal je misschien stappen moeten ondernemen (aangifte, bijvoorbeeld).

Off topic - zorgelijk dat vakantieveilingen gebruik maakt van IJ. Niet het buro met de beste reputatie.

smirnoff

Ongelezen bericht door smirnoff »

Wat een vuile…. ….. ….. zijn het daar bij vakantieveilingen.nl. In maart heb ik geboden op een veiling voor een 3 gangen menu bij mijn lokale Berenrestaurant. Ik dacht, laat ik dat vakantieveilingen ook eens proberen.

Na de veiling te hebben gewonnen ontving ik een email met daarin de melding dat het geboden bedrag middels automatische incasso zal worden geïncasseerd. Geweldig dacht ik nog. Lekker makkelijk en hier hoef ik dus niet meer naar om te kijken. Kost wel € 2,50 maar zo lui als ik ben vond ik dat eigenlijk wel prima. Het was bedoeld om te proberen en misschien dat ik er ooit een echte vakantie boek tegen een hoger bedrag.

Enkele weken later wou ik gezellig met mijn partner gaan eten bij de het Berenrestaurant. De voucher zat nog niet in mijn inbox waarna ik controleerde of de automatische incasso al gedaan was. Dit bleek niet het geval. Daar mijn bod € 27,- was en ik normaliter ca. € 35,- kwijt ben bij het berenrestaurant was het voor mij ook niet de moeite om hier achteraan te gaan. Een beetje beteuterd was ik maar, er is niets geïncasseerd en ik heb ook niets ontvangen. No harm, no foul.

Nu kreeg ik gisteren in eens een incasso van intrum justitia met een verhoging voor het te vorderen bedrag van € 40,-. Lekker is dat. Vakantieveilingen.nl zou immers het geboden bedrag middels automatische incasso vorderen. Ik heb geen factuur in mijn mailbox gehad, noch ben ik geïnformeerd dat een automatische incasso niet was gelukt. (wat ik me overigens niet in kan denken daar mijn gegevens als, rekeningnummer, NAW en geboortedatum op juiste wijze zijn verstrekt).

Na ontvangst van de vordering van Intrum Justitia heb ik contact opgenomen met vakantieveilingen. Daar kreeg ik zo’n domme trol aan de telefoon die me ook niet al te vriendelijk te woord stond. Ze melde me dat er een aanmaning per email was verzonden. Of het waar is of niet … kan ik niet nagaan. Het kan zijn dat de verzonden mail in mijn spambox terecht is gekomen of iets. Ik heb de betreffende mail in ieder geval niet gezien. Daarnaast blijkt dus ook uit dit gesprek dat er überhaupt nooit een factuur is verzonden die ik kon betalen.

Ook zijn de te leveren producten namelijk, een voucher voor een 3 gangen menu niet geleverd. Lijkt mij dat je toch eerst je product levert alvorens je de kosten voor dat product in rekening gaat brengen middels een incassobureau.

Daar ik geboden heb op het betreffende product ben ik uiteraard verplicht hier ook voor te betalen. Aan het incassobureau heb ik de hoofdsom betaald en daarnaast bezwaar gemaakt tegen de incassokosten. Die incassokosten ga ik dus mooi niet betalen. Die kosten mogen ze ergens stoppen waar het licht niet schijnt maar, mijn vraag ik wel af in hoeverre ik in mijn recht sta. De algemene voorwaarden van vakantieveilingen stellen dat betaling binnen 14 dagen dient te geschieden, anderzijds laat vakantieveilingen middels een email weten dat zij zorg zullen dragen voor de incasso van het geboden bedrag.

Daarnaast is mij nooit een factuur verzonden waarmee ik een betaling kon doen. Uitsluitend de email waarin een automatische incasso werd aangekondigd was een link beschikbaar waarmee met i-deal betaald kon worden.

Mijn vragen:
- Hoeveel emails of brieven moeten er verzonden zijn alvorens een incassobureau het recht heeft incassokosten in rekening te brengen. (in mijn geval dus één email die ik niet ontvangen heb).
- Hoe zou een kantonrechter een dergelijk situatie beoordelen (mocht het zo ver komen?)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat de aanmaning in je spambox zou zijn gekomen, lijkt me stug, daar kwam de eerste mail van VV toch ook niet in?

Na de veiling te hebben gewonnen ontving ik een email met daarin de melding dat het geboden bedrag middels automatische incasso zal worden geïncasseerd
Hier staat het anders:
Betalingsproces Hoe betaal ik de veili ... ureau in.

Als je gegevens 100% goed zijn doorgegeven en je weet 100% dat er genoeg geld op de rekening stond, heb je voor niets betaald.

Gesloten