LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] terugkeer naar NL
Re: terugkeer naar NL
Thx.
Dan nog een laatste vraag, als ik als bijvoorbeeld zzp-er in het kvk ingeschreven wil staan, wordt deze databank/informatie gedeeld met incassobureaus e.d.?
Dan nog een laatste vraag, als ik als bijvoorbeeld zzp-er in het kvk ingeschreven wil staan, wordt deze databank/informatie gedeeld met incassobureaus e.d.?
Thx.
Thx.
-
Ik begrijp je probleem niet zo goed.vd weerd schreef:Of worden alleen deurwaarders geinformeerd over mijn werkgever en locatie, dat wil ik uiteraard voorkomen,
Een betalingsregeling geldt voor beide partijen, dus zowel voor de schuldenaar als de schuldeiser.
De schuldeiser kan geen extra betalingen eisen , alleen omdat je in NL bent gaan wonen.
De bestaande betalingsregeling blijft ongewijzigd van kracht.
Er is niks op tegen dat de bestaande schuldeisers je nieuwe adres krijgen, sterker nog dit lijkt me noodzakelijk om normaal met hen te kunnen communiceren of het verdere verloop van de uitstaande schulden.
Bij het BKR in Tiel zullen de schulden en de betalingsregeling inderdaad geregistreerd staan. Dat wordt echter pas een probleem als je extra geld wilt lenen voor inrichting van je huis o.i.d.
Er wordt door geen enkele instantie bestanden gedeeld met een incassobureau. Een incassobureau heeft wat dat betreft geen recht om deze informatie te verkrijgen.vd weerd schreef:Thx.
Alleen een deurwaarder kan uit hoofde van zijn beroepsuitoefening aan deze informatie komen als dat nodig is.
Wat @puma73 schrijft klopt.
Leuker kunnen we het niet maken.
Leuker kunnen we het niet maken.
Dat gaat sowieso niet lukkenvd weerd schreef:Thx.
Dan nog een laatste vraag, als ik als bijvoorbeeld zzp-er in het kvk ingeschreven wil staan, ?
@ prem
waarom gaat een inschrijving kvk als zzp-er niet lukken? Is daar een speciale reden voor?
@Leo
de regelingen zijn afgemaakt op mijn huidige inkomsten. Mijn vraag is gesteld met de gedachte dat ik meer ga verdienen... vandaar..
waarom gaat een inschrijving kvk als zzp-er niet lukken? Is daar een speciale reden voor?
@Leo
de regelingen zijn afgemaakt op mijn huidige inkomsten. Mijn vraag is gesteld met de gedachte dat ik meer ga verdienen... vandaar..
-
vd weerd schreef:@ prem
Misschien omdat dan je gegevens via een zoekmachine te achterhalen zijn. Inschrijven op een andere naam misschien vriendin etc ?
@Leo
Was wat flauw maar een zzp-er bestaat niet.vd weerd schreef:@ prem
ar..
Je bent ondernemer of niet.
Dan loop jij een aantal jaren achter, een zzp-er is hier in NEDERLAND al lang een begrip, ook in nieuws wn spreektaal.prem schreef:Was wat flauw maar een zzp-er bestaat niet.vd weerd schreef:@ prem
ar..
Je bent ondernemer of niet.
Bij een BKR registratie wordt volgens hun website wel degelijk een adres geregistreerd. Misschien toch, zoals al aangegeven door andere posters, even inlezen alvorens te babbelen alsof je het weet.eddy123 schreef:Kredieten zijn op naam gesteld, niet op adres.vd weerd schreef:Nog een andere vraag, is het niet zo dat wanneer ik mijn adres wijzig bij m ijn bank dit automatisch wordt doorgesteld naar het BKR en dat schuldeisers/incasso bedrijven dan vanzelf de melding zien of wanneer ze mijn file checken???
Ik zou verwachten dat uw naam, geboortedatum en geboorteplaats en evt. uw BSN/SOFI-nummer worden geregistreerd bij het BKR, niet zozeer uw adres. Dat zou immers ook mogelijkheden bieden, u kunt elk willekeurig adres doorgeven aan uw bank bij een adreswijziging.
Overigens is het knap dom om een vals adres bij je bank te registreren: nieuwe bankpas, belangrijke informatie, afschriften en dergelijke worden dan daarheen gestuurd. Even naast het feit dat een deurwaarder je gewoon kan vinden door te controleren waar je ingeschreven staat.BKR Website schreef:Het Centraal Krediet Informatiesysteem bevat naast de kredietgegevens slechts de volgende persoonsgegevens:
- Achternaam
- Voorletter(s)
- Geboortedatum
- Adres
Het antwoord voor TS is ook al gegeven: zolang hij zich netjes aan de betalingsafspraken houdt en blijft betalen zal er geen enkel probleem zijn. Wanneer TS meer kan betalen kan hij contact opnemen met de eisende partij (waaraan hij nu al aan het afbetalen is) en vragen of de aflossing hoger kan/een aangepaste betalingsregeling kan worden overeengekomen.
Postadres?
Als je vrienden of familie hebt die dit willen ontvangen mag dit.
Dan komt alles daar maar woon je daar niet en Postadres is alleen iemands brievenbus gebruiken.
Dat kan voor vele dingen, zelf stuur ik alles naar mijn eigen bedrijf en diverse personeel doen hetzelfde omdat Post NL niet betrouwbaar is en op ons bedrijf wel goed bezorgde.
Zowel normale post als pakketjes laat ik dus op mijn bedrijf bezorgen en dat gaat prima, altijd iemand om pakjes aan te nemen en je kunt zelfs als je in buitenland zit iemand vragen jou post te openen, te scannen en door te mailen....
Dus ik lees dan mijn post terwijl ik op grote afstand het lees.
Dat kan in dit geval ook een goede oplossing zijn.
Dus denk eens aan postadres en dat wel zo doorgeven aan gemeente, want een postadres is geen woonadres dus Post gemeente kan anders zijn dan Woon gemeente!
Als je vrienden of familie hebt die dit willen ontvangen mag dit.
Dan komt alles daar maar woon je daar niet en Postadres is alleen iemands brievenbus gebruiken.
Dat kan voor vele dingen, zelf stuur ik alles naar mijn eigen bedrijf en diverse personeel doen hetzelfde omdat Post NL niet betrouwbaar is en op ons bedrijf wel goed bezorgde.
Zowel normale post als pakketjes laat ik dus op mijn bedrijf bezorgen en dat gaat prima, altijd iemand om pakjes aan te nemen en je kunt zelfs als je in buitenland zit iemand vragen jou post te openen, te scannen en door te mailen....
Dus ik lees dan mijn post terwijl ik op grote afstand het lees.
Dat kan in dit geval ook een goede oplossing zijn.
Dus denk eens aan postadres en dat wel zo doorgeven aan gemeente, want een postadres is geen woonadres dus Post gemeente kan anders zijn dan Woon gemeente!