LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Op 30 juli 2004 heb ik ADSL besteld bij Tiscali. Begin augustus bleek echter een nieuwe actie van hen te zijn waarbij ook nog de eerste 6 maanden een korting werd gegeven van 15 euro per maand. Ik heb daarom begin augustus contact opgenomen met Tiscali om te vragen alsnog van deze nieuwste actie te kunnen profiteren.
Volgens de medewerker was dat absoluut geen probleem. Ik had hem alle gegevens gegeven van mijn aanvraag en ook nog gevraagd of hij het zeker wist. Hij zij er helemaal zeker van te zijn. Alleen kon hij het niet regelen, en moest ik de volgende dag tijdens kantooruren bellen met de administratie om het alsnog om te zetten. In principe had ik dus een afspraak staan met deze medewerker (waarvan ik gelukkig de naam heb genoteerd).
Toen ik de volgende dag weer belde (en een andere medewerker sprak natuurlijk) kreeg ik te horen dat het toch echt niet mogelijk was de aanvraag nog te wijzigen.
Om een heeeeel lang verhaal wat korter te houden: ik heb de nodige correspondentie al gevoerd met Tiscali, maar in de meeste gevallen krijg je geen antwoord of alleen een standaardreactie.
Ik heb er daarom voor gekozen om zelf de korting toe te passen op al mijn betalingen. Na 6 maanden is uiteraard het gehele abonnementsgeld betaald.
Nu krijg ik vandaag een brief van Intrum Justitia waarin ik wordt gevraagd de vordering te betalen (de bedragen die ik zelf in mindering heb gebracht). Meteen telefonisch contact gehad, maar de medewerker van Intrum vond dat Tiscali goed had gehandeld omdat de tweede medewerker direct te kennen had gegeven dat het niet mogelijk is om de aanvraag nog te wijzigen. Dat de eerste medewerker mij toegezeggingen had gedaan vond zij geen reden, want de tweede medewerker zei iets anders (?!). Zij noteerde in ieder geval en het zou allemaal besproken worden met Tiscali.
Het lijkt mij toch dat ik Tiscali kan houden aan de toezeggingen van de eerste medewerker die ik sprak?? Het zou kunnen dat die een fout heeft gemaakt, maar dat lijkt mij dan toch echt de verantwoordelijkheid van Tiscali.
Ik begrijp dat Intrum Justitia zoveel mogelijk wil incasseren om zaken af te sluiten en dat er ook een zekere scoringsdrang achter de telefoongesprekken zit, maat de manier waar de medewerker mij vanmiddag te woord stond vond ik niet passend. Je wordt afgekapt en er worden hele krommende redeneringen gegeven...
Volgens de medewerker was dat absoluut geen probleem. Ik had hem alle gegevens gegeven van mijn aanvraag en ook nog gevraagd of hij het zeker wist. Hij zij er helemaal zeker van te zijn. Alleen kon hij het niet regelen, en moest ik de volgende dag tijdens kantooruren bellen met de administratie om het alsnog om te zetten. In principe had ik dus een afspraak staan met deze medewerker (waarvan ik gelukkig de naam heb genoteerd).
Toen ik de volgende dag weer belde (en een andere medewerker sprak natuurlijk) kreeg ik te horen dat het toch echt niet mogelijk was de aanvraag nog te wijzigen.
Om een heeeeel lang verhaal wat korter te houden: ik heb de nodige correspondentie al gevoerd met Tiscali, maar in de meeste gevallen krijg je geen antwoord of alleen een standaardreactie.
Ik heb er daarom voor gekozen om zelf de korting toe te passen op al mijn betalingen. Na 6 maanden is uiteraard het gehele abonnementsgeld betaald.
Nu krijg ik vandaag een brief van Intrum Justitia waarin ik wordt gevraagd de vordering te betalen (de bedragen die ik zelf in mindering heb gebracht). Meteen telefonisch contact gehad, maar de medewerker van Intrum vond dat Tiscali goed had gehandeld omdat de tweede medewerker direct te kennen had gegeven dat het niet mogelijk is om de aanvraag nog te wijzigen. Dat de eerste medewerker mij toegezeggingen had gedaan vond zij geen reden, want de tweede medewerker zei iets anders (?!). Zij noteerde in ieder geval en het zou allemaal besproken worden met Tiscali.
Het lijkt mij toch dat ik Tiscali kan houden aan de toezeggingen van de eerste medewerker die ik sprak?? Het zou kunnen dat die een fout heeft gemaakt, maar dat lijkt mij dan toch echt de verantwoordelijkheid van Tiscali.
Ik begrijp dat Intrum Justitia zoveel mogelijk wil incasseren om zaken af te sluiten en dat er ook een zekere scoringsdrang achter de telefoongesprekken zit, maat de manier waar de medewerker mij vanmiddag te woord stond vond ik niet passend. Je wordt afgekapt en er worden hele krommende redeneringen gegeven...
