Vorig jaar heb ik een incassobureau achter mij aan gehad voor een bedrag wat inmiddels is voldaan.
Echter is dit al bijna een maand geleden en heb ik nooit een schriftelijke bevestiging hiervan gehad (als je moet betalen weten ze je wel brieven te sturen binnen enkele dagen), deze wil ik wel graag voor mijn eigen administratie hebben.
Mag ik van een incassobureau eisen dat ze mij een schriftelijke bevestiging sturen?
Je hebt als het goed is de brieven van het incassobureau in je dossier zitten, waarin staat hoeveel geld ze moesten hebben. Vervolgens heb je van alle betalingen wel een bewijsje (gekregen), hetzij bankafschrift hetzij kwitantie. Voeg die twee dingen samen en je hebt je bewijs dat de vordering is betaald.
Het is niet gebruikelijk dat er automatisch een bevestiging dat de vordering voldaan is wordt verzonden. Maar je kunt in elk geval het incassobureau vragen (ipv eisen) of ze een bevestiging willen sturen.
@Crani
Aangezien ik nog een aantal zaken heb lopen bij het zelfde bureau en er op de bankafschriften geen dossiernummers staan vermeld en de bedragen allemaal hetzelfde zijn, is het dus niet zo snel te zien welk bedrag nu van welk dossier is.
Op zo'n manier wordt het voor mij nogal onoverzichtelijk.
@Pavlova
Ik dacht dat ze dat dus wel deden, blijkbaar had ik het mis.
Even een briefje opsturen dan maar.
Nog een tip: blijkbaar heb je meerdere schulden en los je die ook netjes af. Het maakt het voor jezelf én voor de deurwaarder een stuk makkelijker en veiliger om het dossiernummer als betalingskenmerk te melden. De deurwaarder weet dan altijd waar het bedrag voor bedoeld is, en jij kunt altijd aantonen wat je voor welke vordering hebt betaald.