LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Primeline
-
Re: Primeline
Bij Prime Line krijg je een tijdlang een renteloze lening. Daarmee wordt door de bedrijven die het aanbieden ook geadverteerd met kreten zoals koop nu, betaal eerst in 2005 of dergelijke. Als je inderdaad binnen de termijn die contractueel is vastgelegd aflost, betaal je geen rente. Ben je echter te laat met aflossen, dan wordt het een lening met een nogal forse rente die volgens mij hoger is dan gebruikelijk bij financiering. En Prime Line gokt er natuurlijk op dat niet iedereen die er gebruik van maakt voor het aflopen van de rentevrije termijn genoeg geld heeft om het volledige bedrag af te lossen. Heb je het geld maar wil je het nog ff op je spaarrekening laten staan en hou je de termijnen goed in de gaten, kun je geld in de vorm van rente op je spaarrekening, verdienen. Heb je het geld echter niet en komt dat er ook in de komende tijd niet of ben je nogal slordig met het regelen van de financiele zaken kun je beter op zoek gaan naar een financiering met een lagere rente.
-
![Evil or Very Mad :evil:](./../images/smilies/icon_evil.gif)
![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)
Bovendien wordt je al aangemeld bij BKR zodra primeline de kaart zo hebben verstuurt ook al is er nog geen geld mee opgenomen.
Ben zelf al 3 jaar bezig, terwijl primeline toegeeft geen bewijzen te hebben dat de creditkaart is aangekomen!!! Je kunt dan nog beter een lening afsluiten bij een goede bank. Succes
deze "klanten"kaart is in het echt een credit kaart met een doorlopend krediet tot 1200 E. en je wordt opgenomen bij het bkr zoals boven al aangegeven.
daarbij betaal je de maximale wettelijke rente die ze mogen berekenen.
het probleem is wanneer je een lening of hypotheek wilt afsluiten en je hebt nog niet alles terug betaalt, zal de bank jouw verzoek niet goedkeuren omdat je een creditkaart hebt waar een schuld op rust.
je kunt dan beter wachten tot je het geld er voor hebt of een persoonlijke lening afsluiten van bijv. 5 jaar.
dat is ook kwa rente een stuk goedkoper.
daarbij betaal je de maximale wettelijke rente die ze mogen berekenen.
het probleem is wanneer je een lening of hypotheek wilt afsluiten en je hebt nog niet alles terug betaalt, zal de bank jouw verzoek niet goedkeuren omdat je een creditkaart hebt waar een schuld op rust.
je kunt dan beter wachten tot je het geld er voor hebt of een persoonlijke lening afsluiten van bijv. 5 jaar.
dat is ook kwa rente een stuk goedkoper.
-
Bedankt, maar dat alles wist ik al. Alleen ken ik in mijn omgeving diverse mensen die er ingestonken zijn bij"KOOP NU EN BETAAL IN 2004/2005" Je koopt iets en natuurlijk moet je beter opletten, maar de hulpvaardige verkoper(ster) wijst je er niet duidelijk genoeg op en je hebt iets getekend, dat je ook zo'n kaart moet krijgen. Krijg je hem niet en raakt die met de post zoek dan hoef je niet bij Primeline aan te kloppen. Pas als de klant aangetekend reclameerd, dus de klant moet wel alles aangetekend verzenden, dan ontvang je brieven waarin primeline er om heen draait. Kijk je het contract nog eens door dan blijkt er een kruisje te staan bij aanschaf kaart. Deze kaart wordt toegezonden tegelijkertijd met de pincodes. Dus erg fraudegevoelig. Piet Zoomers bij deventer heeft ook zo iets gedaan. hebben de kranten vol van gestaan. Ik wil alleen waarschuwen TRAP ER NIET IN>
De klanten die bij keukenwinkels Horn en Hans Verkerk het aangeboden krediet via Primeline gebruikten kwamen van een hele koude kermis thuis. Middels een verhullende constructie werd het die klanten niet duidelijk dat primeline de keukenleverancier geheel/gedeeltelijk vooruit betaalde. Na de faillisementen van Horn en Verkerk zaten die klanten zonder keuken, maar wel met de maandelijkse termijnen die aan Primeline voldaan moeten worden.
mijn advies:
goed lezen wat u ondertekend en dan bedenken of u de aankoop wel of niet zou doen !!!!![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)
goed lezen wat u ondertekend en dan bedenken of u de aankoop wel of niet zou doen !!!!
![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)