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Excuses, er ging iets fout met mijn browser waardoor er nu een dubbel topic staat...
Dit topic kan op slot.
Dit topic kan op slot.
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Euh.... nu is het andere topic verwijderd....
Anyway, reacties dan graag in dit topic plaatsen.
Anyway, reacties dan graag in dit topic plaatsen.
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Een eenmaal afgesloten overeenkomst blijft zjn geldigheid houden, ook als tussentijds een goedkopere versie op de markt wordt gebracht. Dat is nou eenmaal domme pech. Als je eenzijdig een correctie aanbrengt op een verschuldigde betaling dan zijn de consequenties voor jou. Ook al iemand verteld hebben dat de abonnementsvorm gewijzigd zou kunnen worden, zo lang geen nieuwe overeenkomst in de bus valt, geldt de voorgaande. Overigens, had je ook gebeld als het abonnementsgeld verhoogd zou zijn?????????????????
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Let wel, ADSL was alleen nog maar aangevraagd en nog niet opgeleverd (dat was ongeveer 2 weken later).
Ik ben het met je eens dat in principe een overeenkomst blijft staan zoals die is afgesloten. Echter, wanneer ik een medewerker van Tiscali spreek die zegt dat het geen probleem is om alsnog van de allernieuwste actie te profiteren, dan is dat ook een overeenkomst. Beide partijen moeten zich in mijn ogen daar dan ook aan houden. Tiscali moet mij dan leveren tegen de afgesproken (actie)prijs en daar betaal ik vervolgens voor.
Het gaat mij dus om het punt dat er een toezegging is gedaan door een medewerker van Tiscali en vervolgens houdt Tiscali zich daar niet aan. Tja, en dan corrigeer ik zelf wel alles middels een overschrijving.
Ik ben het met je eens dat in principe een overeenkomst blijft staan zoals die is afgesloten. Echter, wanneer ik een medewerker van Tiscali spreek die zegt dat het geen probleem is om alsnog van de allernieuwste actie te profiteren, dan is dat ook een overeenkomst. Beide partijen moeten zich in mijn ogen daar dan ook aan houden. Tiscali moet mij dan leveren tegen de afgesproken (actie)prijs en daar betaal ik vervolgens voor.
Het gaat mij dus om het punt dat er een toezegging is gedaan door een medewerker van Tiscali en vervolgens houdt Tiscali zich daar niet aan. Tja, en dan corrigeer ik zelf wel alles middels een overschrijving.
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
De meeste telco's en internetaanbieders hebben in hun AV staan dat uitspraken die gedaan zijn door helpdeskmedewerkers niet rechtsgeldig zijn.
Dit komt omdat helpdeskmedewerkers geen bevoegdheden hebben om dit soort afspraken te maken. Je kunt een bedrijf niet afrekenen op een fout van een medewerker die geen bevoegdheden heeft om bepaalde afspraken te maken - en al helemaal niet als je heel goed weet dat de 'afspraak' niet gemaakt had mogen worden omdat hij ook nog eens tegen de regels van een ISP in gaat (zoals je zelf aangeeft is je dat later te kennen gegeven).
Om vervolgens dan maar eigenhandig een x bedrag in te houden om het abogeld is, zacht omschreven, niet verstandig.
Dit komt omdat helpdeskmedewerkers geen bevoegdheden hebben om dit soort afspraken te maken. Je kunt een bedrijf niet afrekenen op een fout van een medewerker die geen bevoegdheden heeft om bepaalde afspraken te maken - en al helemaal niet als je heel goed weet dat de 'afspraak' niet gemaakt had mogen worden omdat hij ook nog eens tegen de regels van een ISP in gaat (zoals je zelf aangeeft is je dat later te kennen gegeven).
Om vervolgens dan maar eigenhandig een x bedrag in te houden om het abogeld is, zacht omschreven, niet verstandig.
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Reageer daarom altijd alleen schriftelijk. Daar krijg je meestal toch geen echt antwoord op maar je hebt wel bewijs dat jij geprobeerd hebt het probleem op te lossen.
