Vandaag 08-05 (Dagtekening 07-05) krijg ik een brief van Transfair met de mededeling dat ik Esprit E-shop nog geld ben verschuldigd en of ik dat wil betalen plus de bijkomende kosten.
Bedrag verschuldigd aan Esprit E35,85
Extra incasso kosten E37,17
oke ik was dus 3 weken te laat na de laatste aanmaning van Esprit
Op 24 april heb ik de betaling verricht aan Esprit,de vervaldatum was 4 april.
Ik heb toen verder niks gekregen van een incasso buro.Ik ben er toen vanuit gegaan dat het goed zat tot vandaag ik de brief kreeg.Of ik dat wilde betalen.Gebeld met Transfair,Esprit heeft idd de 24ste dat geld ontvangen maar zetten de incasso voort volgens Trainsfair.Toen met esprit gebeld,die zeggen nee wij hebben de incasso ingetrokken nadat we alsnog de betaling hadden ontvangen.Ik was toen nog niet op de hoogte dat ze het hadden overgedragen aan Transfair.Esprit heeft gebeld met Transfair,jaa esprit heeft de incasso ingetrokken maar Transfair wil wel dat wij alsnog de incasso kosten betalen!!!
Ik ben het er dus niet mee eens,oke ik was te laat met betalen,maar Esprit heeft de incasso ingetrokken.Nu moet ik alnog de kosten betalen.
Dat vind ik dus niet kloppen want zo kan ik ook mijn geld verdienen.
Staan hun in hun recht?Naar mijn idee hebben hun nergens spraak op omdat Esprit de incasso heeft annuleerd.
Wat kan ik er tegen doen??Want ik wil die kosten dus eigelijk niet betalen..
Groetjes Wendy
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Transfair,alsnog incassokosten betalen!
Re: Transfair,alsnog incassokosten betalen!
Je bent te laat geweest na een aanmaning.
Daardoor zijn er incassokosten gemaakt. (de intrekking heeft pas naderhand plaatsgevonden toen er dus al incassokosten waren gemaakt)
Intrekken van een incasso betekent niet dat je de reeds gemaakte incassokosten niet meer hoeft te betalen.
Je zal dus moeten betalen.
Daardoor zijn er incassokosten gemaakt. (de intrekking heeft pas naderhand plaatsgevonden toen er dus al incassokosten waren gemaakt)
Intrekken van een incasso betekent niet dat je de reeds gemaakte incassokosten niet meer hoeft te betalen.
Je zal dus moeten betalen.
Nou ik blijf het toch vreemd vinden.Omdat ik er niet van op de hoogte was tot de dag vandaag.Zo'n 2 weken later.Het lijkt mij dat een incasso pas is aangemaakt zodat de schuldmaker op de hoogte is van de vordering.Zo kunnen ze toch wel heel makkelijk aan hun geld komen.
Dus kunnen ze van te voren al kosten in rekening brengen zonder dat de destreffende persoon het weet.Zo kunnen duizenden mensen Transfair zoveel geld schuldig zijn aan incasso kosten alleen weten ze het zelf nog niet...Vind ik een beetje raar...
Ik vind wel dat ik ze moet betalen als de brief al was verzonden naar mij tijdens intrekking van de incasso.Maar dat is dus niet het geval.
Daarbij heeft Transfair de intrekking genegeerd van esprit door alsnog het volledige bedrag te eisen terwijl ze wel op de hoogte waren van mijn betaling aan esprit.
Dus kunnen ze van te voren al kosten in rekening brengen zonder dat de destreffende persoon het weet.Zo kunnen duizenden mensen Transfair zoveel geld schuldig zijn aan incasso kosten alleen weten ze het zelf nog niet...Vind ik een beetje raar...
Ik vind wel dat ik ze moet betalen als de brief al was verzonden naar mij tijdens intrekking van de incasso.Maar dat is dus niet het geval.
Daarbij heeft Transfair de intrekking genegeerd van esprit door alsnog het volledige bedrag te eisen terwijl ze wel op de hoogte waren van mijn betaling aan esprit.
-
Mr Floppy heeft het fout.
Je zal helemaal niet hoeven te betalen. De opdrachtgever is in deze bepalend.
Een incassobrief kost geen 37 euro. Dat REKENEN zij voor dat stukje papier zonder er nog maar iets voor te hebben gedaan.
Immers: je hebt te laat betaald, maar wel zonder tussenkomst van dat incassobureau.
Dat bureau heeft simpelweg het nakijken. Nou meen ik dat ik dit topic toch ook ergens anders had zien staan, en dat ik hier al op had geantwoord????
Je zal helemaal niet hoeven te betalen. De opdrachtgever is in deze bepalend.
Een incassobrief kost geen 37 euro. Dat REKENEN zij voor dat stukje papier zonder er nog maar iets voor te hebben gedaan.
Immers: je hebt te laat betaald, maar wel zonder tussenkomst van dat incassobureau.
Dat bureau heeft simpelweg het nakijken. Nou meen ik dat ik dit topic toch ook ergens anders had zien staan, en dat ik hier al op had geantwoord????
