LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Profi-Sec stuurt factuur voor sollicitatiegesprek
Profi-Sec stuurt factuur voor sollicitatiegesprek
Hallo allemaal,
In 2011 heb ik gesolliciteerd bij beveiligingsbedrijf Profi-Sec, na een leuk sollicitatiegesprek waar ik gelijk al te horen kreeg dat ik was aangenomen, heb ik gelijk mijn contract ondertekend, en was het alleen nog een kwestie van een screening doorlopen voordat ik aan de slag kon gaan.
In mijn contract stonden een aantal kosten gespecificeerd, voor bedrijfskleding en het aanvragen van een grijze pas (legitimatiebewijs PBO), hierin staat dat de kosten berekend worden na het aanvragen van de pas en na het verstrekken van de kleding, en dit met de verloning zou worden verrekend.
Helaas kreeg ik twee weken later een telefoontje van Profi-Sec, ik was helaas niet door de screening heen gekomen, dit verwachte ik deels al n.a.v een klein incident 3 jaar daarvoor, en dit heb ik ook aangegeven tijdens mijn sollicitatiegesprek. Er werd mij veel geluk gewenst met het zoeken van een nieuwe baan, en naar mijn idee was hiermee de zaak afgedaan.
3 maanden later viel er een rekening op de mat, of ik even €170,- kon aftikken voor gemaakte kosten, dit was natuurlijk totaal van de zotte in mijn ogen en ik heb gelijk aangegeven hier pertinent niet akkoord mee te gaan, Profi-Sec heeft mij toen nog zo'n ongeveer 12 maanden lang bestookt met telefoontjes, aanmaning en gemiste oproepen, maar deze heb ik volledig genegeerd.
Na een tijdje kwam er een incassobureau om de hoek kijken, en lieten een heel vriendelijk verzoek achter op mijn voicemail: of ik even zo snel mogelijk de volledige vordering kon overmaken anders zouden ze mijn huis wel eventjes komen leeghalen. Ik ben redelijk op de hoogte van mijn rechten en plichten, en ik wist ook dat een incassobureau nooit eventjes ''mijn huis mag leeghalen'', ik heb een mail gestuurd waarin ik vermeld het absoluut niet blij te zijn met de dreigende toon, en dat ik verder contact ook volledig zou negeren aangezien naar mijn inziens de vordering volledig onterecht is.
De daarop volgende maanden ben ik door meerdere dubieuze incassobureaus bestookt met een hoop dreigementen, deze zijn allemaal volledig genegeerd, waarna het opeens weer aardig rustig werd omtrent de openstaande vordering bij Profi-Sec.
Totdat een paar maanden geleden weer een incassobureau mij belde, met het verzoek om te betalen. Aangezien dit incassobureau mij wel keurig te woord stond, heb ik de zaak uitvoerig besproken, het incassobureau was van mening dat de openstaande vordering gegrond is, en ze waren van plan de vordering door te zetten, ik kreeg het advies om Juridisch advies te vergaren, en na aanleiding van het advies dat ik zou krijgen even verder contact opnemen. Het desbetreffende incassobureau heeft toen alle stukken opgestuurd en de vordering tijdelijk gepauzeerd zodat ik tijd had om advies in te winnen. Ik heb toen met een advocaat contact opgenomen, wij hebben toen samen alle stukken doorlopen en ook hij is van mening dat deze vordering totaal ongegrond is.
Na aanleiding van het gesprek met de advocaat heb ik het desbetreffende incassobureau gebeld, en mede gedeeld dat ik de vordering niet zal voldoen tenzij er een uitspraak is van de rechter. Ik kreeg te horen dat ze het erg jammer vinden dat het zo moet lopen, en dat het ook een hele domme keuze van mij was want nu ging de vordering nog veel meer geld kosten, inmiddels vrij gevoelloos voor dit soort argumenten gevraagd om een dagvaarding, en deze zou z.s.m worden overhandigd.Drie weken later kwam er een mailtje, daarin stond dat Profi-Sec om moverende redenen de vordering hebben teruggetrokken.
Echter kreeg ik 1,5 week geleden een contactverzoek van Intrum Justitia, of ik inzake een openstaande vordering van Profi-Sec zo spoedig mogelijk contact op kon nemen. Ik heb direct gebeld, en werd te woord gestaan door een zeer vriendelijke medewerkster, na het aanhoren van mijn verhaal zou er een notitie in het systeem worden gezet en er zou contact met mij worden opgenomen.
(deel 1, zie reactie voor deel 2, 5000 tekens...)
In 2011 heb ik gesolliciteerd bij beveiligingsbedrijf Profi-Sec, na een leuk sollicitatiegesprek waar ik gelijk al te horen kreeg dat ik was aangenomen, heb ik gelijk mijn contract ondertekend, en was het alleen nog een kwestie van een screening doorlopen voordat ik aan de slag kon gaan.
In mijn contract stonden een aantal kosten gespecificeerd, voor bedrijfskleding en het aanvragen van een grijze pas (legitimatiebewijs PBO), hierin staat dat de kosten berekend worden na het aanvragen van de pas en na het verstrekken van de kleding, en dit met de verloning zou worden verrekend.