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Februari 2003 nam ik voor een jaar een ASDL-abonnement bij Tiscali.In januari 2004 gaf ik per brief te kennen mijn abonnement niet te verlengen.In februari ging ik verhuizen,met als gevolg dat ik zo wie zo geen aansluiting meer had op mijn nieuwe adres.Ik had voor het vermelde jaar een machtiging afgegeven,zodat het verschuldigde maandbedrag op tijd werd overgemaakt.Wat schets mijn verbazing,van Tiscalizijde geen antwoord op mijn opzegging,en rustig doorgaan met inning van het maandbedrag.Mijn bank verzorgde de terugboeking van het door mij teveel betaalde.Voor alle duidelijkheid na januari dus geen internet meer,het beroerde was dat ook KPN bleef doorgaan met incasseren van het abonnementsgeld voor de levering van ASDL,die mij lieten weten dat alleen Tiscali hier een eind aan kon maken.Een vijftal brieven waarvan, een aangetekend aan het adres van provider Tiscali sorteerde geen enkel effect,met een telefoontje kom je niet verder als het call-centre.Eindelijk begin juni 2004 een brief van Tiscali met daarin de bevestiging van het opzeggen van mijn abonnement.Van KPN zijde een keurige service ik kreeg mijn teveel betaalde centjes terug.Maar Tiscali blijft tot op de dag van vandaag doorgaan met het sturen van acceptgiro,s,terwijl ik hun geen cent verschuldigd ben.Nu wordt er gedreigd met incasso, hebben die lieden bij Tiscali nu een plaat voor hun kop,of is hun administratie een chaos???
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Gegroet allen,
Ik heb zeer slechte ervaringen met Tiscali.. Ik ben blij dat ik momenteel geen lid meer ben van deze malafide organisatie.
Het verhaal is al volgt..
Ik was ooit helpdeskmedewerker van deze onderneming en ik mocht op kosten van het bedrijf een adsl-abonnement nemen.. Niets mis mee en een goed gebaar naar de medewerkers toe.. Ik hoefde alleen de Kpn gedeelte te betalen. Ik had toen ik in dienst was een plusabonnement genomen. Op een gegeven moment wilde ik uit dienst treden en besloot toen mijn adsl te laten downgraden (omzetten naar een lagerabonnement) naar een basicabonnement. Dat ging allemaal goed.. althans dat dacht ik..
Ik was dus uit dienst.. Aan de eerste factuur die ik moest voldoen aan tiscali viel me op dat ik gefactureerd werd (nog steeds) voor een plusabonnement. Ik belde tiscali om te vermelden dat er denk ik iets niet klopte in hun administratie.. en ze deden mij de toezegging dat ze het zouden regelen en dat ik alleen het bedrag moest betalen die overeenkwam met een basisabonnement. Zo gezegd zo gedaan..
Na 5 maanden merkte ik dat ze hun adminstratie nog steeds niet op orde hadden.. ik werd nog steeds gefactureerd voor een plusabonnement.. en ik bleef natuurlijk het bedrag te betalen voor een basisabonnement. Ik besloot weer te bellen.. Het zou volgens tiscali vanaf nu goed komen.
De facturen werden inderdaad aangepast.. Je zou denken.. alles is opgelost..
Ik was niet helemaal tevreden met de service van tiscali.. ook door het feit dat hun opzegmogelijkheden mij niet aanstonden.. als je een week te laat bent met opzeggen.. dan zit je er een extra jaar aan vast.. (zouden ze wettelijk moeten afschaffen)
Eind goed al goed.. ik had netjes opzegbrieven geschreven.. en werd uiteindelijk afgesloten.. Ik was blij af te zijn van deze onderneming.
Niet dus. In juli 2004 opgezegd en eind september 2004 krijg ik een incassobrief van Intrum Justitia.. dat ik tiscali een bedrag verschuldigd ben van 203 euro. Het was zaterdag dat ik die brief kreeg. Ik zou maandag op vakantie gaan.. ik belde intrum om te kijken hoe wat.. Ik kreeg te horen.. het heeft geen zin om tiscali te bellen.. u moet gewoon voldoen.. Ik had geen zin om nog meer administratiekosten verschuldigd te zijn en ik betaalde het bedrag via internet.. en ik zou na de vakantie wel uitzoeken hoe dat zit met dat bedrag.
Na de vakantie heb ik mijn postarchieven op nageslagen en wat bleek.. Tiscali heeft me dus 6 maanden lang voor een plusabonnement gefactureerd terwijl ik gewoon een basisabonnement had. Het sterkste bewijs wat ik hiervoor heb zijn de kpn-facturen (want tiscali bewijzen zullen nooit in het nadeel werken van dat bedrijf)
Ik heb tig telefoontjes gevoerd met tiscali .. ik moest maar een klachtbrief schrijven.. (was wel te verwachten)
Ik heb dus netjes een brief geschreven naar Tiscali (met de nota's van kpn als bewijzen) en afwachten maar.
Na 2 weken stilte besluit ik tiscali te bellen om te vragen over de status van de klachtbrief te achterhalen.. Er is niets binnengekomen kreeg ik te horen.. althans er is niet in het systeem te zien.. Ik moest maar mijn geduld bewaren en faxde de brief tav een medewerker die ik aan de lijn heb gehad. twee weken later weer kreeg ik een brief van tiscali in de bus.. ik dacht eindelijk..
Wat stond er in de brief..
"Wij delen u mee dat we niets voor u kunnen betekenen aangezien wij de situatie hebben overgedragen aan Intrum Justitia."
