| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] teveel loonbeslag maar terug krijgen is probleem
teveel loonbeslag maar terug krijgen is probleem
twee maanden terug loonbeslag,een mand later weer terwijl het voldaan was,kreg brief met dat er teveel betaald was, ja duh,en kreeg dat terug.niets aan de hand zou je denken maar deze maand wederom lnbeslag,weer een foutje,maar na enige keren bellen en hun hun fout toegeven,zeggen ze dat ze niet weten waar dat geld is en gaan dat eerst uitzoeken eer t geld teruggestort wordt.dat ze het ingehouden hebben dat is duidelijk.wat kan hier aan gedaan worden.is toch niet normaal.ze storten maar terug en zoeen het daar verder maar uit hoe of wat maar helaas je moet gewon wachten,weet iemand raad
-
Guardian72
Re: teveel loonbeslag maar terug krijgen is probleem
Als je kan aantonen dat het onterecht is - direct aangifte doen.
Helemaal bezopen dat ze het eerst moeten zoeken - je kan toch aantonen dat zij het hebben? Dan hoeft men niet te zoeken, alleen terug te betalen.
Eventueel een aangetekende brief, waarin je ze sommeert binnen 10 dagen terug te betalen, en anders gaat wettelijke rente in, en zal aangifte volgen.
Helemaal bezopen dat ze het eerst moeten zoeken - je kan toch aantonen dat zij het hebben? Dan hoeft men niet te zoeken, alleen terug te betalen.
Eventueel een aangetekende brief, waarin je ze sommeert binnen 10 dagen terug te betalen, en anders gaat wettelijke rente in, en zal aangifte volgen.
dank je voor je reactie.zoals ik al schreef hadden ze al eerder een maand teveel loonbeslag gedaan maar dat geld was vrij snel terug.alleen nu dus weer,ze hadden verzuimd te melden dat alles voldaan was,ja un probleem maar ze houden je aan t lijntje door te zeggen dat ze niet weten waar t geld is.wat je ook zegt.er is bewijs dat t voldaan is en zelfs dat er dus de vorige keer teveel was betaald.staat op papier.maandag maar weer bellen en even hard van leer trekken.bestaat er niet iets van een meldpunt voor dit soort dingen.maar je kan toch niet zelf rente gaan berekenen of wel.nou ja maar weer bellen net zolang tot ze er ziek van worden
Beste Monlis,
Dat zij jouw geld kwijt zijn is niet jouw probleem. Zij moeten deze vordering onverminderd aan jou terug betalen. Ik zou ze een brief sturen met iets van de volgende strekking :
Geachte >>>>>>>,
In aansluiting op ons telefonisch onderhoud van >>>>>> jl. bericht ik u als volgt.
Tot twee maal toe heeft u ten onrechte loonbeslag gelegd onder mijn werkgever, te weten >>>>>>. Voorgaande keer is er zorg voor gedragen dat het ten onrechte geincasseerde bedrag werd bijgeschreven op mijn rekening, ditmaal is dat echter nog niet gebeurd.
Voorts sommeer ik u om er zorg voor te dragen dat het volledige bedrag ad >>>>> binnen 4 dagen na heden is bijgeschreven op mijn rekening (rekeningnummer >>>>>> ten name van >>>>>>, onder vermelding van >>>>>>>), bij gebreke waarvan u in verzuim treedt.
Volledigheidshalve wijs ik u erop dat u ik eveneens wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten zal vorderen wanneer u aan voorstaande sommatie geen volledig gehoor geeft.
Onder voorbehoud van alle rechten,
Met vriendelijke groet,
>>>>>>>>
Succes ermee
Dat zij jouw geld kwijt zijn is niet jouw probleem. Zij moeten deze vordering onverminderd aan jou terug betalen. Ik zou ze een brief sturen met iets van de volgende strekking :
Geachte >>>>>>>,
In aansluiting op ons telefonisch onderhoud van >>>>>> jl. bericht ik u als volgt.
Tot twee maal toe heeft u ten onrechte loonbeslag gelegd onder mijn werkgever, te weten >>>>>>. Voorgaande keer is er zorg voor gedragen dat het ten onrechte geincasseerde bedrag werd bijgeschreven op mijn rekening, ditmaal is dat echter nog niet gebeurd.
Voorts sommeer ik u om er zorg voor te dragen dat het volledige bedrag ad >>>>> binnen 4 dagen na heden is bijgeschreven op mijn rekening (rekeningnummer >>>>>> ten name van >>>>>>, onder vermelding van >>>>>>>), bij gebreke waarvan u in verzuim treedt.
Volledigheidshalve wijs ik u erop dat u ik eveneens wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten zal vorderen wanneer u aan voorstaande sommatie geen volledig gehoor geeft.
Onder voorbehoud van alle rechten,
Met vriendelijke groet,
>>>>>>>>
Succes ermee
na wat heen en weer gebeld te hebben,blijkt dat t niet is afgemeld bij uitkerende instantie,deurwaarder zegt van wel en hun zeggen van niet,maar goed na eerst heen en weer gestuurd te worden is er nu iemand die t gaat corrigeren daar er een brief is waaruit blijkt dat de betalingen voldaan waren.inmiddels is er weer ingehouden daar t langs elkaar loopt maar ik hoop op een snelle afhandeling.ik dank degene die hier gereageerd hebben