Helaas kreeg ik twee weken later een telefoontje van Profi-Sec, ik was helaas niet door de screening heen gekomen, dit verwachte ik deels al n.a.v een klein incident 3 jaar daarvoor, en dit heb ik ook aangegeven tijdens mijn sollicitatiegesprek. Er werd mij veel geluk gewenst met het zoeken van een nieuwe baan, en naar mijn idee was hiermee de zaak afgedaan.
3 maanden later viel er een rekening op de mat, of ik even €170,- kon aftikken voor gemaakte kosten, dit was natuurlijk totaal van de zotte in mijn ogen en ik heb gelijk aangegeven hier pertinent niet akkoord mee te gaan, Profi-Sec heeft mij toen nog zo'n ongeveer 12 maanden lang bestookt met telefoontjes, aanmaning en gemiste oproepen, maar deze heb ik volledig genegeerd.
Na een tijdje kwam er een incassobureau om de hoek kijken, en lieten een heel vriendelijk verzoek achter op mijn voicemail: of ik even zo snel mogelijk de volledige vordering kon overmaken anders zouden ze mijn huis wel eventjes komen leeghalen. Ik ben redelijk op de hoogte van mijn rechten en plichten, en ik wist ook dat een incassobureau nooit eventjes ''mijn huis mag leeghalen'', ik heb een mail gestuurd waarin ik vermeld het absoluut niet blij te zijn met de dreigende toon, en dat ik verder contact ook volledig zou negeren aangezien naar mijn inziens de vordering volledig onterecht is.
De daarop volgende maanden ben ik door meerdere dubieuze incassobureaus bestookt met een hoop dreigementen, deze zijn allemaal volledig genegeerd, waarna het opeens weer aardig rustig werd omtrent de openstaande vordering bij Profi-Sec.
Totdat een paar maanden geleden weer een incassobureau mij belde, met het verzoek om te betalen. Aangezien dit incassobureau mij wel keurig te woord stond, heb ik de zaak uitvoerig besproken, het incassobureau was van mening dat de openstaande vordering gegrond is, en ze waren van plan de vordering door te zetten, ik kreeg het advies om Juridisch advies te vergaren, en na aanleiding van het advies dat ik zou krijgen even verder contact opnemen. Het desbetreffende incassobureau heeft toen alle stukken opgestuurd en de vordering tijdelijk gepauzeerd zodat ik tijd had om advies in te winnen. Ik heb toen met een advocaat contact opgenomen, wij hebben toen samen alle stukken doorlopen en ook hij is van mening dat deze vordering totaal ongegrond is.
Na aanleiding van het gesprek met de advocaat heb ik het desbetreffende incassobureau gebeld, en mede gedeeld dat ik de vordering niet zal voldoen tenzij er een uitspraak is van de rechter. Ik kreeg te horen dat ze het erg jammer vinden dat het zo moet lopen, en dat het ook een hele domme keuze van mij was want nu ging de vordering nog veel meer geld kosten, inmiddels vrij gevoelloos voor dit soort argumenten gevraagd om een dagvaarding, en deze zou z.s.m worden overhandigd.Drie weken later kwam er een mailtje, daarin stond dat Profi-Sec om moverende redenen de vordering hebben teruggetrokken.
Echter kreeg ik 1,5 week geleden een contactverzoek van Intrum Justitia, of ik inzake een openstaande vordering van Profi-Sec zo spoedig mogelijk contact op kon nemen. Ik heb direct gebeld, en werd te woord gestaan door een zeer vriendelijke medewerkster, na het aanhoren van mijn verhaal zou er een notitie in het systeem worden gezet en er zou contact met mij worden opgenomen.
(deel 1, zie reactie voor deel 2, 5000 tekens...)
Re: Profi-Sec stuurt factuur voor sollicitatiegesprek
deel 2 zie ik nog niet helaas.
Ik zou zeggen, laat ze maar bij de rechter aankloppen. schijnbaar heeft tot nu toe nog geen enkel incassobureau er ook maar enig vertrouwen in gehad om dit voor de rechter te brengen, wat op zich al aardig wat zegt. Als er geen rechtsgrond is waar deze vordering op is gebaseerd zal de rechter dit ook zo van tafel vegen. Als u geen overeenkomst hebt getekend waarin u toestemming gaf voor het in rekening brengen van dit bedrag, kunnen ze procederen wat ze willen.
Ik zou zeggen, laat ze maar bij de rechter aankloppen. schijnbaar heeft tot nu toe nog geen enkel incassobureau er ook maar enig vertrouwen in gehad om dit voor de rechter te brengen, wat op zich al aardig wat zegt. Als er geen rechtsgrond is waar deze vordering op is gebaseerd zal de rechter dit ook zo van tafel vegen. Als u geen overeenkomst hebt getekend waarin u toestemming gaf voor het in rekening brengen van dit bedrag, kunnen ze procederen wat ze willen.
-
Even een hele simpele vraag. De kosten worden in rekening gebracht na het aanvragen van de pas en het verstrekken van de kleding.
Heb je die kleding ooit gezien dan?
En die pas, ik neem aan dat dat een toegangspas is of iets dergelijks voor een bepaald bedrijf? Dat zou voor hun rekening moeten zijn.
Wel een beetje vreemd dat ze je eerst aannemen en allemaal afspraken maken, en pas daarna gaan screenen of je de baan wel kunt krijgen.
