LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 intrum justitia
Tele2 intrum justitia
Ik heb een wijziging van mijn girorekening nummer doorgegeven aan tele2,echter deze bleek niet door tele2 te zijn verwerkt, met als gevolg dat ik rekeningen handmatig moest betalen. Ik heb dit een aantal malen gedaan en ondertussen weer de wijziging van mijn girorekeningnummer doorgegeven.Een rekening van 10 euro blijkt niet door mij te zijn voldaan,terwijl ik latere hogere rekeningen wel handmatig heb overgemaakt.(ben dus geen structurele wanbetaler)Of ik de rekening van 10 euro nou nooit heb ontvangen of dat deze op de stapel junkmail terecht is gekomen kan ik niet meer achterhalen.Feit is wel dat ik van intrum justitia incassokosten van 62.06 euro moet betalen.Heb mails gestuurd en de situatie uitgelegd en medegedeeld dat ik niet bereid ben om de incassokosten te betalen. Heden ontving ik een brief van I J dat tele2 geen genoegen neemt met het niet betalen en er een dagvaarding zal worden uitgebracht. Ondertussen is de 10 euro al lang en breed betaald.Wie kan mij vertellen wat te doen? Hoe gaat zo n rechtzaak ,ben ik dan verplicht een advocaat te nemen?Hoe hoog kunnen alle kosten oplopen en dat voor een luttele 10 euro.Hoeveel kans van slagen heef I J ? ( Las ergens in een forum dat tele2 de vordering verkoopt aan I J. Hoe kan het dan dat I J mij mededeelt dat tele2 niet akkoord gaat met het niet betalen van de incassokosten,is dan toch pakkie an voor I J????)
Re: Tele2 intrum justitia
gewoon wachten want U wint die rechtszaak, en mag zelfs een snipperdag en reiskosten claimen....
-
Nee niet wachten, gewoon een kopietje van het afschrift waarop de betreffende transactie vermeld staat maken en dit aan IJ zenden onder vermelding van het dossiernummer. Doe dit per aangetekende brief met handtekening retour want er gaat meestal iets mis bij IJ. Ze hebben een prachtig systeem bedacht en dat werkt ook maar zodra er iets fout gaat hebben ze een probleem.
Bewaar de ontvangstbevestiging goed en reageer verder nergens op.
Krijgt deze zaak een juridisch vervolg dan wordt de vordering op voorhand afgewezen wanneer u uw verweerschrift of wel REPLIEK indiend.
Verder blijven lachen maar nooit niets doen.
Bewaar de ontvangstbevestiging goed en reageer verder nergens op.
Krijgt deze zaak een juridisch vervolg dan wordt de vordering op voorhand afgewezen wanneer u uw verweerschrift of wel REPLIEK indiend.
Verder blijven lachen maar nooit niets doen.
Waarom zou je 7.60 extra gaan uitgeven voor fouten door andere gemaakt.
Als u kunt aantonen dat u heeft betaald hebben zw, als dit verdere gevolgen heeft, bij het indienen van het verweerschrift geen poot om op te staan.
Als u kunt aantonen dat u heeft betaald hebben zw, als dit verdere gevolgen heeft, bij het indienen van het verweerschrift geen poot om op te staan.
I J is op de hoogte gebracht van mijn betaling aan tele2 door tele2 zelf, ze hebben nl hun vordering van 72 euro verlaagd naar 62 euro. Moet ik nu dan nog iets doen of toch gewoon wachten?
ps de bedoelde incassokosten bestaan uit,incassokosten,registratie en rente
Het is lastig om in te schatten hoe de rechtbank nalatigheid van uw kant zal wegen. U heeft tenminste 1 rekening over het hoofd gezien en Tele2 kan beweren dat ze ook nog 2 of 3 aanmaningen hebben verstuurd. Wat dan ook de oorzaak van de handmatige betalingen mag zijn, het feit blijft dat u verantwoordelijk blijft voor uw betalingsverplichting.
Zelf schrijft u niets over betalingsherinneringen, maar ik neem aan dat u hier net zomin 100% zeker van bent of u die gekregen hebt als van de nota zelf? Of ze u voor deze zaak in rechte zullen betrekken is maar zeer de vraag, maar in ieder geval zal de kantonrechter het bedrag van 62 euro matigen naar de richtlijnen van de commissie voorwerk II die voor het hele incassotraject van herinnering tot inleiding van de zaak slechts 44 euro als indicatie geeft. De kosten die ze werkelijk hebben moeten maken en rechtmatig op u kunnen verhalen zijn vrijwel nihil, omdat u na één brief al de hoofdsom heeft betaald. De kans dat ze een zaak starten is klein, maar in dat geval heeft u wel een hoop werk.
Wat u ook hier kunt doen is wat ik hier recent ook al eens geschreven heb bij het onderwerp "Kosten aanvraag dagvaarding" en maak dan 10 euro over naar het in incassobureau. Voor 10 euro plus één postzegel bent u dan klaar. Geen telefoonmaatschappij die het incassobureau toestemming zal geven om een zaak in te leiden ten einde 6 maal de kosten van de originele vordering te eisen voor het versturen van één herinnering, als hiervoor al een bedrag ter grootte van de gehele hoofdsom aan kosten is voldaan.
Ten zij u er een principekwestie van wil maken, maar dan gaat u er veel vrije tijd in investeren. Dan komt er hoogstwaarschijnlijk ook geen zaak en bent u 10 euro plus één postzegel goedkoper uit.
Zelf schrijft u niets over betalingsherinneringen, maar ik neem aan dat u hier net zomin 100% zeker van bent of u die gekregen hebt als van de nota zelf? Of ze u voor deze zaak in rechte zullen betrekken is maar zeer de vraag, maar in ieder geval zal de kantonrechter het bedrag van 62 euro matigen naar de richtlijnen van de commissie voorwerk II die voor het hele incassotraject van herinnering tot inleiding van de zaak slechts 44 euro als indicatie geeft. De kosten die ze werkelijk hebben moeten maken en rechtmatig op u kunnen verhalen zijn vrijwel nihil, omdat u na één brief al de hoofdsom heeft betaald. De kans dat ze een zaak starten is klein, maar in dat geval heeft u wel een hoop werk.
Wat u ook hier kunt doen is wat ik hier recent ook al eens geschreven heb bij het onderwerp "Kosten aanvraag dagvaarding" en maak dan 10 euro over naar het in incassobureau. Voor 10 euro plus één postzegel bent u dan klaar. Geen telefoonmaatschappij die het incassobureau toestemming zal geven om een zaak in te leiden ten einde 6 maal de kosten van de originele vordering te eisen voor het versturen van één herinnering, als hiervoor al een bedrag ter grootte van de gehele hoofdsom aan kosten is voldaan.
Ten zij u er een principekwestie van wil maken, maar dan gaat u er veel vrije tijd in investeren. Dan komt er hoogstwaarschijnlijk ook geen zaak en bent u 10 euro plus één postzegel goedkoper uit.
Indrukwekkend dat u het verloop van een zaak weet te voorspellen. Echter, de eiser levert conclusie van repliek, waarmee men zich af kan vragen of er veel waarde kan worden gehecht aan de rest van uw voorspelling.Krijgt deze zaak een juridisch vervolg dan wordt de vordering op voorhand afgewezen wanneer u uw verweerschrift of wel REPLIEK indiend.
-
Dit is zo helder als glas! Wanneer een vermeend schuldenaar een behoorlijk bewijs van kwijting overlegd wordt de vordering niet toegewezen.