Wij gaan ervan uit dat u hiermee genoeg geinformeerd te hebben.."
En laf dat ze zijn durft er niemand de brief te ondertekenen. De ondertekeraar is de afdeling waar de brief vandaan werd gestuurd...
Dus ik moest een maand wachten voor deze onnozele reactie..
Ik ben een volhouder.. dus ik heb weer een fax gestuurd..
Dat is inmiddels ruim een week geleden.
Karim
P.s. Ik raad mensen af een abonnement af te sluiten bij deze malafide bedrijf.. Adminstratie is een zooitje.. en bij problemen met tiscali sta je tegen een blok. Je bent machteloos!!
Ik heb zeer slechte ervaringen met Tiscali.. Ik ben blij dat ik momenteel geen lid meer ben van deze malafide organisatie.
Het verhaal is al volgt..
Ik was ooit helpdeskmedewerker van deze onderneming en ik mocht op kosten van het bedrijf een adsl-abonnement nemen.. Niets mis mee en een goed gebaar naar de medewerkers toe.. Ik hoefde alleen de Kpn gedeelte te betalen. Ik had toen ik in dienst was een plusabonnement genomen. Op een gegeven moment wilde ik uit dienst treden en besloot toen mijn adsl te laten downgraden (omzetten naar een lagerabonnement) naar een basicabonnement. Dat ging allemaal goed.. althans dat dacht ik..
Ik was dus uit dienst.. Aan de eerste factuur die ik moest voldoen aan tiscali viel me op dat ik gefactureerd werd (nog steeds) voor een plusabonnement. Ik belde tiscali om te vermelden dat er denk ik iets niet klopte in hun administratie.. en ze deden mij de toezegging dat ze het zouden regelen en dat ik alleen het bedrag moest betalen die overeenkwam met een basisabonnement. Zo gezegd zo gedaan..
Na 5 maanden merkte ik dat ze hun adminstratie nog steeds niet op orde hadden.. ik werd nog steeds gefactureerd voor een plusabonnement.. en ik bleef natuurlijk het bedrag te betalen voor een basisabonnement. Ik besloot weer te bellen.. Het zou volgens tiscali vanaf nu goed komen.
De facturen werden inderdaad aangepast.. Je zou denken.. alles is opgelost..
Ik was niet helemaal tevreden met de service van tiscali.. ook door het feit dat hun opzegmogelijkheden mij niet aanstonden.. als je een week te laat bent met opzeggen.. dan zit je er een extra jaar aan vast.. (zouden ze wettelijk moeten afschaffen)
Eind goed al goed.. ik had netjes opzegbrieven geschreven.. en werd uiteindelijk afgesloten.. Ik was blij af te zijn van deze onderneming.
Niet dus. In juli 2004 opgezegd en eind september 2004 krijg ik een incassobrief van Intrum Justitia.. dat ik tiscali een bedrag verschuldigd ben van 203 euro. Het was zaterdag dat ik die brief kreeg. Ik zou maandag op vakantie gaan.. ik belde intrum om te kijken hoe wat.. Ik kreeg te horen.. het heeft geen zin om tiscali te bellen.. u moet gewoon voldoen.. Ik had geen zin om nog meer administratiekosten verschuldigd te zijn en ik betaalde het bedrag via internet.. en ik zou na de vakantie wel uitzoeken hoe dat zit met dat bedrag.
Na de vakantie heb ik mijn postarchieven op nageslagen en wat bleek.. Tiscali heeft me dus 6 maanden lang voor een plusabonnement gefactureerd terwijl ik gewoon een basisabonnement had. Het sterkste bewijs wat ik hiervoor heb zijn de kpn-facturen (want tiscali bewijzen zullen nooit in het nadeel werken van dat bedrijf)
Ik heb tig telefoontjes gevoerd met tiscali .. ik moest maar een klachtbrief schrijven.. (was wel te verwachten)
Ik heb dus netjes een brief geschreven naar Tiscali (met de nota's van kpn als bewijzen) en afwachten maar.
Na 2 weken stilte besluit ik tiscali te bellen om te vragen over de status van de klachtbrief te achterhalen.. Er is niets binnengekomen kreeg ik te horen.. althans er is niet in het systeem te zien.. Ik moest maar mijn geduld bewaren en faxde de brief tav een medewerker die ik aan de lijn heb gehad. twee weken later weer kreeg ik een brief van tiscali in de bus.. ik dacht eindelijk..
Wat stond er in de brief..
"Wij delen u mee dat we niets voor u kunnen betekenen aangezien wij de situatie hebben overgedragen aan Intrum Justitia."
Wij gaan ervan uit dat u hiermee genoeg geinformeerd te hebben.."
En laf dat ze zijn durft er niemand de brief te ondertekenen. De ondertekeraar is de afdeling waar de brief vandaan werd gestuurd...