En die pas, ik neem aan dat dat een toegangspas is of iets dergelijks voor een bepaald bedrijf? Dat zou voor hun rekening moeten zijn.
Wel een beetje vreemd dat ze je eerst aannemen en allemaal afspraken maken, en pas daarna gaan screenen of je de baan wel kunt krijgen.
Profi-Sec klinkt bijna als een beveiligingsbedrijf van Jacobse en Van Es. Die van Maison Pretty Boy en de neutronenkorrels.
Het ziet er naar uit dat de vordering door het eerste incassobureau is doorverkocht naar een 2e partij te weten Intrum Justitia. Iets dat wel vaker gebeurd met vorderingen.
Verder is natuurlijk de hele sollicitatie procedure volledig krom. U tekent een contract voor aangenomen te zijn, maar moet dan nog door een screening. Serieus, dit is de wereld op zijn kop. Zeker als je het vanuit beveiligingskant beschouwt. Een bedrijf dat op deze manier werkt is geen knip voor de neus waard.
Ik sluit mij helemaal aan bij de advocaat die u hebt geraadpleegd. De vordering is volledig onterecht. U hebt geen baan en het bedrijf had gewoon eerst de screening moeten afwachten en dan pas alles in werking moeten zetten. Het zou mij verbazen als een rechter hier anders over zou denken en beslissen.
Verder ... u geeft aan een mailtje te hebben waarin Profi Sec aangeeft de vordering te hebben teruggetrokken. Hopelijk hebt u dat mailtje nog.
Ik zou zeggen, nergens op in gaan anders dan duidelijk aan te geven dat ze u dan maar voor de rechter moeten dagen.
PS: bent u op de hoogte dat er voortdurende salaris uitbetalings problemen zijn met dit bedrijf?
Verder is natuurlijk de hele sollicitatie procedure volledig krom. U tekent een contract voor aangenomen te zijn, maar moet dan nog door een screening. Serieus, dit is de wereld op zijn kop. Zeker als je het vanuit beveiligingskant beschouwt. Een bedrijf dat op deze manier werkt is geen knip voor de neus waard.
Ik sluit mij helemaal aan bij de advocaat die u hebt geraadpleegd. De vordering is volledig onterecht. U hebt geen baan en het bedrijf had gewoon eerst de screening moeten afwachten en dan pas alles in werking moeten zetten. Het zou mij verbazen als een rechter hier anders over zou denken en beslissen.
Verder ... u geeft aan een mailtje te hebben waarin Profi Sec aangeeft de vordering te hebben teruggetrokken. Hopelijk hebt u dat mailtje nog.
Ik zou zeggen, nergens op in gaan anders dan duidelijk aan te geven dat ze u dan maar voor de rechter moeten dagen.
PS: bent u op de hoogte dat er voortdurende salaris uitbetalings problemen zijn met dit bedrijf?
We kunnen er allemaal wel iets van vinden, maar de crux zit 'm in de de vraag waar je precies voor getekend hebt. Uit je omschrijving lijkt wel op te maken te zijn dat je ervoor getekend hebt dat die kosten voor jouw rekening komen. De vraag is of voldoende duidelijk vastligt dat dat alleen zou gelden als je aangenomen wordt.Snoodaard schreef:In 2011 heb ik gesolliciteerd bij beveiligingsbedrijf Profi-Sec, na een leuk sollicitatiegesprek waar ik gelijk al te horen kreeg dat ik was aangenomen, heb ik gelijk mijn contract ondertekend, en was het alleen nog een kwestie van een screening doorlopen voordat ik aan de slag kon gaan. In mijn contract stonden een aantal kosten gespecificeerd, voor bedrijfskleding en het aanvragen van een grijze pas (legitimatiebewijs PBO), hierin staat dat de kosten berekend worden na het aanvragen van de pas en na het verstrekken van de kleding, en dit met de verloning zou worden verrekend.
Excuses, ik kon niet gelijk deel twee plaatsen, ik moest wachten op een goedkeuring van een moderator, bijgaand deel 2:
2 uur later kreeg ik al opnieuw een contactverzoek, ik gelijk weer gebeld, en kreeg weer een vriendelijke werknemer aan de lijn, die kon helaas helemaal niks terugzien van het gesprek wat ik 2 uur daarvoor met zijn collega heb gevoerd, dus ik nogmaals het hele verhaal van voor naar achter uitgelegd, de desbetreffende medewerker was het met mij eens dat het een hele aparte vordering is, en ging het gelijk aan Profi-Sec voorleggen dat ik niet van plan ben te betalen zonder een gerechtelijke uitspraak, en hij zou dit naar mij terugkoppelen zodra er een reactie van Profi-Sec was.
