LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel incasso's van WEBBILLING AG (Dec 2014)

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Reddie

Veel incasso's van WEBBILLING AG (Dec 2014)

Ongelezen bericht door Reddie »

Ook op Radar vond ik berichten over "Webbilling AG" en hun duistere acties om diverse kleine bedragen middels kennelijk valse machtigingen van bankrekeningen te halen. Bedrijven en particulieren zijn hiervan vaak slachtoffer. Op Radar vind ik echter geen nieuwere berichten dan in 2013 ?!

Wordt u momenteel ook "lastig gevallen" door "Webbilling AG"??

Nú in november/december 2014 is "Webbilling AG" nog steeds actief. Toevallig kijk ik vandaag (29 nov) online op mijn ING-rekening en daar zag ik (via 'berichten') dat er a.s. 2 december één bedrag van €.59,85 en 17 (!) bedragen tussen de €.35 en €.40 afgeschreven zouden gaan worden !!
Deze machtigingen heb ik nu vóóraf al "geweigerd" en vervolgens heb ik hun bankrekening "DE43 2004 0000 0643 4260 00" GEBLOKKEERD. Dit kan tegenwoordig gelukkig allemaal online (i.i.g. bij ING).
Natuurlijk kun je het binnen 2 maanden "storneren" en via de bank binnen 13 maanden nog terugstorten maar daar zit je toch niet op te wachten ??
Vanaf mijn bankrekening kan er naar dié rekening i.i.g. niet meer overgeboekt worden!!

Ik heb hedenmorgen (29 nov) ING gebeld en hen gewezen op de (weer) over-ijverige "Webbilling AG".

P.S:
De site https://www.webbilling.com/contact.html is een site vol onzin en op de kontakt-pagina kun je niets aanklikken zoals bijvoorbeeld email-adressen.
Op Google-Earth zit er op het adres Lottumseweg 43 te Grubbenvorst een expositie-ruimte....
Een Duitse bankrekening en elders las ik dat post uit Zwitserland zou komen... wat een gerommel !

handdoekindering

Re: Veel incasso's van WEBBILLING AG (Dec 2014)

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Pas op, dit is dure fake. Zelf heb ik er gelukkig nooit mee te maken gehad, helaas wel van andere zeer onbetrouwbare bureau´s.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Reddie schreef:Ook op Radar vond ik berichten over "Webbilling AG" en hun duistere acties om diverse kleine bedragen middels kennelijk valse machtigingen van bankrekeningen te halen. Bedrijven en particulieren zijn hiervan vaak slachtoffer. Op Radar vind ik echter geen nieuwere berichten dan in 2013 ?!

Wordt u momenteel ook "lastig gevallen" door "Webbilling AG"??

Nú in november/december 2014 is "Webbilling AG" nog steeds actief. Toevallig kijk ik vandaag (29 nov) online op mijn ING-rekening en daar zag ik (via 'berichten') dat er a.s. 2 december één bedrag van €.59,85 en 17 (!) bedragen tussen de €.35 en €.40 afgeschreven zouden gaan worden !!
Deze machtigingen heb ik nu vóóraf al "geweigerd" en vervolgens heb ik hun bankrekening "DE43 2004 0000 0643 4260 00" GEBLOKKEERD. Dit kan tegenwoordig gelukkig allemaal online (i.i.g. bij ING).
Natuurlijk kun je het binnen 2 maanden "storneren" en via de bank binnen 13 maanden nog terugstorten maar daar zit je toch niet op te wachten ??
Vanaf mijn bankrekening kan er naar dié rekening i.i.g. niet meer overgeboekt worden!!

Ik heb hedenmorgen (29 nov) ING gebeld en hen gewezen op de (weer) over-ijverige "Webbilling AG".

P.S:
De site https://www.webbilling.com/contact.html is een site vol onzin en op de kontakt-pagina kun je niets aanklikken zoals bijvoorbeeld email-adressen.
Op Google-Earth zit er op het adres Lottumseweg 43 te Grubbenvorst een expositie-ruimte....
Een Duitse bankrekening en elders las ik dat post uit Zwitserland zou komen... wat een gerommel !
Of het foute boel is weet ik niet. De zaken die u aangeeft als twijfelachtig zie ik niet zozeer als twijfelachtig. Ik kan het atelier niet als enige op dat adres vinden. Op dat adres zit kantorencentrum grubbenvorst, dus dat daar een incassobureau gevestigd is, is niet onmogelijk. Dat u het mailadres niet kunt aanklikken is voor mij niet direct een alarmsignaal voor fraude, eerder een ontwerpfout door het als plain text of image te doen en niet als mailto adres, scheelt namelijk een behoorlijke hoeveelheid spam.