Dus ik moest een maand wachten voor deze onnozele reactie..
Ik ben een volhouder.. dus ik heb weer een fax gestuurd..
Dat is inmiddels ruim een week geleden.
Karim
P.s. Ik raad mensen af een abonnement af te sluiten bij deze malafide bedrijf.. Adminstratie is een zooitje.. en bij problemen met tiscali sta je tegen een blok. Je bent machteloos!!
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Gegroet allen,
Ik heb zeer slechte ervaringen met Tiscali.. Ik ben blij dat ik momenteel geen lid meer ben van deze malafide organisatie.
Het verhaal is al volgt..
Ik was ooit helpdeskmedewerker van deze onderneming en ik mocht op kosten van het bedrijf een adsl-abonnement nemen.. Niets mis mee en een goed gebaar naar de medewerkers toe.. Ik hoefde alleen de Kpn gedeelte te betalen. Ik had toen ik in dienst was een plusabonnement genomen. Op een gegeven moment wilde ik uit dienst treden en besloot toen mijn adsl te laten downgraden (omzetten naar een lagerabonnement) naar een basicabonnement. Dat ging allemaal goed.. althans dat dacht ik..
Ik was dus uit dienst.. Aan de eerste factuur die ik moest voldoen aan tiscali viel me op dat ik gefactureerd werd (nog steeds) voor een plusabonnement. Ik belde tiscali om te vermelden dat er denk ik iets niet klopte in hun administratie.. en ze deden mij de toezegging dat ze het zouden regelen en dat ik alleen het bedrag moest betalen die overeenkwam met een basisabonnement. Zo gezegd zo gedaan..
Na 5 maanden merkte ik dat ze hun adminstratie nog steeds niet op orde hadden.. ik werd nog steeds gefactureerd voor een plusabonnement.. en ik bleef natuurlijk het bedrag te betalen voor een basisabonnement. Ik besloot weer te bellen.. Het zou volgens tiscali vanaf nu goed komen.
De facturen werden inderdaad aangepast.. Je zou denken.. alles is opgelost..
Ik was niet helemaal tevreden met de service van tiscali.. ook door het feit dat hun opzegmogelijkheden mij niet aanstonden.. als je een week te laat bent met opzeggen.. dan zit je er een extra jaar aan vast.. (zouden ze wettelijk moeten afschaffen)
Eind goed al goed.. ik had netjes opzegbrieven geschreven.. en werd uiteindelijk afgesloten.. Ik was blij af te zijn van deze onderneming.
Niet dus. In juli 2004 opgezegd en eind september 2004 krijg ik een incassobrief van Intrum Justitia.. dat ik tiscali een bedrag verschuldigd ben van 203 euro. Het was zaterdag dat ik die brief kreeg. Ik zou maandag op vakantie gaan.. ik belde intrum om te kijken hoe wat.. Ik kreeg te horen.. het heeft geen zin om tiscali te bellen.. u moet gewoon voldoen.. Ik had geen zin om nog meer administratiekosten verschuldigd te zijn en ik betaalde het bedrag via internet.. en ik zou na de vakantie wel uitzoeken hoe dat zit met dat bedrag.
Na de vakantie heb ik mijn postarchieven op nageslagen en wat bleek.. Tiscali heeft me dus 6 maanden lang voor een plusabonnement gefactureerd terwijl ik gewoon een basisabonnement had. Het sterkste bewijs wat ik hiervoor heb zijn de kpn-facturen (want tiscali bewijzen zullen nooit in het nadeel werken van dat bedrijf)
Ik heb tig telefoontjes gevoerd met tiscali .. ik moest maar een klachtbrief schrijven.. (was wel te verwachten)
Ik heb dus netjes een brief geschreven naar Tiscali (met de nota's van kpn als bewijzen) en afwachten maar.
Na 2 weken stilte besluit ik tiscali te bellen om te vragen over de status van de klachtbrief te achterhalen.. Er is niets binnengekomen kreeg ik te horen.. althans er is niet in het systeem te zien.. Ik moest maar mijn geduld bewaren en faxde de brief tav een medewerker die ik aan de lijn heb gehad. twee weken later weer kreeg ik een brief van tiscali in de bus.. ik dacht eindelijk..
Wat stond er in de brief..
"Wij delen u mee dat we niets voor u kunnen betekenen aangezien wij de situatie hebben overgedragen aan Intrum Justitia."
Wij gaan ervan uit dat u hiermee genoeg geinformeerd te hebben.."
En laf dat ze zijn durft er niemand de brief te ondertekenen. De ondertekeraar is de afdeling waar de brief vandaan werd gestuurd...
Dus ik moest een maand wachten voor deze onnozele reactie..
Ik ben een volhouder.. dus ik heb weer een fax gestuurd..
Dat is inmiddels ruim een week geleden.
