LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TPG laat pakket verwdijnen
TPG laat pakket verwdijnen
TPG post heeft op 19-11-04 een pakket aangeboden. Aangezien ik niet thuis was, is er een afhaalbericht achtergelaten. Op 21-11-04 ben ik naar het postkantoor gegaan om het pakket af te halen. Helaas was er geen pakket aanwezig. Op mijn verzoek zijn ze een 'onderzoek' gestart. Resultaat: negatief.
"Recentelijk heeft u bij mij navraag gedaan naar een bij u op 19 november aangeboden zending. Helaas moet ik u melden dat het onderzoek geen positief resultaat heeft opgeleverd. Het is echter goed mogelijk dat de zending retour afzender is gezonden. Indien de afzender bekend is wil ik u adviseren contact op te nemen met de afzender. Deze kan, indien nodig, een navraag opstarten"
Het is dus mogelijk dat het pakket retour afzender is gezonden. Ik heb de Amerikaanse afzender over het probleem ingelicht. Stap 1: wachten op de retour van het pakket.
Ruim een maand later, 22-12-04, licht de verkoper mij per email in: er is nog steeds geen pakket aangekomen.
Stap 2: de verkoper moet een navraag opstarten bij de Amerikaanse post. Op het postkantoor wordt de verkoper verteld dat dit zinloos is.
op 23-12-04 heb ik TPG post gebeld en het verhaal uitgelegd. TPG benadrukt dat IK het zelf met de AMERIKAANSE verkoper moet regelen: "zolang het pakket niet bij u aankomt, is de verzender er voor verantwoordelijk".
Het pakket is aan TPG post aangeboden. Zij hebben het aangenomen. Is het nu zo dat zij geen verantwoordelijkheid over het pakket hebben.
De verkoper heeft het geld ontvangen en het pakket verstuurd. De verkoper is klaar met mij. TPG weigert medewerking. (Zijn zij niet verzekerd hiertegen?) Ik sta met rug tegen de muur. Mijn geld is weg.
M. Adriaens
"Recentelijk heeft u bij mij navraag gedaan naar een bij u op 19 november aangeboden zending. Helaas moet ik u melden dat het onderzoek geen positief resultaat heeft opgeleverd. Het is echter goed mogelijk dat de zending retour afzender is gezonden. Indien de afzender bekend is wil ik u adviseren contact op te nemen met de afzender. Deze kan, indien nodig, een navraag opstarten"
Het is dus mogelijk dat het pakket retour afzender is gezonden. Ik heb de Amerikaanse afzender over het probleem ingelicht. Stap 1: wachten op de retour van het pakket.
Ruim een maand later, 22-12-04, licht de verkoper mij per email in: er is nog steeds geen pakket aangekomen.
Stap 2: de verkoper moet een navraag opstarten bij de Amerikaanse post. Op het postkantoor wordt de verkoper verteld dat dit zinloos is.
op 23-12-04 heb ik TPG post gebeld en het verhaal uitgelegd. TPG benadrukt dat IK het zelf met de AMERIKAANSE verkoper moet regelen: "zolang het pakket niet bij u aankomt, is de verzender er voor verantwoordelijk".
Het pakket is aan TPG post aangeboden. Zij hebben het aangenomen. Is het nu zo dat zij geen verantwoordelijkheid over het pakket hebben.
De verkoper heeft het geld ontvangen en het pakket verstuurd. De verkoper is klaar met mij. TPG weigert medewerking. (Zijn zij niet verzekerd hiertegen?) Ik sta met rug tegen de muur. Mijn geld is weg.
M. Adriaens
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Bericht van vermissing invullen? Niet zo moeilijk lijkt me.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Wat een heerlijk sarcastisch toontje. Natuurlijk heb ik zo een formulier ingevuld. Staat ook boven in de tekst. Mocht je het niet kunnen vinden: het staat tussen aanhalingstekens. Het betekent dat er iets geciteerd wordt.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
niet zo bedoelt, kun je het niet nagaan met een barcode? Oke, dat zal de tpg ook wel gedaan hebben maar goed. Proberen kan altijd. Toch vervelend dat ze zo laks zijn met klachten, gewoon de klantenservice bestoken met telefoontjes,mailtjes e.d. Was het trouwens een groot pakket?
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Ok, geen probleem
Waarde was niet hoog. Het ging om zo'n $25,-. Het bedrijf heeft inmiddels een nieuw pakket gestuurd dat wel is aangekomen. Het bedrijf had dit echter niet hoeven doen.
Stel ik mis een pakket waarvan de waarde hoger is. Wie vergoedt dat dan? Laatst een horloge gekocht. Kostte me $169,-. Stel TPG laat dit pakket verdwijnen en wuift alle klachten weg? Ben je mooi klaar mee.
