Hallo Mensen,
Ik wilde dus een huisje gaan kopen, blijkt dat ik geregistreert ben bij de BKR met een A2 codering!.
Het verhaal gaat als volgt:
03-08 kreeg ik een brief van Solveon, wat gestuurd is naar mijn oude adres (dus waar ik al een tijdje niet meer woonde).
Daarin werd vermeld dat ik een een bedrag open had staan van +- 1000 euro (studentenrek.) en 7 dagen heb om te reageren. De bewoners van mijn oude woning waren zo vriendelijk om die brief naar mij door te sturen.
Ik heb dus op de 7e dag ( 10-08, 's ochtends vroeg ) gereageerd, maar werd mij, door solveon, verteld dat het al naar de deurwaarde is gegaan.
Uit het uitreksel van de BKR staat dat ik op 22-08 (pas!) ben geregistreerd. (terwijl er al contact geweest was met diverse partijen (solveon en deurwaarde)) en het bedrag al voldaan was op 11/12-08
Dus maw, Solveon heeft het te snel/vroeg naar de deurwaarder overhandigd.
(Kan nl. geen hypotheek krijgen, door die A2 codering).
Valt hier nog iets aan te doen, zoals gerechtelijke stappen o.i.d?
Alvast bedankt,
Van
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te vroeg naar BKR? (Solveon)
Re: Te vroeg naar BKR? (Solveon)
Mijn gegevens kloppen niet. Wat nu?
Bent u van mening dat de gegevens die u hebt ingezien onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. U hebt 'het recht op correctie' als uw gegevens onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.
Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak ook voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de geschillencommissie tot een uitspraak, dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900-257 84 35 of 0900 - BKRTIEL (€ 0,15 per minuut).
Bent u van mening dat de gegevens die u hebt ingezien onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. U hebt 'het recht op correctie' als uw gegevens onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.
Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak ook voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de geschillencommissie tot een uitspraak, dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900-257 84 35 of 0900 - BKRTIEL (€ 0,15 per minuut).
Re: Te vroeg naar BKR? (Solveon)
Vergeet even te vermelden dat dit de tekst is van het BKR in Tiel.
Zoals je kunt lezen kun je zelf ook terecht wanneer het incassobureau stelselmatig weigert mee te werken.
Wel even voorleggen dus.
Zoals je kunt lezen kun je zelf ook terecht wanneer het incassobureau stelselmatig weigert mee te werken.
Wel even voorleggen dus.