Karim
P.s. Ik raad mensen af een abonnement af te sluiten bij deze malafide bedrijf.. Adminstratie is een zooitje.. en bij problemen met tiscali sta je tegen een blok. Je bent machteloos!!
Ik heb zeer slechte ervaringen met Tiscali.. Ik ben blij dat ik momenteel geen lid meer ben van deze malafide organisatie.
Het verhaal is al volgt..
Ik was ooit helpdeskmedewerker van deze onderneming en ik mocht op kosten van het bedrijf een adsl-abonnement nemen.. Niets mis mee en een goed gebaar naar de medewerkers toe.. Ik hoefde alleen de Kpn gedeelte te betalen. Ik had toen ik in dienst was een plusabonnement genomen. Op een gegeven moment wilde ik uit dienst treden en besloot toen mijn adsl te laten downgraden (omzetten naar een lagerabonnement) naar een basicabonnement. Dat ging allemaal goed.. althans dat dacht ik..
Ik was dus uit dienst.. Aan de eerste factuur die ik moest voldoen aan tiscali viel me op dat ik gefactureerd werd (nog steeds) voor een plusabonnement. Ik belde tiscali om te vermelden dat er denk ik iets niet klopte in hun administratie.. en ze deden mij de toezegging dat ze het zouden regelen en dat ik alleen het bedrag moest betalen die overeenkwam met een basisabonnement. Zo gezegd zo gedaan..
Na 5 maanden merkte ik dat ze hun adminstratie nog steeds niet op orde hadden.. ik werd nog steeds gefactureerd voor een plusabonnement.. en ik bleef natuurlijk het bedrag te betalen voor een basisabonnement. Ik besloot weer te bellen.. Het zou volgens tiscali vanaf nu goed komen.
De facturen werden inderdaad aangepast.. Je zou denken.. alles is opgelost..
Ik was niet helemaal tevreden met de service van tiscali.. ook door het feit dat hun opzegmogelijkheden mij niet aanstonden.. als je een week te laat bent met opzeggen.. dan zit je er een extra jaar aan vast.. (zouden ze wettelijk moeten afschaffen)
Eind goed al goed.. ik had netjes opzegbrieven geschreven.. en werd uiteindelijk afgesloten.. Ik was blij af te zijn van deze onderneming.
Niet dus. In juli 2004 opgezegd en eind september 2004 krijg ik een incassobrief van Intrum Justitia.. dat ik tiscali een bedrag verschuldigd ben van 203 euro. Het was zaterdag dat ik die brief kreeg. Ik zou maandag op vakantie gaan.. ik belde intrum om te kijken hoe wat.. Ik kreeg te horen.. het heeft geen zin om tiscali te bellen.. u moet gewoon voldoen.. Ik had geen zin om nog meer administratiekosten verschuldigd te zijn en ik betaalde het bedrag via internet.. en ik zou na de vakantie wel uitzoeken hoe dat zit met dat bedrag.
Na de vakantie heb ik mijn postarchieven op nageslagen en wat bleek.. Tiscali heeft me dus 6 maanden lang voor een plusabonnement gefactureerd terwijl ik gewoon een basisabonnement had. Het sterkste bewijs wat ik hiervoor heb zijn de kpn-facturen (want tiscali bewijzen zullen nooit in het nadeel werken van dat bedrijf)
Ik heb tig telefoontjes gevoerd met tiscali .. ik moest maar een klachtbrief schrijven.. (was wel te verwachten)
Ik heb dus netjes een brief geschreven naar Tiscali (met de nota's van kpn als bewijzen) en afwachten maar.
Na 2 weken stilte besluit ik tiscali te bellen om te vragen over de status van de klachtbrief te achterhalen.. Er is niets binnengekomen kreeg ik te horen.. althans er is niet in het systeem te zien.. Ik moest maar mijn geduld bewaren en faxde de brief tav een medewerker die ik aan de lijn heb gehad. twee weken later weer kreeg ik een brief van tiscali in de bus.. ik dacht eindelijk..
Wat stond er in de brief..
"Wij delen u mee dat we niets voor u kunnen betekenen aangezien wij de situatie hebben overgedragen aan Intrum Justitia."
Wij gaan ervan uit dat u hiermee genoeg geinformeerd te hebben.."
En laf dat ze zijn durft er niemand de brief te ondertekenen. De ondertekeraar is de afdeling waar de brief vandaan werd gestuurd...
Dus ik moest een maand wachten voor deze onnozele reactie..
Ik ben een volhouder.. dus ik heb weer een fax gestuurd..
Dat is inmiddels ruim een week geleden.
Karim
P.s. Ik raad mensen af een abonnement af te sluiten bij deze malafide bedrijf.. Adminstratie is een zooitje.. en bij problemen met tiscali sta je tegen een blok. Je bent machteloos!!
