| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reactie incassobureau Cannock Chase
Reactie incassobureau Cannock Chase
Ik heb een rekening van KPN van EUR 46,- wat te laat betaald aan KPN, op 22 januari. Nu kreeg ik op 31 januari opeens een brief van Cannock Chase, waarin werd bevestigd dat het bedrag van 46 euro reeds was betaald maar of ik nog wel even EUR 37,- wil overmaken wegens incassokosten. Ik heb hierop gereageerd, met de opmerkingen dat ik sowieso het bedrag te hoog vind. (80%) en dat terwijl er helemaal geen vordering is, iets wat Canncock Chase ook al in hun berekening vermeld.Ik kreeg een reactie terug dat ik wel moest betalen want de incassoopdracht lag sinds 18 januari bij hen. Ik heb daarop nomaals gereageerd dat ik niet betaald om de argumenten: kosten te hoog, geen vordering en pas bericht van hen na anderhalf week! Hierop heb ik geen enkele reactie ontvangen. Wel hebben zij nog ca. 4 dreigbrieven gestuurd en telkens heb ik een reactie teruggestuurd met bovenstaande punten, maar geen enkele reactie van hen op mijn argumenten. Nu kreeg ik weer een brief dat men een dagvaarding aan het voorbereiden is. Graag jullie mening, maak ik een kans de rechtzaak te winnen?
Re: Reactie incassobureau Cannock Chase
50% incassokosten van de hoofdsom wordt geaccepteerd door de Hoge Raad. Meerdere is twijfelachtig indien niet onderbouwd. Dus gewoon voet bij stuk houden in dit geval.
-
Maarschalk
Dit klinkt als blufpoker van dit incassobureau.
Vooral omdat ze jou nooit aangemaand hebben. Want je had al betaald aan KPN voordat je van hun iets hoorde.
Bovendien lijkt het me een zaak die ze met KPN moeten uitvechten niet met jou. En ze weten dat ze van kpn nite winnen, dus vallen ze jou lastig.
Vooral omdat ze jou nooit aangemaand hebben. Want je had al betaald aan KPN voordat je van hun iets hoorde.
Bovendien lijkt het me een zaak die ze met KPN moeten uitvechten niet met jou. En ze weten dat ze van kpn nite winnen, dus vallen ze jou lastig.
incasso buro's aan ander louche volk kan geen dagvaarding voorbreiden. Dit kan alleen een deurwaarder.
-
Maarschalk
@sjors_b. Deze informatie is NIET correct. Waar heb je ze vandaan?
Voor alle duidelijkheid: IEDEREEN kan een dagvaarding maken. U kan dus zelf KPN dagvaarden , alleen de dagvaarding moet worden BETEKEND door een deurwaarder.
U maakt een zeer goede kans wettelijk mogen ze maar 15% rekenen op een open staande vordering, als hun denken om het voor het gerecht laten komen dan moeten ze het maar doen,laat u niets wijs maken door die incassoburo,stuur ze maar een bericht dat wettelijk maar 15% mag berekenen.
De kosten ad € 37,00 die Cannock Chase u in rekening heeft gebracht zijn geheel conform Rapport Voorwerk II. Dit wordt door de (kanton)rechters gehandhaafd. Het bedrag is u dus conform de wet in rekening gebracht en derhalve volledig terecht. U had ook op tijd kunnen betalen, dan waren de extra kostem niet nodig geweest. Volledigheidshalve wil ik hierbij nog opmerken dat aanmanen bij de wet niet verplicht is, alhoewel dit natuurlijk wel zo netjes is om te doen. Een eventuele rechtszaak zal voor u slechts kostenverhogend werken, daar KPN en Cannock in hun recht staan. De € 37 zullen dan ook zeker worden toegewezen, alsmede de gemaakt gerechtskosten welke al snel tot enkele honderden euro's kunnen oplopen. U heeft immers niet aan uw (contractuele) betalingsverplichting voldaan. Gezien de hoogte van de vordering acht ik een daadwerkelijke rechtszaak echter niet waarschijnlijk, gezien de kosten die hierbij komen kijken, MAAR is niet uitgesloten. Beter is voorkomen en de kosten van "slechts" € 37,00 te voldoen.
