| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefoon terreur incasso's
telefoon terreur incasso's
onlangs ben ik al door verschillende incasso's opgebeld .
de meeste krijg je meteen ismand aan de lijn maar ik ga daar verder niet op in om dat het meestal via een callcentre loopt en ik ook geen bewijzen heb van de eventuele gemaakte afspraken.
maar ggn netten maakt het nog leuker , die bellen je op en je krijgt een bandje met een keuze menu .
wat ik overigens het vreemde vind is dat mijn telefoon nummer niet op vraagbaar is en beveiligd wegens omstandigeheden , dus ja ben bang dat de privacy nu dus echt kapot is gemaakt.
ik vind dat er steeds vreemdere dingen gebeuren om de mensen te zieken.
ik zit inmiddels al lange tijd in de ziekte wet om dat ze me geen rust gaven om te werken voor mijn schulden ( betaalde ong. 1000€ per maand aan de schulden ) dus hebben ze me zo ziek gemaakt dat ik gewoon niet meer in staat ben om te werken dus moeten ze het nu doen met 5€ loon beslag wat ze kunnen innen .
hebben deze mensen soms alleen de lagere school gehad of zijn ze vergeten wat het s om mens te zijn .
de meeste krijg je meteen ismand aan de lijn maar ik ga daar verder niet op in om dat het meestal via een callcentre loopt en ik ook geen bewijzen heb van de eventuele gemaakte afspraken.
maar ggn netten maakt het nog leuker , die bellen je op en je krijgt een bandje met een keuze menu .
wat ik overigens het vreemde vind is dat mijn telefoon nummer niet op vraagbaar is en beveiligd wegens omstandigeheden , dus ja ben bang dat de privacy nu dus echt kapot is gemaakt.
ik vind dat er steeds vreemdere dingen gebeuren om de mensen te zieken.
ik zit inmiddels al lange tijd in de ziekte wet om dat ze me geen rust gaven om te werken voor mijn schulden ( betaalde ong. 1000€ per maand aan de schulden ) dus hebben ze me zo ziek gemaakt dat ik gewoon niet meer in staat ben om te werken dus moeten ze het nu doen met 5€ loon beslag wat ze kunnen innen .
hebben deze mensen soms alleen de lagere school gehad of zijn ze vergeten wat het s om mens te zijn .
-
Royalflush
Re: telefoon terreur incasso's
Nooit bellen en als zij jou bellen: meteen afkappen en zeggen dat je alleen schriftelijk correspondeert.
-
seagoing racer2
Beste,
Of verwijt je nu mensen dat ze hun eigen geld terug willen hebben ? Het moet niet gekker worden...
Of ben je vergeten dat als je schulden maakt je deze ook moet terugbetalen.ik zit inmiddels al lange tijd in de ziekte wet om dat ze me geen rust gaven om te werken voor mijn schulden ( betaalde ong. 1000€ per maand aan de schulden ) dus hebben ze me zo ziek gemaakt dat ik gewoon niet meer in staat ben om te werken dus moeten ze het nu doen met 5€ loon beslag wat ze kunnen innen .
Of verwijt je nu mensen dat ze hun eigen geld terug willen hebben ? Het moet niet gekker worden...
Maar wat moeten ze als de schuldenaar niet reageert op schriftelijke correspondentie?Nooit bellen en als zij jou bellen: meteen afkappen en zeggen dat je alleen schriftelijk correspondeert.
@ haggard:
Misschien eens met een schuldhulpverlener gaan praten?
Misschien eens met een schuldhulpverlener gaan praten?
-
Royalflush
Zakelijk en beschaafd blijven en dagvaarden indien men denkt een zaak te hebben.Mendoza schreef:Maar wat moeten ze als de schuldenaar niet reageert op schriftelijke correspondentie?Nooit bellen en als zij jou bellen: meteen afkappen en zeggen dat je alleen schriftelijk correspondeert.
Als je dat als "debiteur" zijnde goed kan, dan kun je echt wel telefonisch zaken regelen en die schriftelijk bevestigd krijgen. Ook al heb je de grootste zak op aarde aan de telefoon.Zakelijk en beschaafd blijven en dagvaarden indien men denkt een zaak te hebben.
Ik denk dat de strijd tegen incassobureau's veel sneller gestreden is als iedereen zijn/haar betaalmoraal verbeterd.
Wat een ongehoorde suggestie he.
@Hagard
Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van je schulden. Maar een vonnis verjaart pas na 20 jaar en op deze wijze kom je er nooit vanaf. In jouw geval zou ik zeker hulp zoeken om je situatie te verbeteren.
-
Royalflush
Ach, ik heb inmiddels al meerdere malen "post" gekregen van onze vrienden van het welbekende Intrum J. Vorderingen waar ik helemaal niets maar dan ook niets mee te maken had. In het begin belde ik nog wel eens, maar bellen met Intrum is in mijn ervaring net zo nuttig als praten tegen een betonnen muur. Een briefje met betwisting van de vordering werkte echter in alle gevallen wel. Mocht het dan later om wat voor reden dan ook nog voor een rechter komen, dan heb je ook altijd bewijs op papier. Telefoongesprekken worden toch altijd glashard ontkend te hebben plaatsgevonden of men kan zich het "niet meer herinneren".Mendoza schreef:Als je dat als "debiteur" zijnde goed kan, dan kun je echt wel telefonisch zaken regelen en die schriftelijk bevestigd krijgen. Ook al heb je de grootste zak op aarde aan de telefoon.Zakelijk en beschaafd blijven en dagvaarden indien men denkt een zaak te hebben.