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Gegroet allen,
Ik heb zeer slechte ervaringen met Tiscali.. Ik ben blij dat ik momenteel geen lid meer ben van deze malafide organisatie.
Het verhaal is al volgt..
Ik was ooit helpdeskmedewerker van deze onderneming en ik mocht op kosten van het bedrijf een adsl-abonnement nemen.. Niets mis mee en een goed gebaar naar de medewerkers toe.. Ik hoefde alleen de Kpn gedeelte te betalen. Ik had toen ik in dienst was een plusabonnement genomen. Op een gegeven moment wilde ik uit dienst treden en besloot toen mijn adsl te laten downgraden (omzetten naar een lagerabonnement) naar een basicabonnement. Dat ging allemaal goed.. althans dat dacht ik..
Ik was dus uit dienst.. Aan de eerste factuur die ik moest voldoen aan tiscali viel me op dat ik gefactureerd werd (nog steeds) voor een plusabonnement. Ik belde tiscali om te vermelden dat er denk ik iets niet klopte in hun administratie.. en ze deden mij de toezegging dat ze het zouden regelen en dat ik alleen het bedrag moest betalen die overeenkwam met een basisabonnement. Zo gezegd zo gedaan..
Na 5 maanden merkte ik dat ze hun adminstratie nog steeds niet op orde hadden.. ik werd nog steeds gefactureerd voor een plusabonnement.. en ik bleef natuurlijk het bedrag te betalen voor een basisabonnement. Ik besloot weer te bellen.. Het zou volgens tiscali vanaf nu goed komen.
De facturen werden inderdaad aangepast.. Je zou denken.. alles is opgelost..
Ik was niet helemaal tevreden met de service van tiscali.. ook door het feit dat hun opzegmogelijkheden mij niet aanstonden.. als je een week te laat bent met opzeggen.. dan zit je er een extra jaar aan vast.. (zouden ze wettelijk moeten afschaffen)
Eind goed al goed.. ik had netjes opzegbrieven geschreven.. en werd uiteindelijk afgesloten.. Ik was blij af te zijn van deze onderneming.
Niet dus. In juli 2004 opgezegd en eind september 2004 krijg ik een incassobrief van Intrum Justitia.. dat ik tiscali een bedrag verschuldigd ben van 203 euro. Het was zaterdag dat ik die brief kreeg. Ik zou maandag op vakantie gaan.. ik belde intrum om te kijken hoe wat.. Ik kreeg te horen.. het heeft geen zin om tiscali te bellen.. u moet gewoon voldoen.. Ik had geen zin om nog meer administratiekosten verschuldigd te zijn en ik betaalde het bedrag via internet.. en ik zou na de vakantie wel uitzoeken hoe dat zit met dat bedrag.
Na de vakantie heb ik mijn postarchieven op nageslagen en wat bleek.. Tiscali heeft me dus 6 maanden lang voor een plusabonnement gefactureerd terwijl ik gewoon een basisabonnement had. Het sterkste bewijs wat ik hiervoor heb zijn de kpn-facturen (want tiscali bewijzen zullen nooit in het nadeel werken van dat bedrijf)
Ik heb tig telefoontjes gevoerd met tiscali .. ik moest maar een klachtbrief schrijven.. (was wel te verwachten)
Ik heb dus netjes een brief geschreven naar Tiscali (met de nota's van kpn als bewijzen) en afwachten maar.
Na 2 weken stilte besluit ik tiscali te bellen om te vragen over de status van de klachtbrief te achterhalen.. Er is niets binnengekomen kreeg ik te horen.. althans er is niet in het systeem te zien.. Ik moest maar mijn geduld bewaren en faxde de brief tav een medewerker die ik aan de lijn heb gehad. twee weken later weer kreeg ik een brief van tiscali in de bus.. ik dacht eindelijk..
Wat stond er in de brief..
"Wij delen u mee dat we niets voor u kunnen betekenen aangezien wij de situatie hebben overgedragen aan Intrum Justitia."
Wij gaan ervan uit dat u hiermee genoeg geinformeerd te hebben.."
En laf dat ze zijn durft er niemand de brief te ondertekenen. De ondertekeraar is de afdeling waar de brief vandaan werd gestuurd...
Dus ik moest een maand wachten voor deze onnozele reactie..
Ik ben een volhouder.. dus ik heb weer een fax gestuurd..
Dat is inmiddels ruim een week geleden.
Karim
P.s. Ik raad mensen af een abonnement af te sluiten bij deze malafide bedrijf.. Adminstratie is een zooitje.. en bij problemen met tiscali sta je tegen een blok. Je bent machteloos!!
Ik heb zeer slechte ervaringen met Tiscali.. Ik ben blij dat ik momenteel geen lid meer ben van deze malafide organisatie.
Het verhaal is al volgt..