Het is een bedrijf dat de incassering regelt van websites, over het algemeen 18+ websites wat ik hier tegen ben gekomen. Als de incasso's onterecht zijn, is dat foute boel. Zijn de incasso's terecht. Heeft u zich aangemeld voor deze websites voor een abonnement, waren het terechte incasso's en zullen de vervolg acties wel komen.

berndv

Wat ik zo uit het oude topic lees is inderdaad over het algemeen 18+ webcam sites. Sommige verhalen gaan over pay per view, sommige over lidmaatschappen die plots worden omgezet in een doorlopend lidmaatschap. Dat laatste is in ieder geval bij wet verboden. Of het hier gaat om oplichting of om mensen die er liever niet voor uit komen dat ze bepaalde sites bezocht hebben weet ik niet. Ik zie trouwens nergens dat ze verder gaan dan het standaard dreigen, ze gaan schijnbaar niet over tot gerechtelijke procedures, wat voor mij een signaal is dat ze over het algemeen geen sterke zaak hebben, anders lieten ze het wel voor komen.

Reddie

Ongelezen bericht door Reddie »

Ter verduidelijking, beste (toekomstige) reageerder(s), ik kom NIET op 18+ sites, dus hoef ik er NIETS aan te betalen. Dús ik heb me daar nimmer op aangemeld of geabonneerd en dús kan ik alleen maar constateren dat de incasso's op z'n zachtst gezegd "onterecht" zijn.
T.a.v. BERNDV: Ik ga hier natuurlijk niét zitten klagen als ik wel op die 18+ sites zou komen en daar mijn bankrekening zou hebben ingevuld !

Ik weet niet hóe simpel het voor een 'kwaadwillende bezoeker' is om op dergelijke 18+ sites 'onjuiste' bankrek-nrs op te geven... indien dat mogelijk zou zijn, dan zou dat de enige "plausibele" reden zijn dat de echte gebruikers van die bankrek-nrs daarna worden lastig gevallen... maar dan is er nog steeds geen legale incasso-machtiging afgegeven.
Maar zoals in vele reacties staat, er wordt 'afgehaakt' als er naar de rechter moet worden gegaan om legaal tot invordering van schulden over te gaan.

De site https://www.webbilling.com/contact.html staat vol met "mooie" doelstellingen, etc, maar zoals ik het lees is het "fraaie gebakken lucht", het enige wat "juist" blijkt te zijn is dat men enorm goed o.a. 'adviezen' kan geven, [ik citeer] "om omzet te maximeren" en hierin ook "behulpzaam" kan zijn...

Heb op mijn Google+ account https://plus.google.com/115056019291619 ... osts?hl=nl ook hun vestigings-adres in Grubbenvorst middels foto's vermeld cq laconiek omschreven.

En, reageerder "BERNDV", ik maak het bij gewone bedrijven nooit mee dat hyperlinks om 'veiligheidsredenen' niet aangeklikt kunnen worden. Een 'ontwerpfoutje' zou zo maar hún excuus kunnen zijn, maar foutjes zouden na enkele reacties toch gecorrigeerd kunnen worden, ze zouden al 10 jaar bestaan dus daar was alle tijd voor. En als we de niet-aan-te-klikken adressen wel gebruiken d.m.v. knippen en plakken dan blijkt uit diverse andere berichten dat men toch niet reageert !!
De mailadressen bestaan natuurlijk wel maar dat is puur om te voorkomen dat mensen meteen een melding krijgen dat die mailadressen niet bestaan... dat zou meteen TE duidelijk zijn !!

Op https://plus.google.com/115056019291619043127/posts [ik kan hier geen afbeelding kwijt] staat een printscreen van de incassolijst die op 2 dec zou worden verwerkt ten laste van onze ING-rekening, welke ING-rekening uitsluitend voor pinnen bij het boodschappen-doen gebruikt wordt en waarvoor nóóit-en-te-nimmer een incasso-machtiging voor afgegeven werd.
Laatst gewijzigd door Reddie op 30 nov 2014 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.

berndv

In uw geval, niet meer op in gaan. Ze zullen even "blaffen", maar zoals het spreekwoord is, "blaffende honden bijten niet". Mocht u last ondervinden van eventuele vervolgacties kunt u hiervoor aangifte doen. Helaas bestaan er voor incassobureaus geen overkoepelende organisaties en ook geen vergunningen. Iedere malloot kan zich inschrijven bij de kvk en een bureau beginnen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is helemaal geen machtiging (vals of niet) nodig om dit te doen. Een 18+ website bezoeker kan gewoon een willekeurig rekeningnummer van een onbekende invoeren. En er een naam bij verzinnen want naamnummercontrole is afgeschaft. Iedereen kan hier het slachtoffer van worden.

Webbilling heeft verder niets van u. Ze weten uw naam niet en ze weten ook niet waar u woont.