Je heb zeker niet mijn brief gelezen 37 euro is een hoop geld niet betalen dus je heeft je verplichting gedaan, laat hun het maar laten voorkomen,wettelijk is het 15% en laat je door die gasten niets wijs maken.
Dreig ze maar dat je voet bij stuk houd betaald is betaald.
Dreig ze maar dat je voet bij stuk houd betaald is betaald.
Wellicht is het verstandig dat u even op de onderstaande link kijkt. Het is leuk dat pieterm blijft volhouden dat 15% het wettelijke toegestane percentage is, echter is er een minimum van € 37,00, zoals is vast gelegd in Rapport Voorwerk II, de staffel voor kantonrechters voor incassokosten en salarissen in rolzaken sector kanton. Wij mogen er toch vanuit gaan dat de rechtspraak weet waar zij het over heeft in tegenstelling tot pieterm. Het is slechts een suggestie, doet u er uw voordeel mee.
http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm
http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm
Elke incasso buro hanteerd 15% alleen bij somige hanteren bij komende kosten I.J die berekend nog eens gerechtskosten bij als men een brief krijgt van hun dan staat er duidelijk gerechtskosten en nog onderzoekkosten,dat weet u ook wel.
Mijn advies is dan ook betaal aan de eiser wat je schuldig bent dat spaar je een hoop geld uit.
Nogmaals die een is het ander niet wat betreft incassoburo,s
Maar laten we eerlijk zijn de mensen doen het toch zelf een week achterstand dat kan maar meerdere maanden of weken dan vraag je toch om moeilijk heden.
Een eiser gaat naar een incassoburo en betaald hun aan de andere kant willen ze het gevordere bedrag plus de kosten die de eiser gemaakt heeft terug vorderen aan de schuldenaar.
Daarom zegt ik ook betaal na een aanmaning van de eiser ook direct.
Natuurlijk hoef je niet eens te zijn met een incassoburo dat je het bedrag te hoog vind trek die exstra kosten er maar vanaf,of ga naar buro rechtshulp en vraag daar advies.
Mijn advies is dan ook betaal aan de eiser wat je schuldig bent dat spaar je een hoop geld uit.
Nogmaals die een is het ander niet wat betreft incassoburo,s
Maar laten we eerlijk zijn de mensen doen het toch zelf een week achterstand dat kan maar meerdere maanden of weken dan vraag je toch om moeilijk heden.
Een eiser gaat naar een incassoburo en betaald hun aan de andere kant willen ze het gevordere bedrag plus de kosten die de eiser gemaakt heeft terug vorderen aan de schuldenaar.
Daarom zegt ik ook betaal na een aanmaning van de eiser ook direct.
Natuurlijk hoef je niet eens te zijn met een incassoburo dat je het bedrag te hoog vind trek die exstra kosten er maar vanaf,of ga naar buro rechtshulp en vraag daar advies.
Even een kort stukje Hoe kan een hogere raad mee accoord gaan met 50% incasso kosten.
Iedereen kan met een buro beginnen ook u of ik of een incassoburo rechtelijk is heb mijn twijfels daarom kan een incassoburo je nooit voor het gerecht dagen,maar alleen uit noot proberen ze een deurwaarder op je af.
Meestal zijn het mensen die zelf bij hun in dienst zijn ( niet afgestudeerd ) maar gewoon flinke jongens.
Iedereen kan met een buro beginnen ook u of ik of een incassoburo rechtelijk is heb mijn twijfels daarom kan een incassoburo je nooit voor het gerecht dagen,maar alleen uit noot proberen ze een deurwaarder op je af.
Meestal zijn het mensen die zelf bij hun in dienst zijn ( niet afgestudeerd ) maar gewoon flinke jongens.