Zojuist kreeg ik weer een contactverzoek van Intrum Justitia, ik gelijk weer bellen natuurlijk en verwachte dat Profi-Sec nu wel weer zal afdruipen. Helaas bleek dat niet te kloppen. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die gelijk al extreem bijdehand begon te doen en totaal niks wist van de lopende zaak. Ik weer het godganse verhaal uitgelegd, echter was deze werknemer helaas niet competent genoeg om een gesprek met mij aan te gaan, ik kreeg alleen maar dreigementen naar mijn hoofd geslingerd dat zij mij nog jaren gaan achtervolgen, dat het heel duur zou worden, en dat ze op al mijn spullen beslag kwamen leggen. Toen ik aangaf dat ik al juridisch advies heb vergaard en nu toch echt de dagvaarding wil zien omdat ik helemaal klaar mee ben om achtervolgd te worden door dit soort partijen kreeg ik gelijk naar mijn hoofd geslingerd dat ik niet naar zo'n rechtswinkeltje moest gaan maar serieus advies moest inwinnen bij iemand die er verstand van heeft, en er werden nog wat vage opmerkingen gemaakt over rechtsbijstand die ik niet volledig kon plaatsen. En als ik het zo zat was had ik ook wel zelf naar de rechter kunnen stappen. En hij wenste mij nog nadrukkelijk ont-zet-tend veel geluk met de zaak, waarna ik het gesprek maar heb afgekapt.
Nu is mijn vraag aan jullie, hoe kan ik er voor zorgen dat Profi-Sec mij niet meer kan lastig vallen met deze totaal uit de lucht gegrepen onzin vordering?
Mvg,
2 uur later kreeg ik al opnieuw een contactverzoek, ik gelijk weer gebeld, en kreeg weer een vriendelijke werknemer aan de lijn, die kon helaas helemaal niks terugzien van het gesprek wat ik 2 uur daarvoor met zijn collega heb gevoerd, dus ik nogmaals het hele verhaal van voor naar achter uitgelegd, de desbetreffende medewerker was het met mij eens dat het een hele aparte vordering is, en ging het gelijk aan Profi-Sec voorleggen dat ik niet van plan ben te betalen zonder een gerechtelijke uitspraak, en hij zou dit naar mij terugkoppelen zodra er een reactie van Profi-Sec was.
Zojuist kreeg ik weer een contactverzoek van Intrum Justitia, ik gelijk weer bellen natuurlijk en verwachte dat Profi-Sec nu wel weer zal afdruipen. Helaas bleek dat niet te kloppen. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die gelijk al extreem bijdehand begon te doen en totaal niks wist van de lopende zaak. Ik weer het godganse verhaal uitgelegd, echter was deze werknemer helaas niet competent genoeg om een gesprek met mij aan te gaan, ik kreeg alleen maar dreigementen naar mijn hoofd geslingerd dat zij mij nog jaren gaan achtervolgen, dat het heel duur zou worden, en dat ze op al mijn spullen beslag kwamen leggen. Toen ik aangaf dat ik al juridisch advies heb vergaard en nu toch echt de dagvaarding wil zien omdat ik helemaal klaar mee ben om achtervolgd te worden door dit soort partijen kreeg ik gelijk naar mijn hoofd geslingerd dat ik niet naar zo'n rechtswinkeltje moest gaan maar serieus advies moest inwinnen bij iemand die er verstand van heeft, en er werden nog wat vage opmerkingen gemaakt over rechtsbijstand die ik niet volledig kon plaatsen. En als ik het zo zat was had ik ook wel zelf naar de rechter kunnen stappen. En hij wenste mij nog nadrukkelijk ont-zet-tend veel geluk met de zaak, waarna ik het gesprek maar heb afgekapt.
Nu is mijn vraag aan jullie, hoe kan ik er voor zorgen dat Profi-Sec mij niet meer kan lastig vallen met deze totaal uit de lucht gegrepen onzin vordering?
Mvg,
Dat kan je niet. Gewoon negeren en afwachten, als je vind dat je in je recht staat.Snoodaard schreef:Nu is mijn vraag aan jullie, hoe kan ik er voor zorgen dat Profi-Sec mij niet meer kan lastig vallen met deze totaal uit de lucht gegrepen onzin vordering?
witte angora schreef:Even een hele simpele vraag. De kosten worden in rekening gebracht na het aanvragen van de pas en het verstrekken van de kleding.
Ik kan helaas het desbetreffende contract niet terugvinden in mijn mailbox, ik zal later (na het weekend) nog even de persoonsgegevens censureren en het gehele contract online zetten. In het contract stonden de gefactureerde kosten gespecificeerd, echter stond er ook duidelijk bij dat deze kosten in rekening worden gebracht bij het voortijdig eindigen van het arbeidscontract, en pas na het aanvragen van de grijze pas en verstrekken van de kleding.
De grijze pas is een pas die aangevraagd word bij de politie, en is bedoeld voor particuliere beveiligers en rechercheurs, voordat deze pas aangevraagd kan worden moet je eerst door de screening komen van de politie, hier ben ik destijds helaas niet doorheen gekomen.
Profi-Sec heeft toen destijds aan het incassobureau gevraagd de vordering in te trekken en kreeg toen destijds een mailtje van het betreffende incassobureau dat de vordering vanwege moverende redenen is ingetrokken, ik heb het mailtje nog wel, maar denk dat ik er juridisch gezien weinig aan heb?Shine schreef:Het ziet er naar uit dat de vordering door het eerste incassobureau is doorverkocht naar een 2e partij te weten Intrum Justitia. Iets dat wel vaker gebeurd met vorderingen.