Gewoon contact opnemen met ING om uw rekening te laten blokkeren voor Webbilling afboekingen.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 17695.html

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Reddie schreef: Nú in november/december 2014 is "Webbilling AG" nog steeds actief. Toevallig kijk ik vandaag (29 nov) online op mijn ING-rekening en daar zag ik (via 'berichten') dat er a.s. 2 december één bedrag van €.59,85 en 17 (!) bedragen tussen de €.35 en €.40 afgeschreven zouden gaan worden !!
Dit is wel een zegen van het IBAN systeem - incasso`s (nieuwe in elk geval) worden een paar dagen van te voren aangekondigd. (En ook daarom, controleer minimaal 1x per week je bankrekening!)

Ik heb je screenshot bekeken - en was even in verwarring - je schrijft namenlijk dat er zo`n 17 incasso`s van tussen de .35 en .40 EURO zouden worden afgeschreven - maar het gaat dus om hele euro`s, niet centen.
Deze club probeert dus even ruim 600 euro in een keer te incasseren.

Goede actie van weigeren, en blokkeren - maar overweeg eventueel ook melding te maken (of aangifte te doen) van poging tot diefstal/incassofraude. Ik weet (nog) niet hoe het werkt met internationale incassofraude (waar dit toch aardig op lijkt)..maar altijd een poging waard.

nachtwacht

Ongelezen bericht door nachtwacht »

Ook bij mij is door webbilling geld afgeschreven. Laat ik voorop stellen, ook ik heb geen abonnement ergens afgesloten.

Bij navraag bij webbilling wat uiterst moeizaam verliep (het is een in Nederland gevestigd bedrijf maar de communicatie MOEST in het engels of duits, ze willen het daar ook niet echt snappen en uiteindelijk waren er 8 emails voor de hele conversatie nodig) bleek uiteindelijk dat er geld van mijn rekening was afgeschreven met daarbij naam adres woonplaats gegevens die totaal onzin waren.

First Name: Lerio
Last Name: Vandaal
Street/No.: De samvangalonenstraat 81
ZIP: 1035 SV
City: Amsterdam
Address Country: Netherlands
Email: [email protected]

Ik begrijp niet dat een automatische afschrijving bij banken dat blijkbaar zomaar accepteert, en wat ik ook niet begrijp is dat Webbilling het zelf niet controleert. Naar mijn idee willen ze dat gewoon niet. Ik heb 2 keer van hun de onderstaande opmerking gehad, na mijn melding dat bovenstaande toch echt van geen kant klopt:

please contact the police and make a report.

Please send us a copy of the official document proving that the report has been made. Your police department will provide it upon request.

As soon as we receive it, we will stop the dunning procedure until the case has been clarified.

Kolder. Als zij een betrouwbaar bedrijf zijn dan zijn zij diegene die worden opgelicht. Als ik een betrouwbaar bedrijf was zou ik zelf dus heel hard mijn best doen en zeker niet mensen die de dupe zijn van deze oplichting naar de politie sturen.

Het lijkt mij dus een enorm onbetrouwbaar bedrijf. Wellicht zijn ze zelf de dupe van valse lidmaatschappen maar daar is genoeg aan te doen. Het gebeurt al jaren dat dit bedrijf steeds terug komt in allerlei dingen die fout gaan.... naar mijn idee willen ze er niks aan doen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit is gewoon incassofraude. De banken doen hier niets aan. Webblilling incasseert jaarlijks onterecht vele miljoenen op deze manier. Er gebeurt niets mee. Vraag uw bank om uw rekening voor Webbilling te blokkeren en laat de bedragen terugboeken.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bob Schurkjens schreef:Dit is gewoon incassofraude. De banken doen hier niets aan. Webblilling incasseert jaarlijks onterecht vele miljoenen op deze manier. Er gebeurt niets mee. Vraag uw bank om uw rekening voor Webbilling te blokkeren en laat de bedragen terugboeken.
Klopt.
De reactie van Webbilling is trouwens wel erg kort door de bocht.
Bedragen storneren (tot 56 dagen zou je zelf moeten kunnen doen, ouder moet via de bank).
Als het "eenmalige incasso`s" zijn - dan zou ik zowiezo even bij een bankfiliaal langsgaan (maak daar gewoon even tijd voor).

Doe een melding van onrechtmatige / frauduleuze incassos.
Verzoek om terugboeken (kan even duren) en een selectieve blokkade op de tegenrekening.

Daarna zou je ook aangifte kunnen doen - maar dan tegen Webbilling vanwege de incassofraude.
Print hun reactie uit - zeker deze
As soon as we receive it, we will stop the dunning procedure until the case has been clarified.
want daarmee geven ze zelf aan niet te goeder trouw te zijn - maar gewoon blind zonder controle te incasseren, en ook dat ze dus willens en wetens hiermee doorgaan terwijl jij als 'rekeninghouder' al hebt aangegeven dat deze incassos onrechtmatig danwel frauduleus zijn.
Toch eigenlijk handig, want hiermee heb je een vrijwillige verklaring dat ze bewust de fout maken en ermee doorgaan - moet de politie toch wat mee kunnen doen :)
Succes.

Gesloten