LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitleg na uitleg

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
isaha

uitleg na uitleg

Ongelezen bericht door isaha »

Ik als erfgename probeer a weken aan essent uit te leggen dat ik de rekening niet kan voldoen om dat de lopende van mijn ouders rekening tijdelijk is geblokeerd, heb nog 1 jaar na moeders overlijden de rekening netjes door betaald maar nu is dat niet meer mogelijk.Ik zit in een geschil met de andere erfgename daardoor is er na 1 jaar nog niets geregeld en is nu uiteindelijk via de rechter de rekening geblokeerd. Ik krijg nu de ene na de andere aanmaning van een incasso buro met boeten op de deurmat. Heb uren aan de telefoon gehangen, heb gemaild maar zonder resultaat. Om moedeloos van te worden. Bij Essent begrijpen ze zeker niet hoe ingrijpend een overlijden is. De rekeningen + boetes blijven komen zei ze zolang er niet betaald word.De enige optie is afsluiting maar dat komt dan ook voor mijn rekening,trouwens maanden terug heb ik van hun advies gekregen om dat niet te doen want een woning is dan moeilijker verkoopbaar zei ze. Weet iemand of ze zomaar boetens kunnen opleggen omdat de rekening wegens overlijden is geblokeerd.
De woning staat overigens al 5 jaar leeg dus word er niets verbruikt.
Help! Help! ik weet het niet meer

seagoing racer2

Re: uitleg na uitleg

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het is toch logisch dat essent haar termijn bedrag wil zien.
Er zullen er wel meer zijn : water, ozb, gas,...

Je moet nite over essent klagen maar zorgen dat je met de andere erfgename tot overeenstemming komt.

Als er niks verbruikt wordt, zal het maand bedrag ook laag zijn. Je kan dat nu betalen en later bij verkoop van het huis als kosten weer in mindering brengen

isaha

Ongelezen bericht door isaha »

inmiddels is het probleem opgelost en heb ik uitstelgekregen tot het geld vrijkomt. trouwens seagoing racer2 ik zeur niet en 8 erfgename en dan alleen ik betalen zie het dan maar eens terug te vorferen.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste ,

Het woord zeuren komt niet in mijn bijdrage voor.
Ik constateer alleen dat je je pijlen op de verkeerde partij richt

Gesloten