Dit betekend dus dat ik nog de komende 15 jaar (verjaringstermijn van 20 jaar) louche incassobureaus achter mij aanheb, klaplopers aan de deur die dreigen om mijn huis leeg te halen en simpele zielen die mijn voicemail vol schelden (dit was zeker het geval bij het eerste incassobureau)Moneyman schreef:Dat kan je niet. Gewoon negeren en afwachten, als je vind dat je in je recht staat.Snoodaard schreef:Nu is mijn vraag aan jullie, hoe kan ik er voor zorgen dat Profi-Sec mij niet meer kan lastig vallen met deze totaal uit de lucht gegrepen onzin vordering?
-
Helaas snoodaard, zolang de vordering gestuit wordt, is er geen sprake van verjaring. Ik zou dingen voor mezelf goed en helder op papier zetten, met een open en objectieve (moeilijk, maar noodzakelijk) blik. Als je zeker weet dat je niet hoeft te betalen zou ik het gewoon voor de rechter laten komen.
De punten waar het om gaat is dus: heb je de pas en de kleding ontvangen of niet, en welke andere kosten zouden er in rekening gebracht kunnen worden. De pas heb je niet ontvangen omdat je niet door de screening bent gekomen, dus dat kunnen ze je niet in rekening brengen. Als je de werkkleding nooit ontvangen hebt (en waarom zou je dat ontvangen, zolang je niet gescreend bent) kunnen ze je dat ook niet in rekening brengen.
Het enige wat je zou kunnen doen (maar daar kan Moneyman je een betere uitleg over geven dan ik) is een briefje sturen waarin je gemotiveerd de vordering betwist en dat je in vertrouwen een rechtszaak afwacht. Of het verstandig is verdere post van hen ongeopend retour te sturen weet ik niet.
De punten waar het om gaat is dus: heb je de pas en de kleding ontvangen of niet, en welke andere kosten zouden er in rekening gebracht kunnen worden. De pas heb je niet ontvangen omdat je niet door de screening bent gekomen, dus dat kunnen ze je niet in rekening brengen. Als je de werkkleding nooit ontvangen hebt (en waarom zou je dat ontvangen, zolang je niet gescreend bent) kunnen ze je dat ook niet in rekening brengen.
Het enige wat je zou kunnen doen (maar daar kan Moneyman je een betere uitleg over geven dan ik) is een briefje sturen waarin je gemotiveerd de vordering betwist en dat je in vertrouwen een rechtszaak afwacht. Of het verstandig is verdere post van hen ongeopend retour te sturen weet ik niet.
Zojuist het contract gevonden, bij interesse kan de complete pdf doorgestuurd worden.witte angora schreef:Helaas snoodaard, zolang de vordering gestuit wordt, is er geen sprake van verjaring. Ik zou dingen voor mezelf goed en helder op papier zetten, met een open en objectieve (moeilijk, maar noodzakelijk) blik. Als je zeker weet dat je niet hoeft te betalen zou ik het gewoon voor de rechter laten komen.
'
''Artikel 1. Omschrijving kosten
a. PROFI-SEC maakt nader te noemen kosten voor de aanvraag legitimatiebewijs particuliere
beveiligingsorganisatie en aanschaf/verstrekking bedrijfskleding.
b. De in lid a genoemde kosten zijn volledig voor rekening Contractant.
c. Voorwaarden voor kwijtschelding van de in lid a genoemde kosten staan in artikel 2 en 3 omschreven.
Artikel 2. Vergoedingen
a. Na aanvraag legitimatiebewijs pbo door PROFI-SEC is Contractant een som van € 150,= aan PROFI-SEC
verschuldigd. Na 250 gewerkte uren worden deze kosten kwijtgescholden en heeft Contractant recht op
volledige restitutie.
b. Voor het standaard kledingpakket is Contractant na uitreiking een (borg)som van € 100,= aan PROFI-SEC
verschuldigd. Uitbreiding van het standaard kledingpakket kan leiden tot een hogere som.
c. De in leden a en b verschuldigde bedragen inclusief eventuele portokosten worden per kas, inhouding van het
eerstverdiende loon of factuur verrekend.
Artikel 3. Opzegging dienstverband
a. De verstrekte bedrijfskleding blijft ten alle tijde eigendom van PROFI-SEC Group B.V.
b. Bij eindigen van het dienstverband, is Contractant verantwoordelijk voor het binnen 14 dagen retourneren
van de aan hem/haar verstrekte legitimatiebewijs pbo en bedrijfskleding PROFI-SEC. Indien hieraan
voldaan wordt worden de kosten kwijtgescholden en heeft Contractant recht op restitutie.
c. Het kledingpakket dient gestoomd en in een dusdanige toestand ingeleverd te worden overeenkomstig de
gebruiksduur en –intensiteit van het verstrekte kledingpakket, dit te beoordelen door PROFI-SEC.
d. PROFI-SEC is gerechtigd stomerijkosten, reparatiekosten en/of vervangingskosten met de voldane borgsom
te verrekening indien PROFI-SEC vaststelt dat Contractant zelf oorzaak is van de te maken kosten.
e. Bij verzuim van het in lid b gestelde is Contractant in gebreke en heeft PROFI-SEC het recht:
- onverwijld bij politie aangifte van verduistering te doen.
