LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tariefverhoging zonder enig bericht van sportschool
Tariefverhoging zonder enig bericht van sportschool
Beste Forum,
Graag fitness ik bij de sportschool Big Gym. Nou heeft Big Gym zomaar zonder enig berichtgeving zijn of haar tarieven verhoogt. Ik heb contact opgenomen met het hoofdkantoor en zij verschuilen zich achter het feit dat zij wel een email hebben verstuurd, maar een ''storing'' hadden waardoor het niet is verzonden. Wel hanteren zij zomaar het nieuwe tarief. Wettelijk heb ik gelezen dat dit NIET is toegestaan als er geen berichtgeving is geweest. Kan ik zomaar het gehele bedrag of wat er zomaar meer is afgeschreven terug boeken zonder dat ik bang hoef te zijn voor een incasso bureau? Graag uw reactie of advies wat ik het beste kan doen.
Alvast bedankt,
Robin van Riel
Graag fitness ik bij de sportschool Big Gym. Nou heeft Big Gym zomaar zonder enig berichtgeving zijn of haar tarieven verhoogt. Ik heb contact opgenomen met het hoofdkantoor en zij verschuilen zich achter het feit dat zij wel een email hebben verstuurd, maar een ''storing'' hadden waardoor het niet is verzonden. Wel hanteren zij zomaar het nieuwe tarief. Wettelijk heb ik gelezen dat dit NIET is toegestaan als er geen berichtgeving is geweest. Kan ik zomaar het gehele bedrag of wat er zomaar meer is afgeschreven terug boeken zonder dat ik bang hoef te zijn voor een incasso bureau? Graag uw reactie of advies wat ik het beste kan doen.
Alvast bedankt,
Robin van Riel
Re: Tariefverhoging zonder enig bericht van sportschool
Ik zou ze een email sturen dat u het hogere bedrag storneert en het normale bedrag overmaakt omdat er door hun 'storing' niets bekend was van de verhoging. Maken ze babbels? Opzeggen wegens verhoging prijs.
Niet terug laten boeken dan kan je rekeningen krijgen en uiteindelijk incasso bureau met een welles nietus spelletje.
Wat Mahadama al aangaf mail/brief verzoeken het te veel betaalde bedrag terug te boeken wegens het niet bekent maken van een prijsstijging wat wel verplicht is.
Wat Mahadama al aangaf mail/brief verzoeken het te veel betaalde bedrag terug te boeken wegens het niet bekent maken van een prijsstijging wat wel verplicht is.
Over hoeveel verhoging hebben we het hier?
Goeie vraag Bassist.
Ik zou het bedrag terugboeken. Vervolgens zou ik e-mail sturen waarin je het verhaal uiteenzet en opzegt. Jij hebt het bericht niet ontvangen, dus komt er geen werking aan het bericht toe. Verder is de vraag voor welke maand het bedrag is en of je met ene opzeg termijn te maken hebt. De vraag is sport volgende maand voor de oude prijs of stop je meteen en betaal je niets. Probeer dat schriftelijk duidelijkheid over te krijgen.Sobirtle schreef:Graag uw reactie of advies wat ik het beste kan doen.
Als TS het bedrag terugboekt, wordt hij voor verdere activiteiten op de sportschool uitgesloten, als wanbetaler.alfatrion schreef:Ik zou het bedrag terugboeken. Vervolgens zou ik e-mail sturen waarin je het verhaal uiteenzet en opzegt. Jij hebt het bericht niet ontvangen, dus komt er geen werking aan het bericht toe. Verder is de vraag voor welke maand het bedrag is en of je met ene opzeg termijn te maken hebt. De vraag is sport volgende maand voor de oude prijs of stop je meteen en betaal je niets. Probeer dat schriftelijk duidelijkheid over te krijgen.Sobirtle schreef:Graag uw reactie of advies wat ik het beste kan doen.
Dus het advies is niet zo handig.
Ik zou dat maandje nog gewoon uitzitten en de boel opzeggen wegens tariefverhoging, geen toestanden maken en gewoon nog effe lekker trainen,