| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van eS deurwaarders
Van eS deurwaarders
mijn verhaal is dat ik een boete moes betalen aan het cjb maar was 3 maanden telaat daarmee.Ineens stond de deurwaarder voor mijn deur of ik wou betalen met die extra kosten van hem erbij.Ik heb met cjb gebeld en het geld was binnen gekomen bij hun.Ik kreeg een paar brieven van de deurwaarder met allerlei verhogingen daarop.Laatste brief was verkoop bij executie.Ik heb ook met de deurwaarder gebeld en vroeg wat de bedoeling was en dat ik een vonnis van de rechter wlit zien waarop hij antwoordde dat ik persoonlijk moest komen betalen en dat ik dat dan zou krijgen.Mijn vraag is of dat wel zo kan en of hij geld van mij moet krijgen?.En waarom heb ik geen vonnis van de rechter gekregen.

Laatst gewijzigd door pocket op 04 mei 2007 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van eS deurwaarders
Het Centraal Justitieel Incasso Bureau dat de boetes int, heeft geen gerechtelijk vonnis nodig om tot inning over te gaan. Boetes kunnen zonder de tussenkomst van de rechter geïnd worden.
Re: Van eS deurwaarders
Ik heb een deurwaarder aan de deur gekregen voor een vordering van het CJIB. Wat nu?
Als een vordering op de vervaldatum van de tweede aanmaning niet, niet volledig of niet tijdig is betaald, dan kan het CJIB een deurwaarder inschakelen.
Dit betekent dat het openstaande bedrag kan worden verhaald op uw goederen, inkomsten of vermogen. Voor meer informatie met betrekking tot de betaling van de vordering dient u contact op te nemen met de deurwaarder.
Bent u het niet eens met de tenuitvoerlegging van het dwangbevel, dan kunt u een verzetschrift indienen bij de rechtbank, sector kanton, van uw regio. Een verzetschrift is een brief waarin u uitlegt waarom u het niet eens bent met de inschakeling van de deurwaarder. Op de achterkant van het dwangbevel staat precies vermeld hoe u dit moet doen.
Aldus de tekst bij het CJIB. Dus, als je denkt dat het CJIB abuis is kun je altijd reageren maar of je er in jouw geval iets mee opschiet valt te betwijfelen.
Als een vordering op de vervaldatum van de tweede aanmaning niet, niet volledig of niet tijdig is betaald, dan kan het CJIB een deurwaarder inschakelen.
Dit betekent dat het openstaande bedrag kan worden verhaald op uw goederen, inkomsten of vermogen. Voor meer informatie met betrekking tot de betaling van de vordering dient u contact op te nemen met de deurwaarder.
Bent u het niet eens met de tenuitvoerlegging van het dwangbevel, dan kunt u een verzetschrift indienen bij de rechtbank, sector kanton, van uw regio. Een verzetschrift is een brief waarin u uitlegt waarom u het niet eens bent met de inschakeling van de deurwaarder. Op de achterkant van het dwangbevel staat precies vermeld hoe u dit moet doen.
Aldus de tekst bij het CJIB. Dus, als je denkt dat het CJIB abuis is kun je altijd reageren maar of je er in jouw geval iets mee opschiet valt te betwijfelen.