De kleding heb ik niet ontvangen, ik ben één keer bij het kantoor van Profi-Sec geweest voor mijn sollicitatiegesprek, daarna zijn wel gelijk mijn maten opgenomen, echter is de kleding nooit verstrekt, de grijze pas is ook nooit verstrekt, deze kon immers niet aangevraagd worden aangezien ik niet door het antecedentenonderzoek heen kwam.
Begeleidend schrijven Aanvraag betrouwbaarheidsverklaring t.b.v. beveiliging.:
Geachte heer/mevrouw,
U heeft gesolliciteerd bij de beveiligingsorganisatie PROFI-SEC Security gevestigd te Rosmalen.
Uw bedrijf heeft bij de Korpschef van de Regiopolitie Brabant-Noord toestemming gevraagd om
beveiligingswerkzaamheden door u te laten verrichten. Voor deze toestemming is ingevolge de
Wet op de particuliere beveiligings- organisaties en recherchebureaus de toestemming nodig van
de Korpschef van politieregio Brabant-Noord te ’s-Hertogenbosch. Met behulp van dit formulier
dient u deze toestemming aan te vragen.
Bij het verlenen van toestemming wordt rekening gehouden met eventuele justitiële
antecedenten en andere persoonlijke gedragingen en omstandigheden. Het niet juist of
onvolledig invullen van dit formulier kan leiden tot vertraging en mogelijk zelfs tot weigering
van de toestemming. Bij een positieve beoordeling zal uw bedrijf daarvan bericht ontvangen.
Wanneer belemmeringen bestaan voor het verlenen van de toestemming krijgt u daarvan
bericht van de politie met redenen. Uw bedrijf wordt in dat geval ook in kennis gesteld zonder
details over de afwijzing. Dit ter bescherming van uw privacy. U kunt dan eventueel beslissen
om uw sollicitatie in te trekken zonder dat de beveiligingsorganisatie de redenen voor uw
intrekking kent.
-
In feite wordt er een VOG-verklaring aangevraagd. Die kost nog geen 40 euro. Pas als die binnen is, kan de pas worden aangevraagd. De VOG-verklaring dien je zelf aan te vragen. althans je dient er je handtekening voor te zetten.
Ik schat in dat het zo zit: dat legitimatiebewijs kan pas worden aangevraagd als het antecedentenonderzoek is afgerond. Aangezien je niet door het antecedentenonderzoek bent gekomen is het legitimatiebewijs ook niet aangevraagd, en ben je daarom geen kosten verschuldigd. Je zou hooguit ongeveer 40 euro kwijt kunnen zijn voor het aanvragen van een VOG-verklaring.
Die 170 euro zijn dus de kosten voor het legitimatiebewijs plus enkele andere niet met name genoemde kosten, aangezien de kleding niet is verstrekt en de borg daarvoor 100 euro bedraagt.
Het leuke is dat 3b heel erg vaag is. Daarin staat dat zowel het legitimatiebewijs als de kleding binnen 14 dagen terug gestuurd moeten worden bij beëindiging dienstverband, en als dat correct gebeurd is, dat de kosten dan worden kwijtgescholden. Wel, als je het over kosten hebt, heb je het niet over de borg. Lijkt mij. Blijven de kosten van de pas over. Aangezien na 250 gewerkte uren de kosten van die pas vergoed worden, lijkt me dit te gaan om kosten die nog niet kwijtgescholden zijn omdat je nog binnen die 250 uur zit. Bovendien heb je geen pas gehad, en die kan niet eens aangevraagd zijn omdat je niet door het ancedentenonderzoek kwam, dus je kunt hem ook niet retour zenden.
Ik vind dit inderdaad maar een vaag bedrijf met vage voorwaarden, sorry. Misschien beter dat je er niet aangenomen bent.
Ik schat in dat het zo zit: dat legitimatiebewijs kan pas worden aangevraagd als het antecedentenonderzoek is afgerond. Aangezien je niet door het antecedentenonderzoek bent gekomen is het legitimatiebewijs ook niet aangevraagd, en ben je daarom geen kosten verschuldigd. Je zou hooguit ongeveer 40 euro kwijt kunnen zijn voor het aanvragen van een VOG-verklaring.
Die 170 euro zijn dus de kosten voor het legitimatiebewijs plus enkele andere niet met name genoemde kosten, aangezien de kleding niet is verstrekt en de borg daarvoor 100 euro bedraagt.
Het leuke is dat 3b heel erg vaag is. Daarin staat dat zowel het legitimatiebewijs als de kleding binnen 14 dagen terug gestuurd moeten worden bij beëindiging dienstverband, en als dat correct gebeurd is, dat de kosten dan worden kwijtgescholden. Wel, als je het over kosten hebt, heb je het niet over de borg. Lijkt mij. Blijven de kosten van de pas over. Aangezien na 250 gewerkte uren de kosten van die pas vergoed worden, lijkt me dit te gaan om kosten die nog niet kwijtgescholden zijn omdat je nog binnen die 250 uur zit. Bovendien heb je geen pas gehad, en die kan niet eens aangevraagd zijn omdat je niet door het ancedentenonderzoek kwam, dus je kunt hem ook niet retour zenden.
Ik vind dit inderdaad maar een vaag bedrijf met vage voorwaarden, sorry. Misschien beter dat je er niet aangenomen bent.
