LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ruzie met Nuon

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jovi198

Ruzie met Nuon

Ongelezen bericht door jovi198 »

Gog, wat klinkt dit allemaal bekend in de oren...en waarom verbaasd het me dan ook niet dat ik alleen sta.

Ben nu al drie jaar aan het vechten tegen een stelelletje #@!$-violen om te proberen m'n maandbedrag te verlagen naar datgene wat acceptabel is. Kwam drie jaar geleden in m'n huidige woning en moest na drie maanden maar eens vragen hoe het zat met de energierekening. Kreeg ik te verstaan dat ik op het opgegeven adres niet woonachtig kon zijn, terwijl ik daarvoor schriftelijk en telefonisch dit wel had doorgegeven. Er werd een maandtarief van 250,- gulden, gewoon natte vingerwerk, want daarvoor betaalde ik nog 85,-. Protesteerde hiertegen met als resultaat dat de standen opnieuw werden opgenomen. Kreeg ineens geld terug en m'n maandtarief werd verlaagd naar 185,-. Ook dit vond ik te hoog aangezien buurtgenoten ,die woonachtig zijn in een soortgelijke woning en met meer mensen daar wonen, minder betaalde dan ik. Geen gehoor....

Bij de afrekening van dat jaar kreeg ik weer geld terug maar diende ook nog eens een viertal maanden te betalen ivm met een achterstand. Interim Justitia erbij en dreigementen van aflsuiting. Alles uitgelegd en niks meer gehoord van Interim. Jaar later krijg ik bij de jaarafrekening weer geld terug en m'n maandtarief staat nu op 125,-.
Echter schijn in nu ineens een openstaand bedrag te hebben van 1400,-, mag ik incassokosten van CGN gaan betalen van 425,- en een overige post van 400,-.

En dit terwijl ik elke maand gewoon heb betaald, tot op heden nog niks heb terug ontvangen van de Nuon, maar nu wel een aanzegging heb ontvangen dat binnen 10 dagen de service van Nuon wordt gestaakt, of te wel ik wordt afgesloten van de eerste levensbehoefte.

ik heb in de afgelopen drie jaar wel eens een maandtermijn niet betaald, maar kreeg aan het einde van ieder afrekeningstermijn geld terug. Ik ben van mening dat de jaarafrekening de sluitpost is van dat jaar, en dat met dat bedrag alles over dat jaar is afgerekend. Je moet extra betalen omdat je te weinig hebt betaalt, of jij krijgt terug. Echter is Nuon van mening dat bij terugbetaling je nog steeds de openstaande termijnen moet betalen. Ondanks het feit dat je je van hun nog geld krijgt.

Je krijgt er geen poot tussen, heb na drie jaar bellen, schrijven, emailen eindelijk een overzicht ontvangen van hoe het bij hun in het systeem sta en wordt nu langzamerhand knettergek. Voorrijkosten berekenen omdat iemand aan de deur is geweest (nooit gezien), etc etc. Ik ben nu naar rechtshulp gestapt met de vraag om ze hiermee te helpen, want ik kom er niet meer uit.

PS. Klopt die stelling van Nuon eigenlijk, dat je gewoon nog steeds je maandtermijnen moet betalen (die openstaand), ondanks het feit dat de jaarafrekening is opgemaakt en ik geld terug krijg.

ReneX

Re: Ruzie met Nuon

Ongelezen bericht door ReneX »

Nog openstaande termijnen verrekend de Nuon normaal gesproken gewoon met het terug te betalen bedrag.

Daar zou (..) je dan ook een specificatie van moeten krijgen.
Kijk eens of op je jaarafrekening staat dat het nog terug te betalen bedrag kan worden verrekend met openstaande nota's.
Vaak staat er ergens zo'n standaard zin tussen.

DK

Ongelezen bericht door DK »

De jaarafrekening laat duidelijk zien welke termijnbedragen er IN REKENING zijn gebracht. Dit staat echter niet gelijk aan betaald. Een vaak voorkomend misverstand.
Wanneer er dus een tegoed is berekend op basis van wat in rekening is gebracht en het verbruikte kunt u middels de telefonische klantenservice vragen om een VERrekening met evt openstaande posten.
Daarvan krijgt u dan weer schriftelijk bericht e voila opgelost.
Wanneer dit niet is gebeurd staan er idd nog termijnen van voor de jaarafrekening open.
Deze zouden dan wellicht kunnen worden voldaan van het aan u terugbetaalde? Dit zou u dan al op uw rekening hebben gekregen ong 14 tot 21 dagen na factuurdatum indien er een rekeningnummer van u bekend is.
Een maandbedrag voor een nieuwe woning is weer een heel andere kwestie. Naar alle waarschijnlijkheid zijn de voorgaande bewoners van uw nieuwe woning niet al te zuinig omgesprongen met hun energie. Voor u helaas, want op basis van het ontstane historische verbruik op de meter(s) wordt het maandbedrag bepaald. Dit omdat het in 80% van de gevallen een erg goeie indicatie geeft van het te verwachten verbruik. *denk aan isolatiewaarde van de woning, wijze van verwarming, en ligging van de woning; verschil tussen eindwoning met gevel op oost of tussenwoning tussen 2 bejaarde bewoners*
Het verlagen van een dergelijk bedrag levert dus risico's op voor de nieuwe bewoner wanneer het bedrag teveel verlaagd wordt. Lees; een exorbitante jaarafrekening. Dit zal mede verklaren waarom medewerk(st)ers u dit altijd zullen afraden. Echter dit hadden ze u wel duidelijker mogen uitleggen m.i.

Saskia spronk

Ongelezen bericht door Saskia spronk »

Ik heb in September een jaarafrekening gekregen van €2646,45.
Ik heb dit jaar aan electriciteit 10.568 kWh verbruikt en aan gas 3.636.
Daar ik een 1 persoonshuishouden heb klopt dit natuurlijk niet, vorig jaar heb ik aan electriciteit 1.806 kWh en aan gas 1.176 verbruikt (en toen woonde ik nog samen) en kreeg €631.45 terug.
Ik heb verschillende keren telefonisch contact gehad met de Nuon en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
De eerste keer dat ik gebeld heb op 24/9/04 werdt mijn aangeboden de meter te laten eijken waar ik de kosten wel zelf voor moest betalen €261.80, vandaag 05/11/04 heb ik gebeld om dat toch te laten doen omdat ik niet verder kom en ik toch een oplossing zoek (Nuon doet er niets aan) en kan ik mijn meter nog steeds laten eijken maar deze keer voor een bedrag tussen de €400 en €600 euro??
Mijn maandbedrag is nu €313.43, voor een 1 persoonhuihouden belachelijk veel, wat kan ik nog meer doen (een aangetek. brief verst.)

Gesloten