Waarde was niet hoog. Het ging om zo'n $25,-. Het bedrijf heeft inmiddels een nieuw pakket gestuurd dat wel is aangekomen. Het bedrijf had dit echter niet hoeven doen.
Stel ik mis een pakket waarvan de waarde hoger is. Wie vergoedt dat dan? Laatst een horloge gekocht. Kostte me $169,-. Stel TPG laat dit pakket verdwijnen en wuift alle klachten weg? Ben je mooi klaar mee.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Mij lijkt hier de aansprakelijkheids wetgeving onverkort van toepassing. Verzekerd of niet, indien goederen van anderen aan jouw zorg worden toevertrouwd en je laat deze 'verdwijnen' dan ontstaat er van rechtswege een verbintenis op basis van aansprakelijkheid. Het pakket is bij TPG het laatst gesignaleerd, daar zal ook het onderzoek moeten starten. Met eenvoudig 'we weten niet waar het is' komt TPG dan niet weg. Heeft u aangifte gedaan?
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Alleen bij TPG zelf heb ik geklaagd. Zij verwijzen mij naar US Postal Service (Amerikaanse post) waar het pakket door de verkoper is achtergelaten.
Er wordt van mij verwacht dat ik de verkoper kan overtuigen om een klacht bij US Postal Service achter te laten. US Postal Service zou dan een onderzoek moeten starten.
Tot tweemaal toe is me dit telefonisch en eenmaal schriftelijk te kennen gegeven.
Moet ik aangifte bij de politoe doen?
Er wordt van mij verwacht dat ik de verkoper kan overtuigen om een klacht bij US Postal Service achter te laten. US Postal Service zou dan een onderzoek moeten starten.
Tot tweemaal toe is me dit telefonisch en eenmaal schriftelijk te kennen gegeven.
Moet ik aangifte bij de politoe doen?
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Waarom niet? Een pakket dat jouw eigendom was is toch verdwenen? Dat betekent niet dat je TPG voor diefstal gaat aanklagen, maar dat er een proces verbaal wordt opgemaakt van de ontvreemding van iets dat jou toebehoort. Dat zou je met je fiets toch ook doen als hij voor het postkantoor werd gepikt? Al was het alleen maar voor de statistieken.Moet ik aangifte bij de politoe doen?
Ook vind ik de opstelling van TPG en hun verwijzing naar de verzender uiterst dubieus. Gezien het afhaalbericht is wel zeker dat het zich in het bezit van TPG bevond op 19-11. 'Goed mogelijk dat het retour is gezonden', wat bedoelen ze daarmee. Paketten worden tot en met getraced, men weet van tussenstation tot tussenstation exact waar het zich bevindt, hebben ze dan een terugzending toegepast? Binnen 2 dagen? Ik dacht het niet. Het komt niet helemaal uit Amerika hierheen om direct weer te worden teruggestuurd. En dan nog, met welke zending hebben ze dat gedaan, wat was de eerstvolgende locatie waarheen het verzonden is en is het daar aangekomen? Nee, het lijkt me dat TPG zich aan de verantwoordelijkheid onttrekt en jou het bos in stuurt waar het aan hen is om actie te ondernemen. Ik zou meer aandringen als ik jou was. Je hebt het pakketnummer en het afhaalbewijs, stel ze aansprakelijk voor de vermissing ervan. Het bijvoegen van het procesverbaal toont dat het je menens is.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Dank voor je reaktie. Ik ga het zeker doen. Proces-verbaal + aangetekende brief. Ik ben benieuwd naar hun reaktie. Er zullen een paar weken overheen gaan, maar ik zal de reaktie van TPG hier posten.
To be continued...
To be continued...
Re: TPG laat pakket verwdijnen
De enige die navraag kan doen naar een verloren gegane postzending is de afzender. Die beschikt over de verzendgegevens en aan de hand daarvan kan de zending worden getraceerd. Dat is een volkomen normale gang van zaken. Wanneer een postzending waarvoor getekend moet worden wordt aangeboden en de geadresseerde is niet thuis, wordt een bericht in de brievenbus achtergelaten en kan de zending binnen een bepaalde termijn (meestal 3 weken) worden afgehaald op het adres dat op het bericht staat vermeld. Wordt binnen die termijn de zending niet afgehaald, wordt die aan de afzender retour gezonden. Het kan natuurlijk best wel eens voorkomen dat de zending door een foutje op het kantoor waar die op de geadresseerde ligt te wachten eerder retour afzender wordt gezonden. Als je die energie die je aan het klagen op dit forum hebt gebruikt had gebruikt om de afzender te vragen na te (laten) gaan wat met de zending is gebeurd, had je die waarschijnlijk al lang weer in je bezit gehad. Nu ben je heel veel energie van jezelf en anderen aan het steken in iets dat uiteindelijk geen enkel resultaat zal hebben. Gewoon een briefje, telefoontje of mailtje aan de afzender en de zaak lost zich vanzelf op. Tenzij je te maken hebt met een louche afzender. Dan moet je tegen die aangifte doen. Ik ben ook overdag vrijwel nooit thuis maar heb nog steeds aan mij geadresseerde zendingen gewoon kunnen ophalen op het adres dat op de kennisgeving was aangegeven.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Berendjan, leuk dat je reageert, maar ik heb er niet zoveel aan. Fijn dat je meedenkt, maar aan al je suggesties, op het klagen na, heb ik voldaan VOORDAT ik daadwerkelijk begon te klagen op dit forum.
