twee weken gelen werden wij gebeld door een " bandje" van een of ander incassobureau met de mededeling dat er een rekening van ons openstond en met twee keuzes 1. een betalingsregeling en 2. bureau zou terugbellen. uiteraard kozen wij voor optie 2 aangezien wij altijd onze rekeningen keurig op tijd betalen. Het zou gaan om 120 euro, maar dat bedrag is ons onbekend. Er werd niet gezegd wat de aard van de rekening was (het was immers een standaardbandje)
Afijn, er werd niet teruggebeld en wij dachten dat het misschien wel oplichters waren. Echter vandaag ontvingen wij een smsje met de mededeling dat de deurwaarder werd ingeschakeld en dat het bedrag inmiddels was opgelopen tot 140 euro. We moesten z.s.m overmaken. Maar weer geen informatie om wat voor rekening het gaat.
Nu maar een brief en mail gestuurd en verzocht tot inzage in het "dossier" het is ons een raadsel en ik vind het zo vreemd dat er geen enkele brief komt slechts een sms en een bandje?
Wat kunnen we het beste doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vage incasso Intrum Justitia
-
frenkievee
Re: vage incasso Intrum Justitia
Afwachten! Je moet eerst maar eens zien of Intrum Justitia zich verwaardigd om iets van zich laat horen. Dan weet je mogelijk iets meer en kun je verdere akties plannen.meddie schreef:Wat kunnen we het beste doen?
Ok, da's helder, dat gaan we dus maar gewoon doen. Zal ik de brief aangetekend versturen of is dat overdreven?
meddie schreef:twee weken gelen werden wij gebeld door een " bandje" van een of ander incassobureau met de mededeling dat er een rekening van ons openstond
Nog nooit van gehoord. Ik zou zeker niet actief op onderzoek uitgaan wanneer ze u zo slecht en vreemd informeren. Lijkt mij niet betrouwbaar.
Wanneer je optie 1 kiest vraagt de "computer" vast om het bankrekeningnummer in te toetsen en wordt het bedrag automatisch geincasseerd.....
-
frenkievee
Nee, nog maar niet. Als zij zich niet eens een postzegel willen veroorloven, dan zou ik er ook niet zoveel kosten tegen aan gooien. Dan is 44 cent voorlopig wel voldoende denk ik.meddie schreef:Ok, da's helder, dat gaan we dus maar gewoon doen. Zal ik de brief aangetekend versturen of is dat overdreven?
Ik heb toch maar gebeld vandaag en het bleek niet voor ons bedoeld. gelukkig maar
-
frenkievee
Dat is mooi, maar heb je je niet heel voorzichtig afgevraagd hoe ze dan aan jou telefoonnummers gekomen zijn?meddie schreef:Ik heb toch maar gebeld vandaag en het bleek niet voor ons bedoeld. gelukkig maar
Ik zou daar zelf toch mijn vraagtekens bij hebben. Juist als het niet voor mij is.
Heel simpel: als iemand een mobiel abonnement had, maar dit om de een of andere reden wordt beeindigd (bijvoorbeeld door wanbetaling) wordt het mobiele nr opnieuw uitgegeven. Als je dan inderdaad het oude nr van een wanbetaler krijgt kun je zo'n situatie meemaken als TS.frenkievee schreef:Dat is mooi, maar heb je je niet heel voorzichtig afgevraagd hoe ze dan aan jou telefoonnummers gekomen zijn?meddie schreef:Ik heb toch maar gebeld vandaag en het bleek niet voor ons bedoeld. gelukkig maar
Ik zou daar zelf toch mijn vraagtekens bij hebben. Juist als het niet voor mij is.