| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te hoge buitengerechtelijke kosten
Te hoge buitengerechtelijke kosten
Als je zoekt met google dan kom je 'staffel-lijsten' tegen met wat redelijke buitengerechtelijke kosten zijn die een incassobureau mag rekenen.
De hoofdsom met rente die ik moet betalen is 1200 euro waar volgens de staffellijst een bedrag gerekend mag worden van 150 euro.
Het incassobureau rekent mij echter 300 euro.
Kan ik dit aanvechten?
De hoofdsom met rente die ik moet betalen is 1200 euro waar volgens de staffellijst een bedrag gerekend mag worden van 150 euro.
Het incassobureau rekent mij echter 300 euro.
Kan ik dit aanvechten?
-
Royalflush
Re: Te hoge buitengerechtelijke kosten
Jazeker. Deel het incassobureau schriftelijk mede dat de door hen doorberekende incassokosten te hoog zijn en dat jij maximaal €150,- incassokosten zult betalen. Incassobureaus hebben er vaak een handje van om naast deze incassokosten ook nog allerlei vage kosten in rekening te brengen zoals administratiekosten, registratiekosten etc. Het enige wat jij hoeft te betalen is:
-De hoofdsom
-De wettelijke rente
-Incassokosten volgens Rapport Voorwerk II
Meer hoef jij niet te betalen. Verwijs het incassobureau naar de rechter indien men recht meent te hebben op meer. Uiteraard zul jij je in zo'n geval verweren en alle bijkomende kosten op het incassobureau verhalen.
Succes!
-De hoofdsom
-De wettelijke rente
-Incassokosten volgens Rapport Voorwerk II
Meer hoef jij niet te betalen. Verwijs het incassobureau naar de rechter indien men recht meent te hebben op meer. Uiteraard zul jij je in zo'n geval verweren en alle bijkomende kosten op het incassobureau verhalen.
Succes!
Re: Te hoge buitengerechtelijke kosten
Bedankt voor je reactie!
Ik zal het incassobureau zeker aanschrijven.
Ik zal het incassobureau zeker aanschrijven.