Klagen op dit forum is daarnaast slechts een kleine moeite en ontspannend. Om de zoveel dagen check ik eens of er weer iemand gereageerd heeft. Dat is leuk. In zijn geheel niet vervelend.
Ook vind ik dat je mijn eerste bericht beter had kunnen lezen.
Klagen op dit forum is daarnaast slechts een kleine moeite en ontspannend. Om de zoveel dagen check ik eens of er weer iemand gereageerd heeft. Dat is leuk. In zijn geheel niet vervelend.
Ook vind ik dat je mijn eerste bericht beter had kunnen lezen.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Zoals Berendjan wel vaker ongenuanceerde meldingen doet...
Overigens is het nog onjuist ook. Op het formulier navraag postzendingen dient te worden aangegeven of men informeert als ontvanger of geadresseerde. Maar naast dat, kan de ontvanger in de hoedanigheid van eigenaar van de zending aanspraak maken op de zorgplicht die de TPG als vervoerder heeft en als zodanig verantwoordelijkheid draagt voor de zending. De Amerikaanse post, de vliegtuigmaatschappij en de douane hebben dat allemaal ook netjes gedaan en met zekerheid is vast te stellen dat op 19-11 de TPG in het bezit was van het pakket. Over het feit dat het nu verdwenen is zal TPG verantwoording moeten afleggen tegenover de eigenaar. Over de risico-aansprakelijkheid liggen zowel in de vervoersvoorwaarden als in de wet verplichtingen vast waarvoor TPG zich ook laat vergoeden. Als het dan een keer mis gaat moet zij daar ook de consequenties van dragen, en volstaat het afschuifsysteem naar voorgaande schakels die hun verantwoordelikheid inmiddels hebben overgedragen zeker niet. TPG zal wel gokken op de lage waarde, en de kleine kans op gerechtelijke stappen -en waarschijnlijk krijgen ze daar gelijk in ook- maar juist is het niet.
Overigens is het nog onjuist ook. Op het formulier navraag postzendingen dient te worden aangegeven of men informeert als ontvanger of geadresseerde. Maar naast dat, kan de ontvanger in de hoedanigheid van eigenaar van de zending aanspraak maken op de zorgplicht die de TPG als vervoerder heeft en als zodanig verantwoordelijkheid draagt voor de zending. De Amerikaanse post, de vliegtuigmaatschappij en de douane hebben dat allemaal ook netjes gedaan en met zekerheid is vast te stellen dat op 19-11 de TPG in het bezit was van het pakket. Over het feit dat het nu verdwenen is zal TPG verantwoording moeten afleggen tegenover de eigenaar. Over de risico-aansprakelijkheid liggen zowel in de vervoersvoorwaarden als in de wet verplichtingen vast waarvoor TPG zich ook laat vergoeden. Als het dan een keer mis gaat moet zij daar ook de consequenties van dragen, en volstaat het afschuifsysteem naar voorgaande schakels die hun verantwoordelikheid inmiddels hebben overgedragen zeker niet. TPG zal wel gokken op de lage waarde, en de kleine kans op gerechtelijke stappen -en waarschijnlijk krijgen ze daar gelijk in ook- maar juist is het niet.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Brendjan is anders heel goed geinformeerd hoor !! Kijkde topics er maar op na.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Dat heb ik gedaan en daar was mijn opmerking juist op gebaseerd. Het verhaal van de klok en de klepel is bij hem meer regel dan uitzondering.Brendjan is anders heel goed geinformeerd hoor !! Kijkde topics er maar op na.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Iets dergelijks heb ik ook meegemaakt. ik had een pakketje verzonden.
Via Track Control kun je zien waar het is; op een gegeven moment werd er beweerd dat het pakketje was bezorgd.
Maar enige tijd later meldde de geadresseerde zich met de vraag waar het pakketje bleef!
Niet bezorgd dus op haar adres, niet overhandigd, want het pastte echt niet door de brievenbus, maar wel met een paraafje.