Ik was ooit helpdeskmedewerker van deze onderneming en ik mocht op kosten van het bedrijf een adsl-abonnement nemen.. Niets mis mee en een goed gebaar naar de medewerkers toe.. Ik hoefde alleen de Kpn gedeelte te betalen. Ik had toen ik in dienst was een plusabonnement genomen. Op een gegeven moment wilde ik uit dienst treden en besloot toen mijn adsl te laten downgraden (omzetten naar een lagerabonnement) naar een basicabonnement. Dat ging allemaal goed.. althans dat dacht ik..
Ik was dus uit dienst.. Aan de eerste factuur die ik moest voldoen aan tiscali viel me op dat ik gefactureerd werd (nog steeds) voor een plusabonnement. Ik belde tiscali om te vermelden dat er denk ik iets niet klopte in hun administratie.. en ze deden mij de toezegging dat ze het zouden regelen en dat ik alleen het bedrag moest betalen die overeenkwam met een basisabonnement. Zo gezegd zo gedaan..
Na 5 maanden merkte ik dat ze hun adminstratie nog steeds niet op orde hadden.. ik werd nog steeds gefactureerd voor een plusabonnement.. en ik bleef natuurlijk het bedrag te betalen voor een basisabonnement. Ik besloot weer te bellen.. Het zou volgens tiscali vanaf nu goed komen.
De facturen werden inderdaad aangepast.. Je zou denken.. alles is opgelost..
Ik was niet helemaal tevreden met de service van tiscali.. ook door het feit dat hun opzegmogelijkheden mij niet aanstonden.. als je een week te laat bent met opzeggen.. dan zit je er een extra jaar aan vast.. (zouden ze wettelijk moeten afschaffen)
Eind goed al goed.. ik had netjes opzegbrieven geschreven.. en werd uiteindelijk afgesloten.. Ik was blij af te zijn van deze onderneming.
Niet dus. In juli 2004 opgezegd en eind september 2004 krijg ik een incassobrief van Intrum Justitia.. dat ik tiscali een bedrag verschuldigd ben van 203 euro. Het was zaterdag dat ik die brief kreeg. Ik zou maandag op vakantie gaan.. ik belde intrum om te kijken hoe wat.. Ik kreeg te horen.. het heeft geen zin om tiscali te bellen.. u moet gewoon voldoen.. Ik had geen zin om nog meer administratiekosten verschuldigd te zijn en ik betaalde het bedrag via internet.. en ik zou na de vakantie wel uitzoeken hoe dat zit met dat bedrag.
Na de vakantie heb ik mijn postarchieven op nageslagen en wat bleek.. Tiscali heeft me dus 6 maanden lang voor een plusabonnement gefactureerd terwijl ik gewoon een basisabonnement had. Het sterkste bewijs wat ik hiervoor heb zijn de kpn-facturen (want tiscali bewijzen zullen nooit in het nadeel werken van dat bedrijf)
Ik heb tig telefoontjes gevoerd met tiscali .. ik moest maar een klachtbrief schrijven.. (was wel te verwachten)
Ik heb dus netjes een brief geschreven naar Tiscali (met de nota's van kpn als bewijzen) en afwachten maar.
Na 2 weken stilte besluit ik tiscali te bellen om te vragen over de status van de klachtbrief te achterhalen.. Er is niets binnengekomen kreeg ik te horen.. althans er is niet in het systeem te zien.. Ik moest maar mijn geduld bewaren en faxde de brief tav een medewerker die ik aan de lijn heb gehad. twee weken later weer kreeg ik een brief van tiscali in de bus.. ik dacht eindelijk..
Wat stond er in de brief..
"Wij delen u mee dat we niets voor u kunnen betekenen aangezien wij de situatie hebben overgedragen aan Intrum Justitia."
Wij gaan ervan uit dat u hiermee genoeg geinformeerd te hebben.."
En laf dat ze zijn durft er niemand de brief te ondertekenen. De ondertekeraar is de afdeling waar de brief vandaan werd gestuurd...
Dus ik moest een maand wachten voor deze onnozele reactie..
Ik ben een volhouder.. dus ik heb weer een fax gestuurd..
Dat is inmiddels ruim een week geleden.
Karim
P.s. Ik raad mensen af een abonnement af te sluiten bij deze malafide bedrijf.. Adminstratie is een zooitje.. en bij problemen met tiscali sta je tegen een blok. Je bent machteloos!!
Re: Tiscali steekt de kop in het zand -> nu Intrum Justitia
Komt me wel heel bekend voor allemaal.... (LOL: en niet omdat ik het nu voor de derde keer lees).
Imiddels heb ik een brief gestuurd naar Stichting de Ombudsman. Van hen wil ik graag weten wat mijn rechten zijn hierbij. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.
Imiddels heb ik een brief gestuurd naar Stichting de Ombudsman. Van hen wil ik graag weten wat mijn rechten zijn hierbij. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.