Na een domme achterstand van € 78,- bij Tele-2 weet Tijhuis Gerechtsdeurwaarders er een mooi bedragje van te maken: € 500,-! 'overige kosten: 233,90' Kosten van dit exploot... enzovoorts...
Tevens hebben zij mij schriftelijk zéér dreigend vermeld dat zij álles in huis gaan weghalen onder politie-begeleiding! Inclusief het speelgoed en alle bedden van de kinderen! Voor een afspraak zijn ze niet vatbaar. Wie heeft hetzelfde probleem? en zo ja, zijn er mensen die weten of zij dit écht doen? Of dat het grootspraak is?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tijhuis en Partners
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: Tijhuis en Partners
Normaal gesproken gaat bij een achterstand toch eerst een traject van:
Herinnering
Herinnering 2 (met evt. extra kosten)
Incassobrief (van incassoburo) met nog weer extra kosten
Incassoherinnering (laatste waarschuwing)
Brief van deurwaarder met dreigement rechtszaak
Zoals u het stelt, is men van een achterstand direct naar een deurwaarder gegaan?
Daarnaast, beslaglegging mag alleen na uitspraak van een rechter, politiebegeleiding of niet - is er duidelijk dat zo`n uitspraak is geweest?
Via Google heb ik Tijhuis gevonden: http://www.ggn.nl/vestiging/almelo/
Er zit ook een incassotak.
Kijk dus een serieus naar die brief, en als dit echt de eerste communicatie is - schrijf hen dan een brief, waarin je de zaak uitlegt, dat dit het eerste is dat je hoort, en normaal men toch eerst een herinnering stuurt, welke jij dan mogelijk niet gehad hebt.
Maar, in principe lijkt het erop dat je te lang hebt afgewacht - en uit eigen ervaring weet ik dat dat hele vervelende gevolgen kan hebben. Zaak is dus om zo snel mogelijk uit te zoeken hoe en wat - en dan zo snel mogelijk te betalen.
Herinnering
Herinnering 2 (met evt. extra kosten)
Incassobrief (van incassoburo) met nog weer extra kosten
Incassoherinnering (laatste waarschuwing)
Brief van deurwaarder met dreigement rechtszaak
Zoals u het stelt, is men van een achterstand direct naar een deurwaarder gegaan?
Daarnaast, beslaglegging mag alleen na uitspraak van een rechter, politiebegeleiding of niet - is er duidelijk dat zo`n uitspraak is geweest?
Via Google heb ik Tijhuis gevonden: http://www.ggn.nl/vestiging/almelo/
Er zit ook een incassotak.
Kijk dus een serieus naar die brief, en als dit echt de eerste communicatie is - schrijf hen dan een brief, waarin je de zaak uitlegt, dat dit het eerste is dat je hoort, en normaal men toch eerst een herinnering stuurt, welke jij dan mogelijk niet gehad hebt.
Maar, in principe lijkt het erop dat je te lang hebt afgewacht - en uit eigen ervaring weet ik dat dat hele vervelende gevolgen kan hebben. Zaak is dus om zo snel mogelijk uit te zoeken hoe en wat - en dan zo snel mogelijk te betalen.
Wanneer € 78,- is opgelopen tot € 500,- bij een deurwaarder zal inmiddels het vonnis wel uitgebracht zijn door de deurwaarder.
Overigens is beslag roerende zaken het laatste wat ze doen. Deurwaarders leggen veel liever loonbeslag.
Overigens is beslag roerende zaken het laatste wat ze doen. Deurwaarders leggen veel liever loonbeslag.
Enschede1, je zult iets meer info moeten geven.
-
Guardian72
- Contacteer:
van profiel Enschede1 : Laatst bezocht: 27 aug 2010 05:44poespas schreef:Enschede1, je zult iets meer info moeten geven.
Alle berichten volgend op zijn eerste zijn dus niet echt gelezen.
-
Ad Verkaad
Als 't echt 05:44 was, was zijn laatste bezoek zelfs vóórdat hij z'n bericht schreefGuardian72 schreef:van profiel Enschede1 : Laatst bezocht: 27 aug 2010 05:44poespas schreef:Enschede1, je zult iets meer info moeten geven.
Alle berichten volgend op zijn eerste zijn dus niet echt gelezen.