2 jaar geleden heb ik meegedaan aan een actie bij de nuon.
Sinds dien heb ik 6 zonnepanelen op het dak. Ik had toen nog een draaistroommeter. Dus als de zon scheen draaide mijn meter terug.
Nu kreeg ik een nieuwe 3 fase digitale meter. Die kon de zonne stroom niet registreren.
Nu kreeg ik een opwekvergoedingscontract van de nuon, waar ik omgerekend 30,00€ per jaar terug zou krijgen.
MAAR aan dit contract kan ik alleen in combinatie met een nuon natuurstroom-contract afsluiten. Wat mij 60,00€ per jaar meer zou kosten.
Ik heb al van begin af aan groene stroom.
Mijn vraag is hebben hier meer mensen last van en kan hier wat aan gedaan worden.
Groetjes Frans Bost
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] terugbetaalkontrakt voor zonne energie van de NUON
Re: terugbetaalkontrakt voor zonne energie van de NUON
Toch best wel Ok dat Nuon weet dat je een andere KwH-meter nodig bent als je energie aan het net teruglevert. Ik heb aan Essent gevraagt wat informatie te sturen over een terugstroommeter maar ze hadden geen idee waar ik het over had.
Ik denkt ook niet dat het echt loont om energie terug te leveren als je bekijkt wat 1 kWh kost opgewekt met zonne-energie. In de meeste gevallen kan je beter deze energie zelf gebruiken. De prijs voor het terugleveren van 1kwh is lager dan 1 zelf kwh te kopen.
Ik denkt ook niet dat het echt loont om energie terug te leveren als je bekijkt wat 1 kWh kost opgewekt met zonne-energie. In de meeste gevallen kan je beter deze energie zelf gebruiken. De prijs voor het terugleveren van 1kwh is lager dan 1 zelf kwh te kopen.