En onderzoekje laten doen en een poosje later het bericht dat er niets voor ons kon worden gedaan. Pas als ik het verstuurd had, met handtekening retour, had ik recht van spreken gehad.
M.a.w. de TPG geeft eigenlijk eenieder die in de buurt van een dergelijk pakketje kan komen een vrijbrief om het maar mee te nemen. Postsorteerders of postbestellers of wie dan ook. Je kunt het gewoon ontvreemden zonder dat TPG iets wil doen. Fraai hoor. Mijn vertrouwen in TPG is tot het nulpunt gedaald.
Via Track Control kun je zien waar het is; op een gegeven moment werd er beweerd dat het pakketje was bezorgd.
Maar enige tijd later meldde de geadresseerde zich met de vraag waar het pakketje bleef!
Niet bezorgd dus op haar adres, niet overhandigd, want het pastte echt niet door de brievenbus, maar wel met een paraafje.
En onderzoekje laten doen en een poosje later het bericht dat er niets voor ons kon worden gedaan. Pas als ik het verstuurd had, met handtekening retour, had ik recht van spreken gehad.
M.a.w. de TPG geeft eigenlijk eenieder die in de buurt van een dergelijk pakketje kan komen een vrijbrief om het maar mee te nemen. Postsorteerders of postbestellers of wie dan ook. Je kunt het gewoon ontvreemden zonder dat TPG iets wil doen. Fraai hoor. Mijn vertrouwen in TPG is tot het nulpunt gedaald.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
2 mogelijkheden, of de betreffende bezorger heeft het gestolen, maar dat zou stom zijn omdat hij tekent als hij het al meeneemt om te bezorgen op het verdeelpunt, dus diefstal lijkt me niet echt zinvol.Iets dergelijks heb ik ook meegemaakt. ik had een pakketje verzonden.
Via Track Control kun je zien waar het is; op een gegeven moment werd er beweerd dat het pakketje was bezorgd.
Maar enige tijd later meldde de geadresseerde zich met de vraag waar het pakketje bleef!
Niet bezorgd dus op haar adres, niet overhandigd, want het pastte echt niet door de brievenbus, maar wel met een paraafje.
2 mogelijkheid wat dus veel meer voorkomt dan je denkt, de geadresseerde liegt dus dat het pakketje niet is aangekomen en hoopt dat je het nog een keer verstuurd.
als je praat over een paraaf dan heb je het dus duidelijk verzonden met handtekening anders hoeft er niet voor getekend te worden.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Handtekening retour is iets anders dan aangetekend. Je zou eens wat nauwkeuriger kunnen lezen wat er is gebeurd voordat je reageert.als je praat over een paraaf dan heb je het dus duidelijk verzonden met handtekening anders hoeft er niet voor getekend te worden.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Mijn situatie is anders. Hier ligt wel degelijk de schuld bij TPG. (Lees het allereerste berichtje als je nieuwsgierig bent.) Ik ben nog niet toegekomen om aangifte te doen.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
ik heb dat laatst ook gehad met een pakket uit duitsland.
tpg hield het pakketje niet vast, toen ik bij aflevering niet thuis was hebben zij het retour gestuurd...volgens hen stond het huis nr niet goed, maar toch waren ze bij mij aan de deur (>>???) erg raar.
Maar ik heb gebeld, met het hoofdkantoor, post bleek terug gestuurd te zijn. Ik heb contact onderhouden met het bedrijf waar het pakket vandaan kwam. Die hebben nooit iets retour gehad zeggen ze.
Weg pakket, weg geld.
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat het bedrijf het pakket wel retour heeft gehad. En hun en het geld hebben, én de inhoud van het pakket weer aanbieden.
tpg hield het pakketje niet vast, toen ik bij aflevering niet thuis was hebben zij het retour gestuurd...volgens hen stond het huis nr niet goed, maar toch waren ze bij mij aan de deur (>>???) erg raar.
Maar ik heb gebeld, met het hoofdkantoor, post bleek terug gestuurd te zijn. Ik heb contact onderhouden met het bedrijf waar het pakket vandaan kwam. Die hebben nooit iets retour gehad zeggen ze.
Weg pakket, weg geld.
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat het bedrijf het pakket wel retour heeft gehad. En hun en het geld hebben, én de inhoud van het pakket weer aanbieden.
Re: TPG laat pakket verwdijnen
Desalniettemin, waarom heeft TPG het pakket zo snel teruggestuurd? Het bedrijf waar ik mijn pakket besteld heb, heeft het pakket nooit teruggekrgen. Ze hebben, geheel op eigen kosten, mij een nieuw pakket gestuurd. Een betrouwbaar bedrijf in mijn geval.