Bedankt voor de nuances Witte Angora (en andere forumleden)witte angora schreef:In feite wordt er een VOG-verklaring aangevraagd. Die kost nog geen 40 euro. Pas als die binnen is, kan de pas worden aangevraagd. De VOG-verklaring dien je zelf aan te vragen. althans je dient er je handtekening voor te zetten.
Zelf ben ik ook van mening dat de pas nooit is aangevraagd aangezien ik niet door het onderzoek ben gekomen, mijn advocaat deelt deze mening volledig. Echter blijft Intrum Justitia (en voorgaande incassobureaus) beweren dat het antecedentenonderzoek onderdeel is van de aanvraag van de pas, en daardoor de vordering in hun ogen correct is.
Om nog even terug te komen op uw voorgaande opmerking; ''Of het verstandig is verdere post van hen ongeopend retour te sturen weet ik niet.'' Ik heb Intrum Justitia aangegeven bij het derde gesprek, mede dankzij de onbeschofte houding van de werknemer dat ik hier helemaal klaar mee ben, ik heb inmiddels 3 keer een bezwaarschrift opgesteld en uitgelegd waarom ik de vordering betwist, en niet betaal zonder een gerechtelijke uitspraak. Telkens krijg ik te horen dat ik het contract heb ondertekend en daarom moet betalen. Ik heb aangegeven dat alle email's rechtstreeks naar de spambox gaan, hun reguliere telefoonnummers inmiddels geblokkeerd heb en anonieme nummers bij voorbaat niet opneem. En dat de enige manier van communiceren nu nog schriftelijk gaat.
Echter is mijn vraag nog steeds nu, hoe kan ik er voor zorgen dat dit stopt, want het is natuurlijk een kwestie van tijd dat Intrum Justitia de vordering verkoopt en de hele riedel opnieuw begint. Na 5 jaar incassotereur wil ik nu pertinent met rust gelaten worden inzake deze vordering.
Achteraf gezien ben ik hier ontzettend blij mee, en ben ik inmiddels druk bezig met carrière maken in een totaal andere branche, bij een werkgever die wel zijn werknemers waardeert en respectvol mee omgaat.sorry. Misschien beter dat je er niet aangenomen bent.
Een antecedentenonderzoek is wel ietsje anders dan een VOG-verklaring. Een VOG wordt uitgedraaid op basis van je dossier bij justitie. Bij een antecedentenonderzoek wordt er wel iets dieper gegraven dan eventuele openstaande registraties. Hier kunnen bijvoorbeeld ook registraties omtrent rijden onder invloed (waarbij er geen strafblad is) of te hard rijden in het verkeer in meegeteld worden. Of bijvoorbeeld zaken waarbij er in verband met geweld politie aanwezig is geweest, maar geen aangiftes zijn gedaan.witte angora schreef:In feite wordt er een VOG-verklaring aangevraagd. Die kost nog geen 40 euro. Pas als die binnen is, kan de pas worden aangevraagd. De VOG-verklaring dien je zelf aan te vragen. althans je dient er je handtekening voor te zetten.
Als het alleen een VOG was geweest was ik het volledig met je eens. De pas is een formaliteit, een antecendentenonderzoek kost tijd en tijd kost geld. Hier moet een persoon echt handmatig systemen doorkijken of er meldingen zijn.witte angora schreef:Ik schat in dat het zo zit: dat legitimatiebewijs kan pas worden aangevraagd als het antecedentenonderzoek is afgerond. Aangezien je niet door het antecedentenonderzoek bent gekomen is het legitimatiebewijs ook niet aangevraagd, en ben je daarom geen kosten verschuldigd. Je zou hooguit ongeveer 40 euro kwijt kunnen zijn voor het aanvragen van een VOG-verklaring.
VOlgensmij is deze manier van werken redelijk standaard bij beveiligingsbedrijven. Er is zoveel aanbod van personeel, dat ze voor jou 10 anderen kunnen vinden, dus als je voor ze wilt werken, zul je dus akkoord moeten gaan met deze absurde voorwaarden.witte angora schreef:Ik vind dit inderdaad maar een vaag bedrijf met vage voorwaarden, sorry. Misschien beter dat je er niet aangenomen bent.
-
Je zou een klacht kunnen indienen via:Snoodaard schreef: Echter is mijn vraag nog steeds nu, hoe kan ik er voor zorgen dat dit stopt, want het is natuurlijk een kwestie van tijd dat Intrum Justitia de vordering verkoopt en de hele riedel opnieuw begint. Na 5 jaar incassotereur wil ik nu pertinent met rust gelaten worden inzake deze vordering.
http://nvio.nl/klachten
Als ik je verhaal zo lees kun je ze aanspreken op onderstaande punt:
Als ik het zo lees handelen ze niet binnen de termijn die ze zelf stellen en blijven ze je bestoken. Iets waar Intrum Justitia erg bekend om is, ze blijven je stalken waardoor ze hopen dat je uiteindelijk betaald om van het stalken af te zijn.Aan debiteuren worden slechts die maatregelen aangekondigd die zowel naar inhoud als met betrekking tot het tijdselement waarin de maatregel zal worden genomen, ook daadwerkelijk kunnen worden uitgevoerd;
Je kunt twee dingen doen :
Energie verspillen om deze vorm van stalking te voorkomen, of alle post van incassobureaus stelselmatig weg te gooien. Vragen of ze je niet willen benaderen voor deze oninbare vordering werkt niet, dus zul je het moeten afdwingen met een dwangsom. En dat gaat jou veel meer geld kosten dan de oorspronkelijke vordering tenzij een rechtsbijstand jou wil helpen.
