LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Schuman incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Manni71

Problemen met Schuman incasso

Ongelezen bericht door Manni71 »

Hallo,

Ik wordt een beetje moe van Schuman incasso. In het verleden heb ik veel problemen gehad, en veel stommiteiten uitgehaald.
Hierdoor in de financiële problemen geraakt. Bij één zaak, is door de rechter bepaald(!!!) dat ik de schuld niet hoefde te betalen, aan m'n schuldeiser. So far..so good. Na enkele jaren kreeg ik een brief van Schuman..of ik toch even die 10.000€ wou ophoesten. Ik kopie, van het verslag van de rechtbank, daarheen gestuurd. Toen kwamen ze met het verhaal, dat ze tegenspraak hadden ingediend, tegen deze uitspraak. Bij welke rechtbank weet niemand..d'r is NOOIT tegenspraak ingediend..

Niets meer gehoord..tot een paar jaar later. Weer zo'n brief..of ik even de 21.000€ (was het inmiddels geworden) wou ophoesten. Ik weer dezelfde brief, als de eerste keer, gestuurd. Weer hetzelfde antwoord van Schuman..

Ik m'n advocaat ingeschakeld. Die heeft ze toen haarfijn alles uitgelegd. Niets meer over gehoord..tot vandaag!

Ondertussen woon ik in Duitsland, en daar heeft Schuman, GEEN ENKELE BEVOEGDHEID!
Kreeg vandaag dus het verzoek binnen, of ik even de 32.000€ (is het inmiddels) wil ophoesten..ander gaan ze de executie doorzetten!

Wat zijn dit voor mafketels, en wat kan ik hier tegen doen?

kuklos

Re: Problemen met Schuman incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zou zeggen, nogmaals je advocaat inschakelen. En hem laten vertellen dat ze geen executie kunnen doorzetten zonder gerechtelijke uitspraak.
Als ze die niet hebben kunnen ze niks, enkel dreigen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Manni71 schreef:Ik wordt een beetje moe van Schuman incasso. In het verleden heb ik veel problemen gehad, en veel stommiteiten uitgehaald.
Hierdoor in de financiële problemen geraakt. Bij één zaak, is door de rechter bepaald(!!!) dat ik de schuld niet hoefde te betalen, aan m'n schuldeiser. So far..so good. Na enkele jaren kreeg ik een brief van Schuman..of ik toch even die 10.000€ wou ophoesten. Ik kopie, van het verslag van de rechtbank, daarheen gestuurd. Toen kwamen ze met het verhaal, dat ze tegenspraak hadden ingediend, tegen deze uitspraak. Bij welke rechtbank weet niemand..d'r is NOOIT tegenspraak ingediend..
Zou dat niet hoger beroep moeten zijn?
Manni71 schreef:Wat zijn dit voor mafketels, en wat kan ik hier tegen doen?
Ik zou ze vragen om een kopie van het arrest. Als je dat krijgt en je hebt geen oproep gehad, dan kun je binnen 4 weken in verzet gaan. Als je dat niet krijgt (omdat het er niet is) dan maken ze zich schuldig aan een agressieve handelspraktijk en kun je staking daarvan vorderen bij de rechter op straffe van een dwangsom.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

redhead55 schreef:Die 4 weken termijn is allang verstreken want TS heeft het over "na enkele jaren".
De termijn begint pas te lopen op het moment dat TS inhoudelijk bekent is geworden met de uitspraak.
Overigens, een vonnis in hoger beroep heet een arrest. Alleen rechtbanken spreken vonnissen uit.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag bewijs van gerechtelijke uitspraak.

Verder niets doen, advocaat kost ook geld en gewoon niets betalen.
Ook geen bewijzen sturen, en gewoon bewijs vragen.
Als je bij verstek veroordeeld zou zijn wegens onbekend of fout adres, dat kan na verhuizen is het hun fout.

Ze weten huidige adres en zaak tegen U op oude adres is dan ongeldig.
Laat ze eerst maar eens met bewijs komen en als ze dat leveren controleren of het geen vervalsing is.

Gesloten