Het is nu al 2x voor gekomen dat ik een nota heb ontvangen van Intrum Justitia, terwijl die niet voor mij bestemd was.
Bellen heeft geen zin met deze mensen, ze blijven je lastig vallen. Pas wanneer de deurwaarder langs is geweest laten ze je met rust.
Het laatste geval:
Ik krijg van hun een toren hoge rekening wegens achterstallige betalingen voor een abonnement die ik zou hebben op de Libelle . Ik heb helemaal geen abonnement op de Libelle dus.. Ik hun opbellen, en wat zegt die muts??
"Sorry meneer, ik zie inderdaad dat wij een fout gemaakt hebben. Wat u het beste kan doen is dat u de rekening toch betaald om verhoging te voorkomen. Als u het hier niet mee eens bent kunt u dit het beste per aangetekend schrijven kenbaar maken, en wanneer blijkt dat u in uw recht staat zullen wij het geld terug storten."
Wat krom zeg .. Ik weiger te betalen en hoop ze een spoedig faillissement toe!
Mag dit zomaar? Dit zijn pure spooknota's.. En ik weet zeker dat ik er niets van weer gehoord had als ik alles nietsvermoedend had overgemaakt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spooknota's Intrum Justitia
Re: Spooknota's Intrum Justitia
Maak je niet druk joh ! Niet betalen, stuur wel een aangetekende brief waarin je uitlegt dat je niet de persoon bent die ze moeten hebben en punt uit. Als er een rechtszaak komt of een deuwaarder dan laat je zien dat je niet die persoon bent en alle kosten zijn voor hun.
Stelletje lowlifes daar bij I.J, ze kunnen je sowieso niks maken zonder een gerechterlijk bevel.
Stelletje lowlifes daar bij I.J, ze kunnen je sowieso niks maken zonder een gerechterlijk bevel.
Waarom zijn mensen toch zo panisch als ze in hun recht staan als er een incassobureau op de stoep staat? Blijkbaar is er een fout gemaakt en komt een rekening bij de verkeerde persoon terecht. Slordig, maar geen wereldramp. Die rekening hoeft u uiteraard niet te betalen, maar de vraag is; wilt u Libelle/IJ helpen de zaak recht te zetten of niet? Als u dat wel wilt, kost u dat 1 postzegel, en anders doet u he-le-maal niks. Als IJ dan wil laten escaleren tot een rechtzaak moeten ze vroeg of laat voor de dagvaarding uw gegevens uit het bevolkingsregister opsnorren en wat blijkt...? u bent niet de persoon met wie ze denken te maken te hebben en voila, einde procedure. Wilt u meewerken en zorgen dat de bestoking van uw brievenbus eerder stopt? Schrijf één brief naar Libelle en meldt daar exact wat er mis gaat. Libelle is er echt niet op uit om te bestaan van spooknota's, en zal daarom echt wel actie ondernemen als ze de abonnementsgelden nog een keer willen ontvangen (van de echte abonnee). En is de zaak dan nog niet opgelost komt alsnog scenario 1 voorbij, maar dan heeft u in ieder geval uw best gedaan. Aangetekend hoeft niet, u bent immers niets verplicht dus er hoeft niks te kunnen worden aangetoond achteraf. Ik neem wel aan dat u even bent nagegaan of het niet kan zijn dat iemand anders uw gegevens heeft gebruikt of dat niet ook de Libelle in de afgelopen tijd ook daadwerkelijk bij u op de mat gevallen is? Want dan moet er natuurlijk even wat meer worden rechtgezet.
Waarom zou je kosten maken voor een aangetekende brief als je volledig in je recht staat, zij sturen hun aanmaningen toch ook niet aangetekend?stuur wel een aangetekende brief waarin je uitlegt dat je niet de persoon bent die ze moeten hebben
Aangetekende post is tegenwoordig ook niet goedkoop.
Volgens mij is een fax ook rechtsgeldig, dat kun je op het postkantoor doen waar je anders toch je brief moest laten aantekenen.
een fax is vaak duurder dan een aangetekende brief via het postkantoor.
Maar goed, aangetekend dan kun je bewijzen dat ze het ontvangen hebben, en als je ze wilt laten opdraaien voor de kosten die je door hun maakt dan kun je een datum noemen enzo...
Maar goed, aangetekend dan kun je bewijzen dat ze het ontvangen hebben, en als je ze wilt laten opdraaien voor de kosten die je door hun maakt dan kun je een datum noemen enzo...
ook een vraag.Waarom zijn mensen toch zo panisch als ze in hun recht staan als er een incassobureau op de stoep staat?
omdat men nooit leuk vind als zo'n iemand of instantie bij je op de stoep staat.
als ik zo'n spooknota krijg, oke moeten zij weten, ik betaal niks, wel doe ik die e i k e l s een mail toekomen met de vraag of zij met bewijzen willen komen.
als ze dat niet doen, dan dagvaarden ze mij maar, de gerechtelijke kosten zijn voor hun rekening.
Waarom reageren mensen zo boos op een brief van een incasso buro:
- ten eerste vanwege de zeer aggressieve toon zetting in deze brieven
- ten tweede omdat er een bepaalde zorgvuldigheid wordt verwacht. Dit laatste is een veel voorkomende misvatting.
Veel mensen verwachten geen onterechte incasso's. Ze weten vaak niet dat een incasso buro helemaal niet checked of de incasso terecht is of niet en of alle gegevns in orde zijn. Sterker nog, veel inkasso buro's zijn zelf de bron van onterechte inkasso opdrachten.
Betaal nooit als het niet terecht is!!! Er terug betalen is echt een fabeltje.
Lees eens alle negatieve berichten over intrum justitita op dit forum zou ik zeggen.
- ten eerste vanwege de zeer aggressieve toon zetting in deze brieven
- ten tweede omdat er een bepaalde zorgvuldigheid wordt verwacht. Dit laatste is een veel voorkomende misvatting.
Veel mensen verwachten geen onterechte incasso's. Ze weten vaak niet dat een incasso buro helemaal niet checked of de incasso terecht is of niet en of alle gegevns in orde zijn. Sterker nog, veel inkasso buro's zijn zelf de bron van onterechte inkasso opdrachten.
Betaal nooit als het niet terecht is!!! Er terug betalen is echt een fabeltje.
Lees eens alle negatieve berichten over intrum justitita op dit forum zou ik zeggen.