Je kunt ook ernstige klachten "ontwikkelen" door deze vorm van terreur, en voor een schadevergoeding gaan.
Dan moet je alles loggen en verzamelen, opnemen en hopen dat een rechter jou wat geld gunt.
Ik ben benieuwd wat de rechtsgeleerden hiervan denken.
Energie verspillen om deze vorm van stalking te voorkomen, of alle post van incassobureaus stelselmatig weg te gooien. Vragen of ze je niet willen benaderen voor deze oninbare vordering werkt niet, dus zul je het moeten afdwingen met een dwangsom. En dat gaat jou veel meer geld kosten dan de oorspronkelijke vordering tenzij een rechtsbijstand jou wil helpen.
Je kunt ook ernstige klachten "ontwikkelen" door deze vorm van terreur, en voor een schadevergoeding gaan.
Dan moet je alles loggen en verzamelen, opnemen en hopen dat een rechter jou wat geld gunt.
Ik ben benieuwd wat de rechtsgeleerden hiervan denken.
De geciteerde tekst betekent iets heel anders. Die betekent dat ze bijvoorbeeld niet met beslaglegging mogen dreigen als er nog geen vonnis is. Of met faillissement als er maar één schuld is. De tekst heeft niets te maken met interne procedures en behandeltijden.sylvesterb schreef:Als ik je verhaal zo lees kun je ze aanspreken op onderstaande punt:Als ik het zo lees handelen ze niet binnen de termijn die ze zelf stellen en blijven ze je bestoken. Iets waar Intrum Justitia erg bekend om is, ze blijven je stalken waardoor ze hopen dat je uiteindelijk betaald om van het stalken af te zijn.Aan debiteuren worden slechts die maatregelen aangekondigd die zowel naar inhoud als met betrekking tot het tijdselement waarin de maatregel zal worden genomen, ook daadwerkelijk kunnen worden uitgevoerd;
Zo interpreteer ik dat ook, en zover ik kan zien houd het huidige incassobureau (Intrum Justitia) zich aan de regels.Moneyman schreef:De geciteerde tekst betekent iets heel anders. Die betekent dat ze bijvoorbeeld niet met beslaglegging mogen dreigen als er nog geen vonnis is. Of met faillissement als er maar één schuld is. De tekst heeft niets te maken met interne procedures en behandeltijden.sylvesterb schreef:Als ik je verhaal zo lees kun je ze aanspreken op onderstaande punt:Als ik het zo lees handelen ze niet binnen de termijn die ze zelf stellen en blijven ze je bestoken. Iets waar Intrum Justitia erg bekend om is, ze blijven je stalken waardoor ze hopen dat je uiteindelijk betaald om van het stalken af te zijn.Aan debiteuren worden slechts die maatregelen aangekondigd die zowel naar inhoud als met betrekking tot het tijdselement waarin de maatregel zal worden genomen, ook daadwerkelijk kunnen worden uitgevoerd;
Ik heb besloten dat ik hier verder geen moeite meer in ga stoppen, het enige waar ik nog op reageer van Intrum Justitia is de dagvaardig, die ik met alle liefde van de wereld ontvang.
Helaas niet het antwoord gevonden wat ik zocht op dit forum (hoe ik dit pertinent kan stoppen), maar wel een hoop wijzer geworden, en sta nu een stuk sterker in mijn schoenen (hoever ik dat al stond na de adviezen van mijn advocaat). Iedereen, mijn hartelijke dank voor de gedane moeite om het een en ander met mij uit te zoeken en uit te leggen.
Mvg,
Rob.
En veel succes bij je nieuwe baan, bij een hopelijk betere werkgever als profi sec.
-
Geloof je zo, maar feitelijk komt het er dus op neer dat een incasso bureau je mag blijven dreigen met een dagvaarding zonder deze ooit te versturen? Vreemde gedragsregels, want geen enkele andere regel was überhaupt van toepassing om dat te voorkomen.Moneyman schreef:De geciteerde tekst betekent iets heel anders. Die betekent dat ze bijvoorbeeld niet met beslaglegging mogen dreigen als er nog geen vonnis is. Of met faillissement als er maar één schuld is. De tekst heeft niets te maken met interne procedures en behandeltijden.sylvesterb schreef:Als ik je verhaal zo lees kun je ze aanspreken op onderstaande punt:Als ik het zo lees handelen ze niet binnen de termijn die ze zelf stellen en blijven ze je bestoken. Iets waar Intrum Justitia erg bekend om is, ze blijven je stalken waardoor ze hopen dat je uiteindelijk betaald om van het stalken af te zijn.Aan debiteuren worden slechts die maatregelen aangekondigd die zowel naar inhoud als met betrekking tot het tijdselement waarin de maatregel zal worden genomen, ook daadwerkelijk kunnen worden uitgevoerd;