Er is een rekening niet betaald.
Daarna is/zijn ook een of meerdere aanmaningen niet binnen de gestelde termijn betaald.
In die laatste aanmaning zal hoogstwaarshijnlijk hebben gestaan dat als deze niet op tijd betaald wordt, dat er dan een incassobureau ingeschakeld wordt, of dat er kosten bijkomen oid.
Ook zal er wel iets over in de algemene verkoopvoorwaarden van de winkel staan.
Je wist het dus wel van tevoren! (overigens weet iedereen dat rekeningen gewoon betaald dienen te worden, en dat het gevolgen heeft als ook aanmaningen niet (op tijd) betaald worden)(algemeen bekend)
Toen de termijn verlopen was, is er dus terecht een incassobureau ingeschakeld, en daarvoor zijn dus kosten gemaakt, die betaald dienen te worden.
De opdrachtgever heeft weliswaar de incasso ingetrokken, maar heeft niet gezegd dat de reeds gemaakte incassokosten niet betaald behoeven te worden. (dat zou immers betekenen dat de winkel voor de incassokosten zou opdraaien)
Dat die kosten voor een simpel briefje (en aanmaken van een dossier) best hoog zijn, ben ik wel mee eens, maar deze kosten liggen lager als de staffel die als richtlijn gebruikt wordt.
Je zal dus moeten betalen, aangezien het je eigen schuld is.
Helaas valt er in dit geval niet veel anders van te maken.
Daarna is/zijn ook een of meerdere aanmaningen niet binnen de gestelde termijn betaald.
In die laatste aanmaning zal hoogstwaarshijnlijk hebben gestaan dat als deze niet op tijd betaald wordt, dat er dan een incassobureau ingeschakeld wordt, of dat er kosten bijkomen oid.
Ook zal er wel iets over in de algemene verkoopvoorwaarden van de winkel staan.
Je wist het dus wel van tevoren! (overigens weet iedereen dat rekeningen gewoon betaald dienen te worden, en dat het gevolgen heeft als ook aanmaningen niet (op tijd) betaald worden)(algemeen bekend)
Toen de termijn verlopen was, is er dus terecht een incassobureau ingeschakeld, en daarvoor zijn dus kosten gemaakt, die betaald dienen te worden.
De opdrachtgever heeft weliswaar de incasso ingetrokken, maar heeft niet gezegd dat de reeds gemaakte incassokosten niet betaald behoeven te worden. (dat zou immers betekenen dat de winkel voor de incassokosten zou opdraaien)
Dat die kosten voor een simpel briefje (en aanmaken van een dossier) best hoog zijn, ben ik wel mee eens, maar deze kosten liggen lager als de staffel die als richtlijn gebruikt wordt.
Je zal dus moeten betalen, aangezien het je eigen schuld is.
Helaas valt er in dit geval niet veel anders van te maken.
Gezien de juridische status van incasso buro, geen dus, en een rechtszaak zal uitmaken of ze rechten hebben!
Iedereen mag een incasso buro beginnen, en de opdracht was toch ingetrokken?
Ze hebben als incasso buro het recht om brieven te sturen waarin staat wat de kosten kunnen zijn bij een eventuele rechtszaak, en verder is het niets!
Ook de Deurwaarders kantoren die het ernaast doen zijn gebakken lucht!
Boycot elk incasso buro, en stuur meer retour afz. met ongewenst erop!
Als tenminste 10% dit zou doen krijgen ze problemen, de meeste reageren niet op brieven en mails of telefoontjes, U moet gewoon betalen en verder komen ze zelden, uitzoeken doen ze vrijwel nooit, dus weg met deze onzin!
Alleen als duidelijk was voor bestellen welk incasso buro tegen welke kosten, mogen ze rekenen, en dan koop ik daar gewoon niets!
Het is volgens mij een manier om mensen met tekort geld nog verder de put in te krijgen, en of ze voor dit bedrag een rechtszaak aanspannen en of ze het dan ook winnen?
Als je niets betaal stoppen ze meestal gewoon, dus retour afz ....
Iedereen mag een incasso buro beginnen, en de opdracht was toch ingetrokken?
Ze hebben als incasso buro het recht om brieven te sturen waarin staat wat de kosten kunnen zijn bij een eventuele rechtszaak, en verder is het niets!
Ook de Deurwaarders kantoren die het ernaast doen zijn gebakken lucht!
Boycot elk incasso buro, en stuur meer retour afz. met ongewenst erop!
Als tenminste 10% dit zou doen krijgen ze problemen, de meeste reageren niet op brieven en mails of telefoontjes, U moet gewoon betalen en verder komen ze zelden, uitzoeken doen ze vrijwel nooit, dus weg met deze onzin!
Alleen als duidelijk was voor bestellen welk incasso buro tegen welke kosten, mogen ze rekenen, en dan koop ik daar gewoon niets!
Het is volgens mij een manier om mensen met tekort geld nog verder de put in te krijgen, en of ze voor dit bedrag een rechtszaak aanspannen en of ze het dan ook winnen?
Als je niets betaal stoppen ze meestal gewoon, dus retour afz ....